Paardje verloren...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Laarski

Paardje verloren...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-06 14:27

Heej Heej Allemaal,
Hoe is het hier? Met mij..gaat het nu wel weer wat.. Goh wat ben ik lang niet op bokt geweest!.. Maargoed.. ik wilde eerder al wat neerzetten over m'n paardje, maar had er niet zo'n tijd voor.. dus als jullie het niet erg vinden, vertel ik jullie het verhaal nog eventjes..

Donderdagavond 16 februari, werd ik gebeld door de manege, dat mijn paard [Paulus t,ofwel Prisco] koliek had..ik schrok nogal want 3 weken terug had hij ook koliek gehad, gelukkig ging dat na 2 spuitjes weer helemaal goed, eigenlijk dacht ik dat het zo weer zou aflopen.. Maargoed, ik werd dus opgehaald door mijn vader om naar de manege te gaan..daar aangekomen waren ze met hem aan het stappen, maar hij wilde steeds gaan liggen.. we gingen toen naar de buitenbak, zodat als hij ging liggen, hij zichzelf niet zou verwonden.. nog geen 2 stappen in de buitenbak ging hij al liggen, door het water rollen.. brr.. ik dacht echt van.. moet dat nú.. waarom niet op het droge gedeelte!.. gelukkig stond hij snel op.. en wij snel naar het droge toe.. daar ging hij weer hele tijd rollen, ondertussen werd de dierenarts gebeld..we lieten hem even los..zodat hij zijn eigen gang even kon gaan.. wel bleven we erbij hoor!.. toen ging hij liggen bij het hek!..toen lag hij vast.. ook dat nog.. gelukkig kregen we hem snel eruit.. en stond hij weer op z'n benen..

toen ging hij weer liggen..rollen...staan..liggen..rollen..staan.. stil liggen op z'n rug.. om maar een houding te vinden dat het het minste pijn deed.. 't arme paardje..toen bedachten we om naar de binnenbak te gaan.. omdat hij zo nat was.. en zo moe.. bang dat hij ziek zou worden.. gelukkig mochten we naar de binnenbak [er was namelijk les]
wij met hem over het erf.. al trekkend, duwend.. gelukkig is hij helemaal naarde binnenbak gelopen in één keer! toen snel de deken eraf gehaald..
naja.. wij weer stappen enz.. toen ging ik even z'n stal schoon maken, want die was nogal vies.. toen kwam eindelijk de dierenarts! toen zag ik dat hij spuiten ging geven ben ik even weggegaan.. dat wilde ik niet zien..

toen stond hij weer goed op z'n benen en mocht hij naar z'n box.. ik blij..de dokter zei.. als jullie om half 12 nog even kijken of alles goed gaat.. moet het verder in orde komen.. naja eenmaal in de stal.. begon hij meteen weer te sgrapen enz en liggen.. daar lag hij dan.. helemaal vermoeid.. op z'n zij.. toen vroeg ik wat ik nou moest doen.. toen zei de dieren arts.. ga maar met hem stappen.. dit ziet er ook niet zo fijn uit.. maarja ik had het halster al afgedaan.. want dacht dat het goed was.. pff je wilt net weten hoe zwaar een paardenhoofd is!.. met z'n drieeén zaten we aan het hoofd te hijsen.. gelukkig hebben we z'n halster omgekregen.. toen moest hij nog overeind.. arm paard.. hij was helemaal uitgeput..
dus ik met hem stappen op het erf.. het ging 5/10 min goed.. en toen begon het weer.. wij weer naar de binnenbak toe.. en de dierenarts weer bellen.. naja die kwam dus na een half uur.. dus weer hele tijd stappen..liggen..rollen.. op z'n rug stil liggen.. het zag er zo zielig uit.. hij was zó moe.. en hij had zoveel pijn.. hij piepte helemaal.. en dan ging hij weer heel snel ademen.. dan weer niets..snel ademen..en weer niets..

naja.. toen kwam de dierenarts weer.. slang in z'n neus.. om z'n darmen door te spoelen.. lukte niet.. want zodra we stil gingen staan.. ging prisco door de benen.. om te gaan liggen.. toen zei de dierenarts dat hij niet meer wist wat hij moest doen.. en ging de dierenkliniek in Emmeloord bellen.. toen schrok ik echt.. ik wist helemaal niet hoe erg het was.. had nog nooit koliek meegemaakt.. toen wist ik dat het fout was..
gelukkig konden we terecht.. m'n vader naar huis spullen halen.. wij trailer klaarmaken.. ondertussen was het al 23.00 uur.. naja.. hup prisco in de trailer.. gelukkig ging hij er meteen in.. hij ging nog hinniken naar de paardjes.. en hup daar gingen we.. op naar Emmeloord..

Wát een rit.. hele tijd gebonk.. en gezwiep over de weg.. want hij was gaan liggen in de trailer.. en gaan slaan en rollen..
onderweg nog even gestopt om te kijken hoe het ging.. is hij dus in de trailer.. helemaal omgedraaid!.. hoe hij dat heeft gedaan géén idee..

eenmaal aan op Emmeloord.. ongeveer 01.30 uur.. deden we de klep open.. daar ligt je paardje dan.. helemaal uitgeput.. helemaal moe..
ik dacht die krijgen we nooit meer overeind.. we probeerden van alles maar het ging gewoon niet.. dat hoofdje van hem..die ogen..hij had zo'n pijn..
toen liep ik even weg.. wilde niet zien hoe hij daar lag.. ik dacht die ligt dood te gaan in de trailer..
en toen.. opeens.. hoorde ik allemaal gebonk.. Hij stond op!!
ik wist niet wat ik zag.. míjn patser.. stond op! hij deed het gewoon!
toen snel naar de behandelkamer.. hoe hij liep.. het was niet om aan te zien.. zó fout. hoe hij liep.. weer hinniken.van heej ik ben er hoor!.. tis priscoo! ik had weer wat hoop gekregen.. dat duurde alleen niet lang ..

We liepen de behandelbox in.. en hij kreeg weer een slang in z'n neus..
toen liep de arts weg om spul te halen.. en toen begon hij heel raar te doen.. helemaal benen wijd.. en hoofd omhoog.. ogen draaien.. leunen tegen de zijkanten van de box... vreselijk.. en toen..
............toen.......
viel hij dood neer.. voor mij.. hij viel dood neer
ik kon het niet geloven..
daar lag hij dan.. mijn mooie paardje.. mijn eerste paardje.. nog maar net 3/4 maanden bij mij.. alles ging net lekker.. rijden en alles.. hij ging me begroeten.. opeens.. in 6/7 uur.. paard weg..
ik heb nog tijdje bij hem gezeten.. en tegen hem gepraat..
gelukkig kreeg ik een pluk manen mee.. dat is het enige wat ik van hem heb.. en z'n halster en spulle ndan.. maar geen eens een goede foto..
ik mis hem zo.. iedereen is lekker aan het rijden op z'n paardje.. maar ik.. heb geen paardje meer..

gelukkig gaat het alweer wat beter met me.. en heb ik heel veel steun aan de mensen op de manege.. echt super!
Dit wilde ik even kwijt aan jullie..
Heel erg bedankt als je de tijd nam mijn verhaal te lezen..
Groetjes Lara..
en hoefjes..hinniks.. prisco.. hij zal altijd m'n patsertje blijven..

Laarski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-06 14:29

hervat.. het was woensdag 15 februari.. hij is donderdag nacht om 01.45 overleden.. hij is precies 8 jaar en 5 maanden geworden..
Paulus T
Kwpn
1.65
Bruin
Ulft x LuckyBoy

xjudithx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 14:30

Heel, heel veel sterkte. Ik zit met kippevel achter de computer...

opala

Re: Paardje verloren...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 14:30

Wat een afschuwelijke gebeurtenis. Sterkte

Cin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 14:32

Wat verschrikkeliijk voor jou en Prisco, dat arme dier heeft echt een lijdensweg gehad. gelukkig ben jij tot het laatst toe bij hem gebleven.

Ik wens je heel veel sterkte en kracht om dit te verwerken toe.

kitag1rl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 14:34

veel suc6 met dit verschrikkelijk verlies...

Veseosunce

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 14:40

Oewh Meid,, sterkte met dit verlies.

Libiris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 15:17

ik krijg gewoon de koude rillingen van jouw verhaal. En wat moet jouw paardje een pijn gehad hebben. Ik wens je veel sterkte voor de komende tijd.

eleonorav

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 15:20

Ohhh, wat erg voor je!Ik kreeg tranen in mijn ogen bij het lezen van je verhaal Heel veel sterkte.

Mist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 16:39

wat een nachtmerrie ! heel veel sterkte

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 17:11

hey laartje,ik zit alweer te huilen als ik het verhaal lees..wrom moest ons dat nou overkomen ...Ik mis em!
Ik ben er voor je dat weet je...

cracker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 17:17

Heel veel sterkte allebei

Het blijft zo'n vreselijk verhaal....

MataHari13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 17:20

ik zit nu met kippevel achter de computer.....nouw heel veel sterkte

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 17:25

Afschuwelijk zeg... dat is echt een grote nachtmerrie...
Heel veel sterkte

jennyk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 17:31

wat vreselijk voor je your worse nightmare
Sterkte!

Laarski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-06 18:19

Heej Allemaal.. Heel erg bedankt voor jullie lieve reacties..! Er komen zo nog wat foto's van m'n patser.. Kusz.. Lara

Fantabulouss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 18:32

botje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 18:35

Bah, wat vreselijk voor je zeg...
Wat is koliek toch ook een rotziekte

Echt heel veel sterkte

Meryl_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 18:40

Wat een vreselijk verhaal zeg!
Helemaal omdat je weet dat hij pijn gehad heeft.
Heel veel sterkte

Laarski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-06 18:42

bedankt iriss .. me mooie aappie.. (K)

Kady_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 18:43

wat een verschrikkelijk verhaal..
heel erg veel sterkte

abcde123

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 18:49

Idd verschrikkelijk zeg!
Heel veel sterkte ermee!
Voor de kliniek in Emmeloord ook schrikken..!

cybella4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 20:12

jemigg!!,, wat een vreselijk verhaal,, egt heel veel sterkte!!,, en je had hem nog niet eens zoo lang. echt verschrikkelijk!!!

Ro0sje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 18:09

wat een vreselijk verhaal
dit gun je niemand en dit moet vreselijk voor je zijn.

veel sterkte met dit verlies

Esgaroth

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 18:42

Jij bent denk ik een goede vriend voor hem geweest zo op het eind, hij was niet alleen. Wat een verhaal zeg, krijg er een dikke keel van. Sterkte.