paard met koliek en eigenaar is op vakantie

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
loulou

Berichten: 14805
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

paard met koliek en eigenaar is op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-02 20:35

waarom moet een paard nou net ziek worden als de eigenaar op vakantie is en ik moet oppassen?!!
mijn tante is op vakantie dus moet ik nou behalve 's middags ook 's morgens voeren.
gisteren kwam ik 's avond om te rijden en topaz (paard van mijn tante) was heel sloom en lag in de wei.
de eigenaar van de bak waar ik altijd in rijd zei ook al dat ie er niet echt gezond uit zag. toch maar ff aangekeken en uiteindelijk mijn lesgeefmens gebeld wat ik het beste kon doen. maar die was natuurlijk net deze keer niet te bereiken. naar 6 x bellen nam ze op en zei dat ik hem maar rustig moest longeren. maar dat beest ik kei eenkennig en eigenlijk gewoon vals, dus ik dat beest gevangen. maar hij was heel lief (te lief). mijn lesgeefmens zou zo snel mogelijk komen en was er naar een half uur. topaz had toen al gepoept enz. (dat is een goed teken zei ze) maar wilde nog steeds gaan liggen.
toen maar besloten de dierenarts te bellen. het begon toen ook nog kei hard te onweren dus hebben we der maar op stal gezet. ik kreeg natuurlijk eerst antwoordapparaat, dus toen zeiden ze het nummer van de dierenarts die dienst had, maar ik had geen pen en papier! eindelijk gevonden was ie in gesprek, zijn thuisnummer gebeld, zeggen ze dat ik mobiel moet bellen! nog 2x gebeld en toen nam hij eindelijk op. zegt ie dat ie over 5 minuten terug beld. de dierenarts kwam (naar heeeel lang) en heeft hem 2 spuiten gegeven en we kregen een emmertje met 'sand gard' ofzoiets (75 piek!) waar ik hem nou elke keer 4 schepjes van moet geven.
hij had waarschijnlijk zandkoliek.
's avond nog met hem door de wei gestapt (het was toen al 11 uur) en daarna om half 1 nog een keer gekeken en 's morgen om 6 uur opgestaan om weer te kijken.
ik heb marion (mijn tante) nog niet gebeld want die zitten in frankrijk en dan maakt ze zich alleen maar druk en het gaat nou wel weer goed met topaz.
maar waarom moet ie nou net ziek worden als ze op vakantie zijn!


N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 20:39

Wij hadden op stal ook een paardje staan met zandkoliek, alleen was het bij die zo erg dat ze haar hoofd helemaal kapot sloeg. Gelijk naar Utrecht gereden en ze is daar behandeld... Uiteindelijk is ze daar overleden (maar niet aan de koliek, maar aan een virus daar in de kliniek) Gelukkig was haar veulen ent oud genoeg om zondr zijn mammie te kunnen...

Veel succes en hou ons op de hoogte!!

Doe wat je niet laten kunt... Maar laat wat je niet doen kunt...

loulou

Berichten: 14805
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-02 10:45

gister is de dierenarts nog een keer geweest, want ze was nog steeds niet goed. hij heeft er een zwaardere pijnstiller gegeven. vandaag gaat het gelukkig weer wat beter.
ik heb mijn tante gisteren toch maar gebeld en die schrok der eigen natuurlijk helemaal kapot. ze zou bijna terugkomen uit frankrijk

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 10:56

wel goed dat je dr gebelt had, ik wou zowieso al zeggen dat je dr toch moet bellen want het gaat wel om dr paard..

Maargoed, ik hoop dat het binnenkort beter gaat!!!

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 10:58

Ik maak daar altijd duidelijke afspraken over met evt oppas/verzorgers. Als ze het niet vertrouwen gewoon veearts bellen. Liever 1x teveel dan 1x te weinig.
Zeker met verdachte koliek gevallen enzo, grote wonden enz enz.
Wees blij dat het goed is afgelopen.
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

loulou

Berichten: 14805
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-02 21:49

ze is nou gelukkig weer helemaal beter. maar ik moet er nog wel die medicijnen geven.
mijn tante was ook blij dat ik de dierenarts had gebeld en niet had gewacht ofzo.
maar ik had er ook al twee andere mensen bijgehaald (die veel van paarden weten) die ook vonden dat ik de dierenarts moest bellen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 18 bezoekers