Lesgevers, van wie nemen jullie les etc.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lotti
Berichten: 234
Geregistreerd: 12-07-05
Woonplaats: Belgie

Lesgevers, van wie nemen jullie les etc.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-05 05:35

Hoi,

Omdat ik persoonlijk vind dat je van elke lesgever apart wel verschillende dingen kunt leren (ze hebben allen hun eigen rijstijl) was ik eens benieuwd van wie jullie nu eigenlijk allemaal lesnemen en les hebben genomen.Wat jullie ervaringen met de lesgevers zijn en jullie mafste les ooit.Ik vind gewoon dat lesgevers zo'n goed werk leveren..ze verdienen wel eens een eigen topic van Anky tot je buurmeisje..elke lesgever is welkom (mogen ook foto's bij) Ook van wie jullie in de toekomst les willen gaan nemen etc. en wat jullie nu betalen voor een les

Mijne zijn

Bas Tolhuis
Ingrid Smets
Mieke Lunskens

Van de eerste twee neem ik nu les en Mieke's manier van lesgeven ken ik goed ( een vriendin van me lest bij haar) dus van zodra ik terug start met een eigen paard (ik rijd paarden voor andere mensen) ben ik van plan bij haar te gaan lessen

alleen van Mieke vond'k een foto..Bas rijd op prix-saint georges niveau en ingrid heeft 1.40 parcours gesprongen geloof ik..ben ik niet zeker van (ja-ah,ben trots op m'n lesgevers )

mieke met Jade (trouwens een merrie, vind ik wel speciaal om er 1 terug te vinden tussen al de ruinen en hengsten op dat niveau)

Afbeelding

Natuurlijk les ik ook bij de mensen waar ik stage loop,maar die kies ik niet echt zelf..deze 3 wel

honey007
Berichten: 658
Geregistreerd: 22-12-04

Re: Lesgevers, van wie nemen jullie les etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 11:04

ik les bij Vincent Voorn
voorheen bij Mark Mertens en Henrik Ancracrona.
heb ook nog een tijdje bij Roeli Bril en Jaco Ansems gelest.
en toen ik begon met rijden had ik les bij Emiel Tacken.
dat was het wel volgens mij..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 12:29

Ik had de laatste tijd altijd les van Harmina (achternaam weet ik eigenlijk niet), maar nu is onze manege gesloten en nu les ik bij mijn tante die trouwens echt supergoed lesgeeft. Ik heb geen mooie foto van haar terwijl ze rijd, maar ze heeft vroeger ZZ gesprongen met een klein pony'tje. En met haar eigen paard was ze M startgerechtigt, maar ze vond de L klasse leuker aangezien haar paard buien had. Het was een heel goed paard, en als ze een goede dag had werd ze altijd eerste, maar had ze dat niet dan werden ze altijd laatste. Dus was het vervelend om hogerop te gaan klimmen. Nu rijd ik ook op datzelfde paard bij haar thuis in de bak. En ik snap wel waarom het soms zo goed ging, maar ook zeker waarom het zo verschrikkelijk mis kon gaan zeg! Poeh, Biscaya (het paard) kan stressen! Niet normaal meer.

Maar goed, mijn eigen tante is dus mijn instructrice en ik ben heeeeeeeel tevreden!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48390
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 15:19

Banjer en ik hebben verschillende lesgevers:

* Vincent Steenbergen (http://www.aandeteugel.nl), maar wegens mijn ongelukkige werktijden is het maar afwachten wanneer ik een keer vrij ben op een dag dat hij bij ons op stal les geeft... (western overigens)

* Linda Quak, een stalgenootje... ze helpt Banjer en mij nu we door mijn fijne werktijden al een tijdje niet bij Vincent hebben kunnen lessen... Linda rijdt zelf dressuur, maar in de lessen doen we precies hetzelfde als in de lessen bij Vincent: Banjer en ik zijn nl. nog steeds met de basis bezig... Linda heeft overigens ook verstand van western, dus we werken langzaam aan ook aan de westernoefeningen...

* Carmen: onze springinstructrice... 1x per 2-4 weken hebben Banjer en ik (samen met nog een paar stalgenootjes) springles...

shadowflower

Berichten: 5385
Geregistreerd: 09-08-04
Woonplaats: zeeland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 16:19

ik krijg les van een onbekend iemand ...en geef les aan 2 .. waarschijnlijk over een poos 3 lesklanten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 16:57

heb dressuurles van Anique van Wanrooij
[img]http://www.horses-academy.nl/2004/pics/news/Anique%20van%20Wanrooij%20-%20Norbert%20S(2).jpg[/img]

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Re: Lesgevers, van wie nemen jullie les etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 19:33

Zelf rij ik les bij Jolien ten Hoor, zij krijgt op haar beurt weer rijles van Edward Gal en ze lest ook bij Loes Corsel. Hier in de omgeving was ik niet zo heel bekend qua instructrices maar bij haar had ik direct een klik. Ze is eerlijk, open en recht door zee. Niet goed is niet goed en goed kan altijd beter. Iets wat ik als "leerling" wel nodig heb, ik wil graag beter worden en hogerop komen, dat kan alleen met iemand die achter je staat en je goed begeleid.

Een goede instructeur/instructrice moet in mijn ogen iemand zijn die het goed kan overbrengen op anderen, geduld heeft en ook per combinatie kan inschatten welke training het beste bij hen past.

Wanneer we iets niet goed doen, krijg ik dat ook eerlijk van haar te horen. En wanneer iets goed gaat is ze enorm enthousiast wat echt een kick geeft. Zelf hou ik van mensen die eerlijk zijn, als ik mijn huiswerk niet goed gedaan heb en ze zegt dat dan voel ik me daarzeker op aangesproken. Nu rij ik nog bij haar met mijn paard clublessen. Mijn bijrijdster Anna rijd op mijn andere paard Oki bij haar ook clublessen. Ook zij is erg tevreden en twijfelde geen moment bij wie ze wilde lessen toen ik haar vroeg of ze mijn paard wilde rijden.

Overigens wat ik ook erg leuk vind is dat Jolien ook geregeld vraagt of ik bij haar rijlessen kom kijken. Ze rijd natuurlijk zelf met haar paard op een veel hoger niveau dressuur maar toch leer je hier ontzettend van.


Ik ben dik tevreden en ik zal niet snel overstappen naar iemand anders, geen denken aan...al lijkt wat kleur bij edward in zijn lessen mij ook niet verkeerd

Babs

Berichten: 718
Geregistreerd: 24-10-04
Woonplaats: Achterhoek of all places!

Re: Lesgevers, van wie nemen jullie les etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 20:17

Ik heb les van Judith Ribbels, die ook mijn vos merrie heeft ingereden. Bevalt perfect. Ze geeft ook les bij de rijvereniging, dus op donderdag rijd ik ook bij haar. Pascha trouwens ook en eens in de twee weken gaan we samen bij haar op stal lessen. Verder helpt Meiske16 me regelmatig met m´n andere merrie en ook dat gaat super. Daarnaast geef ik zelf les op ponykamp Klein Oever, maar da´s maar 1 week per jaar. Vaker zou ik ook niet les willen geven, heb het druk zat met m´n meiden.

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 21:03

Ik krijg les van Arlette *achternaam ben ik kwijt * rijd volgens mij Z niveau is er nou even uit omdat ze is bevallen van een dochtertje heb momenteel dus geen les.
Ik leer heel veel van haar en blijf voorlopig ook bij haar lessen.

Edit: Oja het lessen kost 20 euro per uur.
*maar ik heb het geluk dat de eigenaar van stal 10 euro meebetaald aan mijn lessen en ik zelf dus ook maar 10 euro per les kwijt ben *

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 21:08

Ik krijg les van een een leelringe van atoine de both en marijke de jong

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 17:06

Ik heb les van Lizet, d'r achternaam weet ik zo niet meer...
Ze rijd Z2 met d'r paard en aangezien ik en mijn paard samen misschien net een L1 proefje kunnen lopen valt er nog genoeg van haar te leren.
Ik ben er tevreden over iig, een les kost €24,- per uur.

Petra_O

Berichten: 3138
Geregistreerd: 24-10-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 21:14

Ik krijg donderdag voor het eerst les van Ilona *weet ook haar achternaam niet*. Ze rijd M dressur en is orum niveau drie. Ze geeft twee andere meiden bij mij op stal les, en heeft met een paard bij ons van stal haar orun examen gereden. Ik ga 10 euro per half uur betalen.

LotusT

Berichten: 581
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: In een dorpje met stadsrechten.

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 22:32

Ik krijg les van Judith Bunt, zij rijd gp en af en toe van alice schuurman, zij rijd lt

Taron
Berichten: 9592
Geregistreerd: 06-11-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 23:23

ik krijg les van KC hier op bokt! heb nu 3 lessen gehad, haar manier leek me al perfect voor mij in de advertentie, maar toen ik een proefles had gehad wist ik het helemaal zeker, ik krijg nu om de week les van haar. eerder kreeg ik les van mn achternicht, maar die had zelf op zn hoogst M gereden, en leerde ik haast niets meer van... ik ben tevreden met wat ik nu heb! een uur privéles kost trouwens €15,- en daarvoor komt ze speciaal uit zeewolde rijden!

loutjuh

Berichten: 1574
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: veenendaal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 23:37

ik krijg les van een fysiotherapeut/instructice annemarie klijnhout, echt super. Naast alleen het rijtechnische gedeelte leer je ook veel over de bespiering enz. En daarnaast spoort ze snel iets op wat niet lekker zit/of stijf is etc. en weet dit prima te behandelen (www.mayao.nl)

MSQuincyTE

Berichten: 13403
Geregistreerd: 02-03-05
Woonplaats: Op een mooi plekje in GRUN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 03:01

Ik heb ook les gehad van een leerling van Antoine de Bod.

l0esjj
Berichten: 4824
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Lesgevers, van wie nemen jullie les etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 17:30

heb privéles van Jan Hutten, zelf erg hoog dressuur geweest en nog steeds jurylid (Z en hoger dacht ik)
Jan is echt van de discipline, ontspanning en lossigheid

En ik zit er over te denken om te gaan lessen bij Arthur Besten, die heeft eerst nationaal gesprongen, en heeft nu 2 super mooie hengsten Z dressuur lopen, ben helemaal weg van zijn manier van rijden!
En misschien ook nog bij een meisje die kennis is van een collega van m'n vader (lekker wazig allemaal ) die lest zelf bij Anky

verder heb ik nog wat clubles enz. (wat heel eerlijk gezegd niet veel voor stelt meer voor de 'fun'

Laura1982

Berichten: 4071
Geregistreerd: 23-01-04

Re: Lesgevers, van wie nemen jullie les etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 18:53

ik krijg les van onze topper hier op bokt rijnauwen! en ik moet zeggen dat ik nog nooit in zo'n korte tijd zoveel geleerd heb verder heb ik les gehad van wilma1983 toen ik me paardje zadel mak ging maken en zij heeft mij ook echt super geholpen! geen echt grote namen maar voor mij zeker een super groot voorbeeld!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 20:45

ik leer ook ontzettend veel! Mijn paard is vroeger helemaal kaopt gereden..en hij kan lopen nu!!!! Ok het is nog niet perfect maar al een stuk beter.
Ook ik ben beter gaan zitten etc
ben uitertst tevreden

Nathalie02

Berichten: 2443
Geregistreerd: 30-04-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 12:54

Ik les bij Raffealina Vitale. Ze heeft zelf internationaal GP gereden.