Stageverslag (eindelijk)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Stageverslag (eindelijk)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-02 01:52

Van 15-19 april op stage geweest voor mijn opleiding.
Nu ik deze week ook de reacties van de anderen heb gehoord, weet ik dat ze blij mogen zijn dat ze een HBO en geen MBO volgen.
Ik heb stage gelopen bij een handelsstal....en ik heb er toch best veel geleerd.
Het uitmesten gebeurd 1x per week met de trekker, maar iedere dag wordt er wel opgestrooid.
Ik was dus niet zoals een aantal klasgenoten de hele dag aan het mesten Vork
Er stonden 14 KWPN'ers en een Oldenburger en het waren allemaal verschrikkelijk fijne paarden om mee te werken....
2 merrie's zijn er drachtig van Stravinsky xx en een daarvan zal deze week een veulen krijgen Kwijl Kwijl Kwijl
Mijn taken waren vooral; -voeren
-paarden buiten zetten
-opstrooien
-vegen
-paarden klaarmaken (poetsen e.d.)
-meehelpen met klinische keuring (een Krack C en een Argus zijn verkocht)

Verder moest ik de bodem en weide onderzoeken voor een project van school Gaaaap

Het grote nadeel was dat ik Salty een weekje moest missen (3 dagen) en dat ik die heel erg heb gemist, gelukkig was ze in goede handen en heb ik haar in perfecte staat terug gekregen Cool

In de zomer moet ik een blokstage lopen (de eigenlijke stage). Deze week was vooral op het project gericht.
En waarom mijn klasgenoten blij mogen zijn met een HBO?? Sommige hebben niks anders gedaan dan mesten en manen trekken (maar dat is leerzaam Scheve mond )

Groetjes, Mirjam