op een pony van 29 (!!) gereden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

op een pony van 29 (!!) gereden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-02 13:29

ik ging weer een keer mee met een vriendin van mij naar haar verzorgpaarden, waar guido ook 2 jaar op stal heeft gestaan.
altijd leuk om daar weer eens te gaan kijken, want ze hebben super paarden staan (2 paarden van Uniform, een veulen van Ferro !!)

mn vriendin rijdt ook wedstrijden op een van hun paarden, samen met de dochter van de eigenaar. die dochter (ze is een jaar of 10) vroeg of ik haar pony een beetje beweging wilde geven, want die moest dit weekend ook mee op concours. Die pony is 29 jaar oud!!
echt een geweldige pony, doet alles voor je en is nog super fit!!
ik was er gewoon rustig op aan het stappen en kleine stukjes draven maar die andere paarden gingen wedstrijdje galopperen en ze wilde meedoen hoor!!! echt een hartstikke leuk diertje

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-02 15:42

Leuk he, als zo'n pony op die leeftijd nog zo goed in zijn vel zit en zo'n conditie heeft?
Ik kan daar ook zo van genieten.
Bij ons op de manege hebben ze de manegepony's van vroeger nog steeds: sommigen wel ouder dan dertig jaar.

Die laatste twee lopen wel alleen maar in de les voor beginners met enkele rondjes draf en verder alleen maar stap.
Ze gaan elke dag met de groep de wei in en komen er dus alleen voor een uurtje uit, rond een uur of vier, krijgen daarna brok rond half zes/zes uur en in de zomer mogen ze 's avonds ook de wei in.

Vandaag zag ik ook weer een oudere pony staan, zo'n jaar of 29 is ze geloof ik.
Ze ziet er zo goed uit...
Ik ben nu 35 jaar, maar ik heb vroeger op haar leren springen.
Zo ontroerend om haar in de wei zien te genieten...

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-02 19:23

bij ons op stal staat Bas, een apaloosa pony; hij is ca. 35 jaar! ( de tandarts houdt het op zeker 30+! Haha! ) vroeger was Bas manege pony (een minder lieve...) en nu is hij privepony en wordt bijna dagelijks gereden, alleen met verharen heeft hij wat problemen, daarom scheren wij hem 1 a 2 keer per jaar leuk he dat de 'oudjes' nog meedoen!!
mijn dochtertje heeft een oud-manege pony van 21 jaar van stal de Naaldenhof van Pluis Lindeman Aerdenhout (kent iemand haar?) deze pony is gebruikt voor gehandicapten en beginners en is een SUPER pony om het rijden op te leren, hij zal geen stap verkeerd zetten! geef ons die 'oudjes' dus maar Lovers

someone

Berichten: 530
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-02 20:24

Ik heb ook een paard van 29 jaar oud!HIj is zupper lief,maar kan niet meer gereden worden.We hebben hem gekocht van een manege.Ik reed toen pas een jaar en eigenlijs was ze meer voor mijn zus bedoeld.Toen dat we haar kochten zeiden ze dat ze 12 jaar was!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Terwijl ze toen al ongeveer 25 was!!!Nou,ik wist nog niet veel van paarden dus.......we hadden haar gekocht.Maar na een jaar kwam het uit dat ze artrose in haar knie had Huilen .Geen rijden dus.
Maar we hebben haar nooit verkocht.We hebben haar nu al 4 jaar en ik kan echt nie Meer zonder haar.Ze staat overdag op de wei en s'nachts in de stal.IK hoop dat ze nog lang blijft leven.
GRoetjes Julie

lisanneloveshorses

Berichten: 46
Geregistreerd: 24-03-02
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-02 21:17

Leuk hoor!
Op mijn vorige manege was een pony,was een shetlander, die was 34 jaar en de snellste van de les *LOL* !



Doewie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-02 22:37

vooral die pony's kunnen een behoorlijke leeftijd behalen!!
hier in het dorp heeft ook een pony gestaan, die was wel 38!!!! maar die zag er wel zielig uit hoor, hij had nog maar een paar tanden die uit zn mond staken, was heel mager enz.

ze hebben hem in laten slapen want op den duur ging het gewoon niet meer, hij kon niet meer zelf gaan staan en hij at bijna niet meer, dus dat was wel het beste voor het beestje.

Klaartje
Berichten: 2
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Herent

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 16:29

Ik ken Pluis ook. Wij woonden vroeger 3 jaar in Heemstede en mijn dochter is bij Pluis beginnen rijden. Ze was verzot op Tintin, een mooie merrie. Toen we terug in Belgiƫ waren, ben ik ook beginnen rijden en hadden we all twee de microbe te pakken. We zijn dan bij Pluis Tintin gaan kopen. Een super paardje. Maar spijtig genoeg is ze een jaartje later overleden. Als we naar NL gaan, bezoeken we Pluis nog altijd eens.

Kikka

Berichten: 4687
Geregistreerd: 18-12-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 16:37

Flans wordt vrijdag ook alweer 22 Haha!

azriM

Berichten: 656
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: Sambeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 16:42

Mirza is bijna(in april) 28. Ze is echt nog super fit en energie heeft ze nog voor 10. Vroeger was ze bijna niet te houden, maar nu is ze toch wat bedaard. Nu is ze een heerlijke recreatiepony die af en toe een bosrit van 1,5 uur heerlijk vind en makkelijk vol kan houden. Ik moet wel oppassen dat ze zich niet kapot gaat lopen, ze zou volgens mij doorgaan tot ze niet meer kan. Want soms kan ze zich tijdens het rijden in de bak nog zo ontzettend druk maken!

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 16:44

Heel oud topic Lachen.