Paardentaal..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

love_winsor

Paardentaal..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 21:17

Haaii,

Je hoort de laaste tijd steeds meer van paarden fluisteraars en paarden taal, het intreseerd mij wel en ik denk dat het wel meer mensen hier intreseerd.
Nou had ik dus een vraagje..
Weet iemand nog dingen dat een paard doet en dat je weet wat het betekend, bv met zn been over de grond heen schure enz enz noem maar op..!
En als je paard iets doet en je weet niet wat je weet wat hij/zij er mee bedoelt kun je het hiet ook vragen mischien dat iemand je wel kan helpen..!

ps: Ik weet niet of hier al een toppic over is maar kon het zoo niet vinden bij de zoek machine en anders mag het toppic weer verwijderd worden

groetjes ilonka.

Y_DG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 21:57

Ik weet alleen dat de paardentaal "Equus" heet Ik heb het boek van Monty Roberts.

Ik denk dat jij met schuren met het been, schrapen bedoelt met zn hoeven? Ik denk dat dat gewoon wil zeggen dat ie zich verveelt

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 21:58

Quirinake schreef:
Ik weet alleen dat de paardentaal "Equus" heet Ik heb het boek van Monty Roberts.

Ik denk dat jij met schuren met het been, schrapen bedoelt met zn hoeven? Ik denk dat dat gewoon wil zeggen dat ie zich verveelt

'Paardentaal' heette volgens mij Natural horsemanship (NH).

Y_DG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 22:00

nielsd schreef:
Quirinake schreef:

'Paardentaal' heette volgens mij Natural horsemanship (NH).

en Monty Roberts geeft aan paardentaal de naam "Equus" ik kan daar tenslotte ook niets aan doen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 22:01

Welke bokker zegt wie gelijk heeft .

Y_DG

Re: Paardentaal..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 22:08

ik citeer een deeltje uit het boek dat ik opgezocht heb:

"Ik heb een manier gevonden om hun lichaamstaal te interpreteren en mijn lichaam te gebruiken om te antwoorden. Wat ik heb ontdekt, heb ik de paardentaal Equus genoemd. Deze taal is voorspelbaar, waarneembaar en effectief." enzoverder...

Hier hét bewijs dat Monty Roberts de paardentaal "Equus" noemt

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 22:10

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 22:13

vind het niet echt nodig om een apart topic aan te maken aangezien ik bewijs heb dat hij dit écht gezegd heeft Ik spreek me er niet over uit hoe het nu echt heet, ik wou enkel melden dat MR de taal zo heeft genoemd

hallowpasja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 22:37

mijn paard weet dat als ik boos op der bent dan gaat ze gelijk de hoek in en dan mag ze pas weer naar voren als ik een keer lach, en nog paar dingen ik itreseer mj er ook wle in. ben een keer me me viendin naar monty roberts gegaan ws zo mooi om te zien
groetjes jacqueline & pasja

_Kimberley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 13:53

Ik weet alleen dat paardentaal geen 'Equus' heet, maar dat Monty Roberts dat heeft verzonnen.

OemmiejO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 17:35

Quirinake schreef:

Equus is toch gewoon "paard" in het Latijn?
verder houd ik me er eigenlijk niet mee bezig, ben ook wel benieuwd.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 17:51

Schrapen is vaak een teken van ongeduld.

love_winsor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-06 18:03

Ik bedoelde inderdaad schrapen.. K Kwam egt niet op het woord gewoon..!! Egt erg..! Maar ze doet het ook vaak als ik bijvoorbeeld zeg dat ze agteruit moet (gewoon als ik er naast loop) dan blijft ze zeg maar boven de grond met een been en daarna begint ze te schrapen.. Lijkt meer een beetje op dat ze niet wil of niet aan mij wil toegeven dat ze agter uit moet ofzo..
Lijkt me wel heel gaaf om zoo met paarden om te kunnen gaan als die monty robberts! Stond ook een leuk stukje over hem in de Amazone..!

janinetjjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 18:13

schrapen is ongeduld of schooien

Ayasha
Blogger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 18:23

schrapen is inderdaad ongeduld of bedelen, het kan ook verveling zijn of gewoon aandacht trekken/stoer doen.

chavello

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 19:02

ik ben hier ook best wel mee besig en ik moet zeggen de omgang met mijn paard word daar veel beter van ..

Peetjuh_Amir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 18:38

Ik weet wel dat als je je paard/pony aan het longeren bent (of je staat bij hem/haar in de wei) en zijn binnenste oor is naar jou gericht hij je vertrouwd en naar je wil luisteren.

Marije_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 13:34

mijn paardje schraapt als hij onrunstig of ongeduldig is. En 'paardentaal' wordt volgens mij NH (natural Horseship) genoemd.. ik heb latijn en 'equus'betekent gewoon paard .. Je kan de paardentaal het best leren door gewoon het kudde gedrag te bestuderen denk ik.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 16:33

OemmiejO schreef:
Quirinake schreef:

Equus is toch gewoon "paard" in het Latijn?
verder houd ik me er eigenlijk niet mee bezig, ben ook wel benieuwd.

Dat betekent het zeker ja, jáá, ik heb wel iets opgestoken van Latijn .
En het schrapen met de hoef over de grond is vaak een teken van ongeduld, bijv. als je bezig bent met voer klaar maken ofzo. Of als je paard lang moet stilstaan.