eindelijk weer eens echt paardgereden

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

eindelijk weer eens echt paardgereden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-02 16:32

jaja na zo'n vier en een halve maand heb ik gisteren voor het eerst weer echt op een paardje gezeten. De Tinker van onze manege namelijk O' Malley. Die is over het algemeen heel rustig hoewel hij ook flink kan bokken.

Eerst het opstijgen. dat ging met die grote paarden waar ik op uitgestapt heb maar moeizaam. maar ik had getraind.(op een stoel 'opstijgen' zeg maar). maar dat ging verbazend genoeg best wel soepel.

Toen eerst een kwartiertje gestapt om te wennen. Daarna ben ik gaan draven. Oeps dat was wel weer even wennen. Had ook geen chaps om omdat ze die in het ziekenhuis aan mijn moeder hebben meegegeven en ik was vergeten ze terug te vragen. Dus mijn benen lagen nog niet echt stil. Had ook het gevoel dat ik er elk moment weer af zou donderen. Maar dat is niet gebeurt. Ik heb drie kwartier heerlijk gereden. Ook een klein stukje doorgezeten. Alles ging goed. O'Malley wilde alleen gaan galopperen toen de rest ook ging galopperen. Toen ben ik maar gaan stappen want dat leek me nog niet zo'n goed idee.

Ik heb alleen een dof gevoel in mijn onderrug. dat is dus een plek van 15 bij 10 waar ik geen gevoel meer heb. Tijdens het rijden voelde ik die doffe plek dus wel. Geen pijn ofzo maar gewoon een vreemd gevoel.

Zondag ga ik weer rijden. Weer op O'malley.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...


Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 16:36

Fijn zeg dat je weer hebt kunnen rijden! *LOL*
Zo kom je steeds weer wat verder.

Dat doffe gevoel in je rug, blijf je dat houden of moet dat op den duur minder worden. Lijkt me wel raar als je een stuk hebt waar je geen gevoel in hebt.

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 16:42

oooh wat super joh! echt geweldig je gaat hard vooruit dus! hoe is het verder met barley?
denk je dat je daar binnekort al op kunt?

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 16:42

Hee wat gaaf voor je dat je weer gereden hebt. Helemaal geweldig dat je geen pijn hebt. Ik hoop ook dat je de eerste galop ook goed doorstaat.

Super hoor!

Je suis Charlie.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-02 17:00

Dat doffe gevoel gaat niet meer weg zeggen de artsen. Omdat ik er verder geen last van heb doen ze er niets aan. Ik kan nog goed plassen etc. Maar ik voel het dus wel.

Och ja.

Ik heb nog niet op barley gezeten en dat laat ik ook even zo. Eerst weer mijn balans vinden op een rustig paardje inplaats van dat hittepetitje van me.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

assie

Berichten: 9475
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 20:14

He heike! Wat supergaaf! Echt leuk dat je weer een keertje hebt gereden Party!! Lijkt me wel raar zo'n 'doffe plek' Scheve mond Maar gelukkig doet het geen pijn Haha!

Alvast veel plezier bij de volgende keer rijden Haha! Party!!

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 21:24

He super zeg! Was het niet eng, om voor het eerst weer echt te rijden? Knap hoor, dat je het al weer gedaan hebt!
Wat is het vooruitzicht voor die doffe plek? Denken ze dat het gevoel daar terug zal komen?
Ik heb m'n arm een keer op drie plaatsen gebroken (ja waarom zou je normaal doen als het ook dom kan....) en toen hebben er van die pinnen in gezeten, en dat heeft toen die eruit waren en het verband eraf ook een tijdje zo raar gevoeld. Als je er dan overheen wreef, dan voelde je het wel, maar alsof het heel uit de verte kwam. Echt vaag.... Is overigens voor het grootste deel gewoon weggetrokken; alleen echt op het litteken zelf heb ik dat gevoel nog.

Nou meid, fijn om te lezen dat je weer op de goede weg bent! Kon er al een lachje vanaf toen je erop zat, of was het daar nog te spannend voor? Keep enjoying! Party!!

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 21:28

Heey Heike, wat goed van je zeg! Echt super! En inderdaad verstandig dat je weer begint op een rustig bokkie...

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 21:35

Super!!! Kun je het lekker weer oppakken! Ben erg benieuwd hoe lang het duurt voordat het nieuws op Bokt staat dat je je Barley weer hebt gereden *LOL* .

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 22:39

Dat vind ik echt heel fijn voor je!!

En, het klinkt misschien raar, maar dat doffe gevoel gaat zo wennen dat je het niet meer voelt ook al blijft het er wel. Maar dat duurt wel even.

Het begin is er gelukkig.

Kitty

Berichten: 7685
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 09:11

Oh wat gaaf! Echt fijn dat het weer zo goed met je gaat.
Ik zou het wel eng vinden hoor, om weer op het paard te stappen na zo'n val en gebroken rug. Klasse dat je dat durft!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 10:36

Wat een goed bericht Heike!!!

Spierpijn achteraf, of viel dat mee? Knipoog
En hoe gaat het nu met Barley?

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-02 22:05

ja ik heb spierpijn. Niet zoveel gelukkig maar ik voel het wel.

ben ook alweer aan het werk. 's morgens opstrooien op de manege. Niet uitmesten dat is te zwaar.

Met barley gaat het uitstekend. heb nu weer iemand die op haar wil rijden dus daar ben ik heel blij mee. Omdat ik voorlopig nog niet op haar kan rijden.

Vandaag heeft ze voor het eerst gereden en het ging heel aardig zei Ditte. Ik was er zelf helaas niet bij.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 07:47

Goedzo Heike! Ben je niet angstig geworden na je val, volgens mijn zou ik er toch meer over na gaan denken (wat er kan gebeuren enzo).
Ik heb ook zo'n dof gevoel (in mijn knie, een keer echt keihard gevallen) het gaat niet weg en mijn fijne zenuwen daar doen het dus neit. ALs je me daar zachtjes aanraakt voel ik het niet. Het went echt ! Op naar de volgende keer rijden!

:evaw:

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 08:05

Echt gaaf dat je weer in het zadel hebt gezeten Heike! De eerste stap is in ieder geval weer gezet, en voor je het weet rijd je weer zo weg op Barley, let maar op! Party!!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 08:10

Moedig van je hoor dat je er weer opgestapt bent. Ben blij voor je dat het nu weer veel beter gaat.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 08:19

ik ben hartstikke blij dat het weer goed met je gaat
ga zo door, maar doe wel voorzichtig he?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Esther_r20, judith_irene, onpaard en 32 bezoekers