MAMA een PAAAAAARD! *tips gevraagt*

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 17:03

ik ken het, expensive staat buitenaf, een beetje.. maar heel dichtbij,waar ik buitenrijd zijn veel kinderen, eerst dus een hele groep manege kindjes mag ik die aaien? hoe heet die ?

nou meestal mogen ze em wel aaien en daarna rijd ik dus weer door, maar laatst... zon kind van rond de 9 ging klappen en proberen expensive op te jagen Slapen geen reactie van expensive's kant Slapen

zegt dat kind; hij doet het niet .ik zeg ;nee en rijd snel weg

wat dacht dat kind wel niet Boos! ff flink pony opjagen als ik erop zat.
nou daaahaaag!

en eergisteren ofzo toen monique hier was (apollo) gingen we naar de bossen. zegt zon jongentje zo ; bijt ie? dus ik; ja heel erg Extreme duivel
schopt ie of slaat ie? ik: ja hij schopt en slaat Extreme duivel monique: heel erg hard hoor Extreme duivel

goeie tip sibold. soms word ik wel gek van die kinderen, expensive vind het wel leuk, die kinderen dus hij wil erheen maar ik houd hem dan bij me, en dat zie je goed.. dat ik hem van die kinderen af wil houden

ik denk dat sommige denken,wat een strenge maarja...
Extreme duivel ik heb ook wel es door de woonwijk gereden en dat er geen kind aan kwam.. heeeerlijk!!!! *LOL*

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-02 21:52

nnou ik wordt niet boos hoor, dat absoluut niet!
*maar wordt er gek van... maar laat het niet merken!*

vandaag ook... ik ging naar de ponyclub,... kom ik zo;n meisje tegen... (inc mama dus was weer het zinnetje: MAMAAAA een PAARD!) en die wou aaien... maar ja ik was al wat aan de late kant... dus ff vriendelijk hoi gezegt en gezegt dat hij nou moest werken,... volgende keer mag ze aaien!

verder vind ik die reactie van Sibold errug grappig! *LOL*

pmarena

Berichten: 48084
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 21:59

Ik heb er eigenlijk een schurfthekel aan ....

Maarja idd die kindjes willen zo graag eens een echt paardje aaien en
tegenwoordig worden ze daarin toch al vaak nauwelijks opgevoed......

Dus ik laat ze meestal wel even aaien ook al vind ik het eigenlijk maar niks .
Daarbij kan Marena onverwachts schrikken en dus is het des te enger.

Als er ouders bij zijn dan vind ik het best prima hoor om zo'n hummeltje eens een paard te laten aaien.
Maar ik kwam ook eens langs een speeltuintje en een meisje bij het hek wilde even een aaitje geven ,
nou ja ik ben ook de rotste niet dus zij even aaien.

Stonden er meteen 15 van die kleine snottebellen om Marena heen te springen en de moeders in dat speeltuintje deden niks terwijl Mareen
al bijna begon te stuiteren..... Frusty

Ik moest zelf die kids van me af "jagen" door te zeggen dat ze op moesten passen , maar je houdt je hart toch vast , ze zal er eentje (terecht overigens Bloos ) een rotschop geven ...

Je verwacht toch niet dat die moeders hun pukkies zomaar achter een
paardje aan laten rennen ?!
En dan nog niet ingrijpen als het beestje onrustig wordt en er zwermen nog kids rond z'n billen ....

Zelf kinderen hebben lijkt me tegenwoordig wel leuk hoor ,
maar die van anderen daar kan ik niks mee ........

Vind ik wel jammer overigens *LOL* .

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 03:09

tja, als er eens van die kindjes rond lopen, praat ik gewoon met ze en laat ze eventueel een klein handje meehelpen.
dat was dus op die stalling waar ik eerst stond.

thuis gebeurt dat haast niet, we wonen nl erg afgelegen.

ze mogen van mij best wel eens aaien.
en als ik en mijn paardje daar de bui aan heb, mogen ze er heel soms ook nog wel eens een rondje op, vaak met mij er nog op, dat zitten ze dus voor mij.
heel soms even alleen.
geen wildvreemde, maar bijv waar ik altijd langs rij en die ik ken en hun mij.

maar zoals zondag vond ik het wel erg gaaf.
ik had verjaardag, incl nichtjes.
vroeg of ze meegingen naar stal en dat wouden ze wel.
toen ik aan het uitmesten waren, ging mijn kleinste nichtje naar de wei en klom op het hek.
paardje kwam er even aan en ze kon ff een maal of 2 aaien, daarna was ze weer verdwenen (houd niet zo van die aandacht).
echt schattig, want vaak komt Chriss niet eens.
lees wel, dat ik ze ken en dat ze weten wat wel en niet kan, dus niet in de wei, stroom zit op het draad en ik had het toezicht erop.

daarna vroeg ik of ze een rodnje erop wouden als ik Chriss zo uit de wei ging halen.
moesten ze wel ff het halster plus touw ophalen.
ikke klaar, Chriss ophalen, zij nog steeds netjes niet in de ren of wei en toen mochten ze naar me toekomen.

eerst mn kleinste nichtje, die erop. Ik Chriss vast aan het touw en zij met beide handjes goed vast aan de deken zoals ik had gezegd, vond het supercool om haar zo te zien, dat ze er zoveel plezier inhad.
ff wat rondjes gestapt en toen voor naar het huis zodat haar ouders en de rest het konden zien, eenmaal terug in de ren ff een paar pasjes gedraafd.
toen mijn andere nichtje, hetzelfde.
vond het gewoon supercool om hun zo te zien genieten.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 14:23

Nappie is opgegroeid met kinderen en vindt dat dan ook de intressantste wezens op deze aardbol volgens mij Haha! Echt geweldig, zodra hij een kind ziet wil ie erop af, koppie heel laag houdend bij de grond en dan dat gefriemel, HEERLIJK vindt ie dat Haha! Vooral ook de prettige bijkomstigheid dat deze wezentjes ook vrijwel altijd wat lekkers bij zich hebben, is het niet een paardensnoepje dan is het wel een oud koekje, dropje of een vieze zakdoek met een kleverige lolly erin Frusty

Ik kan ook met een gerust hart Nappie meegeven aan de dochter van een stalvriendin (Sophie is 5jr. maar errug paarden gek en dus ook errug Nappie gek *LOL* ) Loopt ze daar met hem over het erf, hij het koppie weer laag en gewoon achter haar aanlopen, echt geweldig!

In het bos stop ik meestal voor kinderen die willen aaien en als er een tussen zit die bang is, stap ik soms weleens af en gaan we samen het "paardje" aaien. Vaak zijn ook de ouders een beetje bang, als je dan afstapt wekt het veel meer vertrouwen en durven ook de ouders even het paard te aaien.

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 18:41

ik doe meestal ook ´bitcherig´ omdat je het inderdaad veel te vaak hoort. maar als ze er om vragen wil ik best ff stilstaan (als Mercurius meewerkt *LOL* ) en soms vindt Mercurius het ook nog wel leuk.

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 23:19

Pff, die kleintjes kunnen soms zo irritant zijn! Onze pony's staan gewoon zo ongeveer in een woonwijk en ertegenover wonen erg vervelende kindjes, ook schreeuwen enzo, en jammer genoeg zijn ze meestal buiten. }>
Maar goed, die kindjes vallen nog mee want die vragen nog netjes of ze even mogen aaien en mijn shet vindt het heerlijk, dat geaai dus vaak mogen ze ook wel even. Maar dan moet je niet die kinders hebben van ongeveer 9-10 en vooral de jongetjes niet want die vinden het nogal eens leuk lekker hard te bellen enzo als je langskomt. Met mijn shet maakt dat niet uit want die loopt gewoon door en doet alsof ie gek is *LOL* . Maar dan heb ik een verzorgpony die graag trapt, en daar ga ik dus ook niet mee naar buiten als de scholen zo'n beetje uit zijn, want ik moet met haar een stuk over het fietspad waar dus hele hordes kinders langs komen op de fiets (ja nog leuker) en die maken er een hobby va je pony aan het schrikken te maken. Of onderweg een mep op de kot van je pony geven. Levensgevaarlijk.......
Weet iemand eigenlijk ook of je er verantwoordelijk voor bent als je pony een kind van zijn fiets trapt door een stomme actie van diegene? (ik bedoel of jij dan de schade moet betalen omdat het jouw pony is die het gedaan heeft, of het slachtoffer omdat die het aangericht heeft) Sorry ik ben een beetje vaag maar dat vind ik eigenlij toch wel nuttig om te weten. (oeps kom er nu ps achter dat dit lekker off-topic is, sorry)

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-02 23:36

mmm... laatst reed ik met Tos en een vriendin fietste er langs.. kwamen er 2 van die nerds aangefietst en die wouden ons inhalen en je hoorde de een zo zeggen: zullen we dat paardje eens laten schrikken!
Dus die vriendin van me die langs mij fietste... die roep zo kei hard BOE terwijl ze langs fietsen *LOL*
Kei lachen! en die nerds die fietste hard door!

Ook wel eens van die **kels... die steentjes of eikeltjes (voelen zich aangetrokken Clown ) gaan gooien.. zo net voor de voeten... mijn reactie is meteen: hij schrikt niet, maar kan wel op commando trappen, sukkel! *staan ze meteen te kijken van: HUH? en dan uiteraard in een draf weg... voordat ze realiseren dat ik bluf Haha! *

misschien een tip?

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 22:25

Ik stap vaak met een paard met een peesblessure en dan kom ik ook heel vaak kleine kindjes tegen en dat paard vind het heel erg leuk om geaaid te worden door kleine kindjes, en dan denk ik echt van ach, het paard geniet ervan, die kleine kindjes vinden het leuk en ik kan wel 5 minuutjes wachten. Erop laten zitten doe ik niet want t is niet mijn paard en ik weet niet wat ze doet.

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 22:49

Ik vind het wel zo irritant he Boos!
Kijk ze mogen best komen aaien maar Blacky laat dat meestal niet toe en draait zn kont naar hun toe...ik ben dan altijd vreselijk bang dat blacky gaat trappen.
en dat gegil en gekrijs...
ik zal dat vroeger ook wel hebben gedaan Extreme duivel
maar ik was natuurlijk altijd lief tegen paarden he }>