Centrale onverantwoordelijke paardenacties en herinneringen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

stalnijmegen

Centrale onverantwoordelijke paardenacties en herinneringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 01:21

Eigenlijk naar aanleiding van het lezen van veel tropics waabij onze jeugdige ( en trouwens ook oudere) medelezers foto's en verhaaltjes schrijven over hun (verzorg) paardje en hoe blij en gelukkig ze ermee zijn, en hoe vol trots ze ze aan ons lezers tonen. Heb ik dit tropic geopend.. Waarom worden sommige meteen aan de haaie geworpen??
ohhhh je rijd zonder zadel, en waar is je hoofdstel?? en die cap, waar is die??
Als ik dat lees en eens diep in mn geheugen ga graven, ben ik wel eerlijk om te vertellen dat ik heel veel "onverandwoordelijke"dingen heb gedaan in m'n jeugd met de beestjes, en misschien nu nog wel..
Nou ben ik dus eigenlijk benieuwd naar diegene die er ook vooruit durfd te komen en zegt ja eigenlijk best wel gevaarlijk wat we toen deden, maar we deden het keer op keer weer!!
laat ik dan maar beginnen met opbiechten..
Ik rij altijd zonder cap, alleen op concours moet die op. met mijn oude pony haalde ik vaak rare dingen uit, zonder handen springen, overslagbomen heen in het bos of gewoon lekker crosse door de wei zonder zadel hoofdstel etc
Ik heb even wat foto's uit de oude doos gehaald, eentje crosse door de wei en andere springen zonderhanden..
de foto's hebben een datum van 1992!!! moet je die broek/ leging zien hahaha goh dat dat ooit mode was hihihi

Afbeelding

Afbeelding

deze pony heb ik trouwens 15jr gehad, naar deze pony duid ook mijn onderschrift!!!
Laatst bijgewerkt door Mickey op 27-01-06 17:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel gewijzigt in Het centrale onverantwoordelijke paardenacties en herinneringentopic.

_Fleur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 01:25

haha leuke foto' zeg
en ach vroegr was die legging mode

Bramblerose

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 01:26

Haha, je hebt gelijk hoor! Als ik bedenk wat ik vroeger allemaal uithaalde en deed! Pffff....

Maar: toch is een forum als dit weer handig om van te leren en dat mogen de oudjes toch wel doen voor de jonkies?

Ik vind die eerste foto echt geweldig!! Die legging ook!

lhOveSs_siDj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 01:27

haha z'on foto's heb ik ook..!! zal is kijken of ik ze kan scannen,,!!

_Marinke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 01:28

Best wel gevaarlijk eigenlijk Achja, ik rijd vaak genoeg zonder zadel enz. Met Pricil sprong ik ook over dingen in het bos heen.. etc. maar ikr ijd wel altijd met cap.. haha niet omdat het moet.. maar omdat het gewenning is.. Hihi zonder handen springen kon ik wel met Pricil.. maar ik kon veel en veel meer met haar.. Op haar heb ik ECHT leren rijden.. op Arlinde doe ik al die gevaarlijke stunts niet.. puur en alleen omdat ze daar te jong voor is, en zelf al met die bokparade's gevaarlijk is wel hebben we soms lol..e n is het soms racen hoor..

Sily

Re: slechte/foute foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 02:05

Hahahaha dit wordt weer zo'n geweldig topic

Vroeger....ging ik met mijn pismerrie overal doorheen, drukke stranden met kids op mijn erg springerige jonge knol.
Achteraf natuurlijk totaal onverantwoord.

En als ik mijn foto hier plaats van mij...op mijn haflinger, zonder zadel, wel hoofdstel in, met mijn korte broek, zonder cap en andere rijkleding zullen er weinig mensen moeite mee hebben.
Totdat ik zeg dat dat de eerste keer was dat ik op mijn paard reed

Dus ok....toen mijn haf 3 was (ja op haar verjaardag) wou ik weten hoe mijn haf reed, heb haar tegen het hek aangezet en ben erop geklommen.
Maar dat was wel erg verantwoordelijk van me

Gekke geintjes moeten ook kunnen hoor, hebben we allemaal gedaan, alleen dingen waarbij je je pony/paard oneerlijk behandeld of pijn doet gaan niet door de beugel.

Alwiene

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 04:46

Volgens mij valt 1.10 springen zonder zadel ook best wel onder de onverantwoorde acties.

Doet me denken aan vroeger, stel vriendinnen hadden een aantal verzorgshetjes. Er was daar een heel klein stukje bos bij waar wij vaak met zijn alle gingen crossen met die shetjes, gewoon met halster en touw. Stond je met zijn alle te wachten tot de pony al dan niet met ruiter terug aan het begin van het pad kwam zodat de volgende erop kon.
Hihi dat de pony regelmatig zonder ruiter terugkwam vonden wij destijds doodnormaal.

Bij diezelfde pony's was ook een weitje vol met denneboompjes waar we hetzelfde deden, viel weinig aan te houden die ponies dus het heeft me menig pijnlijke knie opgeleverd omdat er een denneboompje voor mij wel, maar voor de pony niet in de weg stond.

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 05:30

Vroger deed ik inderdaad ook zulke dingen.
Zonder zadel met alleen een halstertje aan de openbare weg slootje springen .. ohja CAP?? daar hadden we niet van gehoord.

Of Marlou aan de ene kant van de wei met alleen halstertje zonder cappje of zadel.
Ik aan de andere kant (hele grote wei)
En dan zo hart mogelijk naar elkaar toe crossen.
Geweldig vond ik het.
Nu denk ik daar wel 2 x over na, maar vroeger, vroeger kon alles.

Solide

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 08:30

Hahaha geweldig zo'n topic. Ik snap wat je met dit topic wil bereiken en idd ik ben benieuwd wat voor reacties erop komen.

Ik heb zelf ook regelmatig zoiets gedaan. Ook toen ik nog nooit paardrijles had gehad. Ik sprong overal op, met/zonder zadel en met/zonder hoofdstel en ook even vrolijk zonder cap. Het is nooit fout gegaan en ik en mijn beste vriendinnetje hadden altijd de grootste lol. Zo ben ik een keer met een pony tussen de koeien in de wei gaan crossen zonder iets en ben ik flink in de koeievlaai gevallen. Nou leuk toch? Ik stond weer op en klom er weer even vrolijk bovenop en ging weer verder.

So0p_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 08:52

leuke foto's zeg

(in 1992 was ik geboren )

savath

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 09:05

alles wat in een bos te vinden was overspringen was favoriete bezigheid.in de bossen crossen.op hun rug gaan staan in de weide zonder zadel om een appeltje aan de boom te plukken.
nooit een tok op,zonder zadel ,met gewoon een riem om de hals (geen hoofdstel nog geen eens een halster) buiten gaan rijden,alleen en in groep.(mijn paardje was van veulen af bij mij,en het klikte super) gaan rennen op een renbaan in de buurt,zonder cap enzzz

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 09:21

jahoor zat stoute onverantwoorde dingen gedaan........... bijvoorbeeld met mijn pony een portiek ingaan, trap op bovenaan aanbellen iemand die zich de klere schrok, omdraaien en zo de trap weer af.........

zonder zadel rijden was normaal

Gewoon er een keer een karretje achter hangen en dan gelijk de weg op gaan

najaaaa was een geweldige tijd, mijn ponytijd

Ineke2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 09:36

KiWiKo schreef:
jahoor zat stoute onverantwoorde dingen gedaan........... bijvoorbeeld met mijn pony een portiek ingaan, trap op bovenaan aanbellen iemand die zich de klere schrok, omdraaien en zo de trap weer af.........

Hahaha *ligt onder het bureau van het lachen*
Het is dat je er nu de leeftijd niet meer voor hebt, maar volgens mij is Toronto ook nog wel in voor zulke geintjes Het is in elk geval een koele kikker die graag in de belangstelling staat, dat lukt op die manier wel

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 09:49

geen foto's, maar wij gingen altijd met een hele slinger manege pony's naar een "galoppeerpad" Nou ja pad..... Het was de berm van de A12 bij de Meern! Geen sloot, geen caps, wel begeleiding....

karlijnd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 10:33

hee dees leuk man die foto's. idd wat we op de viersprong ook wel niet allemaal hebben uit gevreten. dingen die je je nu niet meer in je hoofd haalt. wel heel slecht van je dat je geen helm draagt hoor!!!

stalnijmegen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 10:34

ieder z'n ding!! hahaha

Buxy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 11:00

oww dit komt zo bekend voor.. ik heb ook 6 verzorg schetjes gehad.. nou eentje werd 3 jaar.. je klimt er op (zadel? hoofdstel? -> halster met touwtje) rijd 3 rondjes door de wei, knoop jaarlinger aan je halstertouw vast en gaat doodleuk de drukke weg op.. ging toch niet fout.. *jaa alleen toen er een kudde motoren langs kwam zetten *
of 5 pony's achter in de wei (wei van ruim 900meter lengte) en 1 pony voor in de stal.. halster af en onder de arm, op pony klimmen -> ponygalopeerd natuurlijk direct naar de rest (moesten door 2 hekjes heen dat heeft wel eens een zeer been opgelever) goed vasthouden wachten tot we bij de andere vijf waren, afspringen en de volgende mee nemen naar stal..tsja er bestaan geen foto's van want digitale camera's waren er toen niet zoals ze er nu zijn..

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 11:42

Die goeie ouwe tijd he Dees

_Myrthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 11:45

leuke foto's hoor haha

Mri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 11:46

Wij hebben ook de meest foute dingen gedaan.
Als ik bij mn oma logeerde mochten we daar pony's verzorgen en rijden in de buurt.
Dekhengst die er weinig uitkwam rijden in de wei, zondercap, oud zadel (nog wel goed en degelijk) halster, en een goed flink bokkend paard dat echt gevaarlijk was. En we hadden een lol ..... erg fout...

Ook racen met pony's in het land, zonderzadel, zonder cap, zonder hoofdstel met een halsterje....

Echt vanalles.
Nu heb ik 8 jaar een eigenpaard, voel hem echt super aan. Als ik zonder zadel rij, rij ik wel met cap (en met hoofdstel!!) maar ook dan nog wordt ik onverandwoordelijk genoemd.
Maarja, elke persoon is anders, en toen we jongwaren zagen we het gevaar er niet van.
Je heb wel een probleem als je dat gevaar er op latere leeftijd ook niet in ziet!

Die goeie ouwe tijd

stalnijmegen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 18:28

nou kris, waar is die nou gebleven, of worden we toch echt"oud"hahahaha

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 18:29

hihi
leuk hoor
die springfoto is gaaf

stalnijmegen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 18:31

heb nog veel meer "foute " foto's komt wel een keer, mn scanner is overleden...

milo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 18:34

KiWiKo schreef:

ha, net zorro!!!!!!

stalnijmegen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 13:09

kom op, graaf eens goed terug in jullie geheugen haha