Geholpen bij röntgenfoto's maken

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Geholpen bij röntgenfoto's maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-02 17:41

Vanmiddag moest er een pony van stal naar de dierenkliniek om foto's te laten maken van haar voorbenen. De eigenaresse vroeg of ik mee wilde gaan om te helpen. (ik had eigenlijk een andere afspraak, maar die kon ik gelukkig verzetten en kon ik haar toch helpen.)
De eigenaresse was echt heel bezorgd. Voordat we gingen hebben we haar dus nog even wat peptalk geven en toen zijn we even later vertrokken.
Bij de kliniek was de pony heel braaf en rustig. Ze liep goed de stand in en bleef rustig staan. De eigenaresse hield haar vast en de dierenarts vroeg of ik hem dan wilde helpen met foto's maken. Ik moest telkens de foto vasthouden en het been in de goed stand houden. De dierenarts maakte dan de foto. De pony was echt een schat en liet alles rustig toe.
Er zijn een stuk of 8 foto's gemaakt. Toch interessant om die foto's na afloop te zien. Gelukkig was alles heel goed. Alles was prima in orde.
De pony moet gewoon verder gereden worden, maar op een lager pitje totdat hij weer helemaal rad is. De beweging moet hem als het waren een handje helpen.
Je snapt wel dat de eigenaresse heel erg blij was met dit nieuws. Ze was heel erg opgelucht. (En ik natuurlijk ook. Het had ook anders af kunnen lopen...)


Marije_jiplover

Berichten: 25300
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 20:02

Leuk is dat he, helpen met foto's maken? Ik heb het op mijn stage ook veel gedaan. Alleen die verrekte loodhandschoenen, je bent daardoor zo onhandig.
Gelukkig maar dat alles goed is met de pony.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 22:37

Ik heb laatst ook geholpen bij een aankoopkeuring. Maar liefst 16 foto's. Daar sta je dan met je loden schort in de meest vreemde standen om de cassette zo goed mogelijk op z'n plaats te houden. Vinden ze het ook nog raar dat je handen ervan gaan trillen!!
En een spierpijn de volgende dag van dat rekken en strekken met dat loei zware schort om.
De meeste foto's heb ik zonder die handschoenen gedaan. Ik moest ze eigenlijk wel aan, maar ze zijn zo onwijs groot, dat mijn kleine handjes erin verzopen. Dan riep de dierenarts weer "ik heb te veel duim op de foto", maar dat was alleen handschoen, mijn duim hing ergens waar je handpalm hoort te zitten, erg makkelijk vasthouden zo hoor Haha! Haha!
Ach en als je bij ons in het ziekenhuis ziet hoeveel foto's sommige mensen moeten laten maken, duurt het een hele tijd hoor, voor je licht gaat geven in het donker. Pling

Navragen is beter dan afvragen.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 22:47

Het belangrijkste is dat je voortplantingsorganen beschermd zijn, dat schort is dus belangrijker dan de handschoenen.
Ik heb ook wel eens geholpen met foto's maken, maar toen zat de plaat gewoon aan een steel, wel zo makkelijk, niets rare hoeken, laat die steel de hoek maar maken, werkte perfect en ook geen gezeik met vlekken op foto's die er niet horen.

Nulla tenaci invia est via

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 23:18

Ja margreet....lang leve de steel *LOL*

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 23:24

Veel beter voor je voortplantingsorganen... Schijnheilig

(oh bah wat pervers! De dirty mind komt weer boven drijven...)

Nulla tenaci invia est via

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 23:25

Haha! Foei...!
(meer kan ik er niet van zeggen Tong uitsteken )


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot en 112 bezoekers