paard en sociaal leven

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Oamaru

Berichten: 10589
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Dubai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 18:48

Ik heb er drie (ben 15) en staan gewoon bij huis. 1tje is er 34 dus die vraagt wel wat aandacht. na school ben ik er tot het eten mee bezig, en daarna huiswerk. het is mijn eigen keuze, dus dan kan ik neit altijd mee de stad in om iets te gaan drinken. Ik vind het niet erg!

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 19:17

Ik ben nu 17 en heb 1 paard, wel op 8 kilometer afstand fietsen. Daar ben ik na school (6 VWO) ook tot het eten mee bezig.
Maar het is maar hoe je je tijd indeeld. Ik had tijd over, dus ik doe nu nog een baantje in het weekend en ik ga regelmatig uit. Soms ben ik wel hartstikke moe, want mijn slaap heeft nog wel het meest te lijden...

viefdepief

Berichten: 12353
Geregistreerd: 14-01-05

Re: paard en sociaal leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 19:19

Veel vriendinnen hebben behalve een uurtje tennisen niks in het weekend, kom ik aan met m'n wedstrijd waar ik wel een paar uur blijf hangen
Maar ze begrijpen het wel en elke maandagochtend is er een kritische wedstrijdanalyse
Pony staat niet bij huis en komt elke dag het weiland in, dus als ik een dagje niet kan is er niks aan de hand
Ik vind het wel goed te combineren, je moet alleen een beetje plannen.

Ivooo

Berichten: 280
Geregistreerd: 05-03-06
Woonplaats: US

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 19:21

Ik ben nu 23, heb een baan, een paard en voetbal ook nog, 2 keer per week trainen en 1 keer per week een wedstrijd.
Eigenlijk heb ik weinig sociaal leven naast, maar ik zie mn vrienden en familie wel regelmatig gelukkig.
Ik probeer wel elke dag naar mn paard te gaan, maar dat wordt meestal 5 keer per week.
Het is altijd even plannen maar ik kom er altijd wel uit.

FrankavdT
Berichten: 990
Geregistreerd: 03-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 20:13

Omdat ik steeds meer en meer aan mijn paarden besteedde, heb ik nog maar weinig vriendinnen sinds mijn 17e ongeveer. Geen spijt van hoor!! Ben zó gek op mijn paarden. Ik heb ook heel weinig tijd voor sociale contacten. 2 keer stappen in de maand is voor mij voldoende, zit ook graag 2 a 3 avonden in de week bij mijn vriend en een paar keer per week thuis. Met 4 paarden bijhouden heb ik gewoon weinig tijd over.

Nu ik wat ouder ben (23) krijg ik wel weer de behoefte om wat meer vriendinnen te krijgen. Ik kan mijn tijd nu gewoon stukken beter indelen als toen ik 17 was. Heb er wel zin in nieuwe meiden te ontmoeten (met of zonder paarden) en gezellige meidendingen te ondernemen!! Niet ten koste van mijn paarden, maar gewoon zo nu en dan gezellig iets doen.

kimdepim
Berichten: 7956
Geregistreerd: 27-02-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 21:51

Ik rijd 3 (ben 15) en ik tennis ook nog een uur in de week..
en ik heb opzich nog wel tijd voor sociale contacten.. alleen ik heb verchillende groepen vriendinnen.. (ben blijve zitten een keer en heb dus vriendinnen in de oude klas.. en in de nieuwe.. maar dat zijn ook weer 2 groepen omdat die 2 groepen elkaar weer niet mogen.. dus heb 3 groepen vriendinnen ofzo.. en dan is het wel lastig.. ik kan niet bij alle 3 te gelijk zijn..

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 21:54

Ik heb mijn paardje uitgeleased wegens te weinig tijd (school, werk, e.d.)

Ik kom nu dus zat toe aan mijn vrienden etc

shadowflower

Berichten: 5385
Geregistreerd: 09-08-04
Woonplaats: zeeland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 21:54

IK ga altijd na school naar de paarden ... daarna naar huis eten en aan het als dat er is huiswerk . Ik ga in het weekend vaak uit maar doe dit zo goedkoop mogelijk en zuip niet teveel zodat ik nog wat aan mijn week heb .

Zazoo
Berichten: 3341
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: de bilt

Re: paard en sociaal leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 21:57

mijn sociale leven is beter geworden want ik heb nu een sociaal leven bij het paard . ik ben niet zo'n vriendinnenmens, heb weinig vriendinnen en daar ook niet zo'n behoefte aan. ik heb mn paardje, hondje en vriend en daar heb ik t druk zat mee. ik ben vaak bij mn paard en spreek daardoor de mensen op stal wel vaak en dat is erg gezellig. zonder paard zou mn leven een stuk saaier zijn; paard weg en deel sociaal leven weg.

Tomaatje

Berichten: 2505
Geregistreerd: 16-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 22:06

Nou ja, 5VWO, vriend, basketbal, eigen paard en vrienden. 't is soms ff plannen. Maar eigenlijk gaat 't best. Heb alleen wel weinig vrijheid...
Maandag => School tot 10 over 4 en dan paard.
Dinsdag => School, ff tijd om wat te doen en dan 's avonds les.
Woensdag => school 's middags paard, 's avonds basketballen.
Donderdag => School tot 10 over 4, Vriend Paard heeft dan een dagje vrij.
Vrijdag => School, dan paard dan basketbal.
Zaterdag => Vrienden, Vriend, Basketbal en paard.
Zondag => Vriend en soms een wedstrijd met paardje.

En natuurlijk ben je wel eens eerder vrij en zie ik mijn vrienden op school. Alleen heb ik geen tijd voor bijbaantjes...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 22:10

mijn sociale leven is juist veel rijker sinds ik mn paard heb. Door internet heb ik veel vriendinnen leren kennen op het fjordenforum en ook op bokt leer ik steeds meer meiden kennen. Heb echt een paar hele lieve vriendinnen zo erbij gekregen en ik zie ze niet vaak, maar we bellen en msn'en en mailen en spreken af en toe af.
Op stal heb ik ook een paar lieve vriendinnen die ik wel vaak zie. En hen zie ik ook naast stal.

Angeliekje
Berichten: 3779
Geregistreerd: 07-10-04
Woonplaats: Apeldoorn

Re: paard en sociaal leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 22:21

Ik ben (bijna) elke avond wel bij mijn paardje te vinden, en ik werk ook nog eens 40 uur per week. Ik woon samen, dus mijn vriend zie ik dagelijks . De donderdag en zondag ben ik "vrij". Dan gaat een stalgenoot voor mij de stal uitmesten, voeren en binnenzetten. Andersom doe ik het ook voor haar op andere dagen. Zo heb ik wel tijd voor mezelf, en ik doe vaak leuke dingen met mijn stalgenoten. We zijn een groep vriendinnen die vaak samen dingen doen, zoals met zn allen naar de Divoza o.i.d., en zaterdags gaan we vaak stappen met zn allen. Dat voordeel heb ik wel op een kleinschalige pensionstalling, we zijn heel close. Verdere vrienden heb ik eigenlijk niet meer, ze begrijpen mijn hobby niet. Mijn familie klaagt er vaak over dat ik hun bijna niet meer zie, maar het kost me best veel tijd om alles te combineren. Maar ik zou het niet overdoen als ik er voor kon kiezen, het bevalt me prima zo.

classeygurl
Berichten: 1462
Geregistreerd: 27-04-05
Woonplaats: Friesland

Re: paard en sociaal leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 23:25

Elke dag ben ik in ieder geval 1 keer per dag bij mijn paardje .
Vaak doe ik hem 2 keer per dag .. een keer los in de padock en rijden of longeren of als hij vrij is hem nog lekker stappen.
Verder heb ik nog een aantal paarden die ik rij voor andere mensen en heb ik nog een aantal lesklantjes.

Hier gaat erg veel tijd in zitten , ook ben ik 's avonds nog bezig maar ik vind het absoluut niet erg!
Bij de paarden heb ik wel een aantal mensen waar ik veel bij ben dus daar heb ik mijn sociale contacten ook wel

Met mijn niet paardenvrienden ga ik in het weekend wel eens lekker stappen en voor mijn beste vriendin (die niks met paarden heeft..) probeer ik zoafentoe wel een middag vrij te maken.
Een aantal avonden in de week probeer ik ook vroeg klaar te zijn om lekker bij mijn vriend te zijn.
Die vind het niet altijd leuk dat ik nooit veel tijd heb maar we zijn al 4 jaar samen dus dat zal wel goed zijn

hel1

Berichten: 855
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: Groningen, Leek

Re: paard en sociaal leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 00:05

Ik ben meestal rond kwart over 3 thuis, dan om half 5 de paarden naar binnen en voeren, en als ik wil rijden of nog even wil tutten wat eerder heen. Ik ga gewoon om de ongeveer 2 weken uit, want ik hoef s'ochtends vroeg de paarden niet van stal te halen.

daantjuhhh

Berichten: 26872
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 00:41

Saskia9 schreef:
De meeste vrienden die ik heb hebben ook paarden
maar de vrienden zonder paarden begrijpen het wel,
Daardoor ook veel vriendschappen verwaterd omdat ik meer tijd aan paard besteedde,Dat waren dan ook geen echte vriendschappen denk ik dan maar!

ja mijn beste vriendinnetje heeft een dressuurafrichtingsstal.
dus ik ben vaak bij haar en neem mijn eigen beest dan lekker mee.
soms logeert mijn paard er een halve week en dan help ik haar met al haar paarden en dan helpt zij mij met mijn paard.
echt super.
lekker kletsen en leuke dingen doen en de paarden erbij doen.
mijn lievelingsbeesten en een van mijn beste vriendinnen bij elkaar.
maar de vrienden zonder paarden begrijpen het ook prima.