Laiser was lekker fris vandaag!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Laiser was lekker fris vandaag!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-02 16:44

Vandaag was het een beetje van dat onstuimige weer.

Je weet wel van dat weer waar je zo lekker wild van kan worden.
Ik stond lekker in de wei. Deze keer niet in mijn eigen wei, maar naast Luuk. (Daar kun je mee dollen joh. Samen gaan we lekker keihard bokkend/galloperend door onze weides. Heerlijk en dan die wind door je manen. Hinnik Cool .)
We waren al een beetje uitgedold en daar kwam mijn vrouwtje. Gisteren had ik ADV dus vandaag gingen we weer lekker aan het werk. Eerst kreeg ik weer iets lekkers toen ik naar haar toe kwam in de wei. Zo'n wortel gaat er altijd wel in hoor! Vingers aflikken .
Héé er liep ook een nieuwe paardje op het terrein, ik mocht er nu niet naar toe, maar daar ga ik zeker nog eens nader kennis mee maken. Misschien kun je daar ook wel heel leuk mee spelen. Pling ...

Kortom Laiser keek goed levendig uit zijn ogen en had een frisse en jeugdige aanblik. (Ik was benieuwd wat me te wachten stond....)
Op stal heb ik hem toen even lekker gepoetst en nadat ik een kopje warme chocomel op had (Ja dat gaat er wel in met dit weer!) Heb ik hem maar gezadeld om in de binnenbak te gaan rijden.

Ik stond lekker al droog binnen terwijl de rest nog lekker in de regen stond. Hihi. Maar gelukkig voor hen werden ze ook binnengehaald. Want het bleef niet meer zachtjes regenen het werd echt met emmers te gelijk naar beneden gegooid.
Larry mijn paardenvriendje stond ook lekker naast mij en we waren al flink wat af aan het kletsen. Hij zou ook zo met zijn vrouwtje naar de binnenbak komen. Dus we zouden nog dikke pret daar binnen kunnen maken Cool


Toen ik Laiser in de bak wilde aansingelen begon hij te hinniken. (Dat doet hij anders niet zomaar.) Hij was flink onrustig en wilde eigenlijk ook niet al te lang wachten om mij op te laten stijgen. Zodra ik er op zat begon hij in een flink tempo te lopen.
Doordat hij zich zo onrustig gedroeg heb ik hem meteen aan het werk gezet. (Dat werkt het beste en krijg ik dan het meeste van hem gedaan. Hij krijgt dan namelijk niet de kans om zichzelf te gaan opfokken.)
Terwijl ik hem reed, begon hij allemaal geluidjes te maken. Eerst een beetje piepen als een hond, je weet echt niet wat je hoort dan hoor. Daarna kwam een zacht gehinnik en weer dat gepiep. Daarna hinnikte hij was harder, maar niemand hinnikte terug.

Ja ben ik me daar Larry aan het roepen waar dat hij blijft. Hoort hij me niet. Ja hij stond vast weer naar de radio te luisteren. Schijnheilig . Maar opeens hoorde ik een geluid, kwam hij daar aan...
...nee, toch niet. Nou dan roep ik hem toch nog een keer...
... jeetje mina die is echt doof!
Maar wat is dat! Bloos
De deur gaat open en ...
... ik zie nog niets...oh jee toch niet van die enge monsterjes hè? Extreme duivel
Pfffffffffffff het is Larry met zijn vrouwtje. Gelukkig maar da's een stuk gezelliger zo met zijn tweetjes.


Laiser werd meteen rustiger toen Larry en Steef in de bak kwamen. Na wt gekletst te hebben ging we allebei rijden. Laiser doet het goed zo na zijn kreupelheid. Steef hielp nog even mee, zodat ik Laiser nog beter kon rijden. En ik moet zeggen Laiser pikte het snel op. Hij begon lekkerder te lopen en lekker actief.
Na zo'n drie kwartier liet ik Laiser nog even lekker rollen in de bak. Dat is zo mooi, dat kan hij gewon terwijl er nog een ander paard in de bak stapt. Hij loopt dan niet naar dat paard maar blijft lekker bij me en zoekt een plekje dat geschikt is om te rollen. En dan gaat hij zo heerlijk rollen Kwijl . Hij kan daar zo van genieten, het is gewoon een genot om hem zo te zien.
En daarna...
... natuurlijk een heerlijke emmer met slobber! Vingers aflikken Tong uitsteken Knipoog


Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 22:28

Gaaf dat het zo goed gaat! Geweldig geschreven weer! *LOL*

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-02 19:20

Ja hij gaat echt super!
Vandaag hielp een stalgenootje weer met rijden. Nou ik heb hem nog nooit zo geweldig voelen lopen. Kwijl Cool Kwijl
Die achterhand voelde ik flink zakken en leek voor wel een meter in hoogte te groeien en zijn hals werd heel gaaf!
Morgen gaat Michel filmen zodat ik ook kan zien hoe ik hem nu rijd.
Dit was echt super!!! Lovers Kwijl

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 19:46

Hahaha klinkt goed Haha!
Wist je trouwens dat mijn paard en jouw paard voorvaders delen Knipoog
Farn en Fax I Haha!
Kwam ik laatst toevallig achter toen ik op je site was ...hihi

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-02 07:33

orri schreef:
Hahaha klinkt goed Haha!
Wist je trouwens dat mijn paard en jouw paard voorvaders delen Knipoog
Farn en Fax I Haha!
Kwam ik laatst toevallig achter toen ik op je site was ...hihi

hihi altijd leuk om familie te ontdekken.
Lois (van Natascha) is ook ver familie van Laiser


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: dierenfan, Vagabondo en 9 bezoekers