Vandaag zomaar respect afgedwongen op de weg :)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Vandaag zomaar respect afgedwongen op de weg :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-02 19:43

Nou mensen, het is niet te geloven. Vanmiddag ging ik een stukje rijden en daar moet ik dus het heledorp (1 kruising en 2 bruggetjes) door. Van de week was ik al met stalgenoot wezen rijden dus de situatie, blokken piepschuim, bouwmateriaal etc. was bekend voor Sib. Kon ik in het "centrum" (bloemenwinkel en makelaar) ging Sib niet meer vooruit. De containers met bloembakken waren toch wel too much frightening. Even pauze, aai over zijn bol en gaan? Nee dus. Ik geef hem een tikkie met de zweep. Beledigd als hij is gaat hij dus; of achteruit, of omhoog, of een combi van die twee. Het werd het laatste Haha!. Inmiddels kwam er een auto achter ons aanrijden die acuut stopte, deed motor uit. Ik probeer Sib vooruit te drijven maar nee, actie mislukt. Inmiddels werd het wel een beetje druk om mij heen, mensen stapten af van fietsen en begonnen te kijken naar die "pony die gek deed" Inmiddels stond Sib soort van te piafferen, dus dat moet er grappig uitgezien hebben. Mannetje 1 (op klompen) maande automobilisten tot stoppen (is niet zo moeilijk de weg is daar anderhalve auto breed), mannetje 2 met auto keek erg angstig opdat de "gekke pony" geen snoekduik op zijn motorkap zou maken. Uiteindelijk zag Sib het licht. Hij wilde toch wel in alle rust langs de bloemencontainers... *zucht* Mannetje 1 zei nog; Toch wel gevaarlijk hé zo'n klein paardje? Vrouw met fiets stond te shaken en vroeg aan mij of "alle paarden zo deden". Ik dus uitleggen dat dat zeker niet het geval is, maar dat als het wat drukker is op de weg, paarden wat anders kunnen reageren... en dat andere weggebruikers daar dan even rekening mee moeten houden. Mannetje 1 voelde zich helemaal de held en had vroeger ook van die ponytjes gehad en een heel l8l-verhaal dat tijden veranderden, bla bla bla... ik heb hem uiteraard vriendelijk bedankt dat hij de auto's aanhield. Toen ik doorreed voelde ik de ogen in mijn rug priemen. En had ik diep in mij hart een grote grijns... zo kan het dus ook!


Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-02 20:49

Zou dat al met "onze" actie te maken hebben Schijnheilig Lache he, ik woon ook op zo'n durp. Alleen wonen er ook jongetjes met crossbrommers Frusty Maar ja ieder zijn hobby zullen we maar denken.... Ik rij wel een straatje om als ze bezig zijn..

:evaw:

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 20:59

Laats lukt het ook niet met Tko op de weg! kwam een man me helpen....helaas zonder succes!
Altijd als Tiko en Navy gek doen hebben we heleboel bekijks! iedereen zit je altijd aan te staren!

Nouja, wel mooi dat ie er op t laatst langs ging!

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 23:34

Zoiets had ik laatst ook. Ik was aan het wandelen met de makste shet die er bestaat op een smal weggetje. Maar toen kwamen er van die jongens op scooters aan die zo snel mogelijk gingen. Ik had echt zoiets van als dat maar goed gaat. Maar wat gebeurt er de voorste jongen stopt en gebaart de anderen ook te stoppen en de motor uit te stappen, pas toen ik een eind langs hun was gingen ze weer verder. Ik helemaal verbaast, zulke mensen bestaan ook nog. Heb natuurlijk ze wel heel erg bedankt.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 08:38

Wat een dorp hè! Knipoog

Maar goed, toch eindelijk wat begrip voor de situatie! Dit mag eigenlijk ook wel in de krant....

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 11:21

Hahaha, Sibold, ik weet precies wat je bedoelt.... Ben opgegroeid in het betreffende dorp.... Ik rijd nu trouwens nooit meer door het dorp, maar vroeger met mijn pony moest ik ook altijd naar het dorp om naar de club te kunnen. Toen had ik nooit problemen, maar ik heb wel het idee dat automobilisten tegenwoordig minder geduld hebben dan 15 jaar geleden... Hoewel, uitzonderingen daargelaten dus Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: RenateHidden en 113 bezoekers