Bang voor eigenpaard :s...Gelukkig vandaag braaf.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Bang voor eigenpaard :s...Gelukkig vandaag braaf.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-04 22:58

Deze week was Laine nogal erg bijde hand laten we het daar maar op houde..Of is het bij de hoef Knipoog.
Iniedergeval door snel last van mijn astma en andere ongelukjes met paarden de afgelopen tijd ben ik zelf nog al snel onzeker.En is het afgelopen maandag toen ik zelf op Laine ging nogal fout gegaan en is ze nogal gaan flippen toen ik er op zat en alleen mijn moeder erbij had.Dat hielp dus ook niet zo Clown.

Ben er uiteindelijk toen af gegaan omdat ik echt bang werd(voel me echt stom daarom bang voor mijn eigen liefste pony)nog is opgestapt maar ging niet en was niet eerlijk tegen over mijn pony omdat ik dan onredelijk word door mijn eigen angst en dat dan op haar af reageer en dat verdiend ze niet.Toen heb ik met Kathleen (Kath_) van bokt afgesproken dat zij er woensdag op ging omdat ik nog al het gevoel had dat het helemaal aan mij lag.En haar gewoon verpest ..

Dus afgelopen woensdag zij er op..En ook toen was ze erg dwars en bokte.Opzich niet erg en normaal kan ik dat ook wel hebben eigelijk maar goed kathleen reageerde er geluk rustiger op dan ik die aan de kant stond Bloos!..Uiteindelijk heeft ze toch 1 volte gedraafd zonder stoppen of bokken...Ben erzelf toen wel opgegaan maar niet lang door veel te lange beugels en dat gaf me nou niet echt een lekker gevoel..En vandaag zou ik iig op loekie gaan om wat vertrouwen er in terug te krijgen..Lovers en Laine uitstappen met kath ernaast als dat nodig was Lachen

Zo gezegd zo gedaan..Ik heb loekie opgezadeld en ben met haar gaan stappen en stukje draven in de bak (Met mn kleine wintecje op dat grote paard zag er niet uit *LOL*..voelde me net een kabouter.Maar loek was erg lief Lovers ) En Laine was werkelijk SUPER lief OK dan! erg veel moeite op rechts nog maar toch stukken nagevelijk en echt braaf...Na een half uur was ze erg bezweet en moe dus ben ik (Jaja met de beugels van mijn wintec op kath haar dresuur zadel gegaan alles eerlijk delen he Knipoog Schijnheilig ) en heb wel met kath er naast laine uitgestapt..Klinkt heel simpel maar voelde voor mij echt als een overwinnig vandaag Lovers.Zit er echt heel erg mee dat ik zo uit het niets zo ontzettend veel angst op Laine had..En heb echt alles voor haar over en wil haar echt niet verpesten..en ben Kath dan ook super dank baar dat ik op Loekie mocht en zij Laine wil rijden en mij wil helpe Lovers Dankje wel vriendinnie Lovers

Jennifer_S

Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 23:10

Als je zo geen schrik meer hebt dan is dat goed! Maar waarom ben je zo snel onzeker? Echt gewoon van die ongelukjes of heb je vroeger iets meegemaakt?

Kath_

Berichten: 1909
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 23:36

Laine was idd echt mega super braaf!! Lovers

En zondag weer he Cool Lachen Het komt verder wel goed dinnie!! Lovers

Die woensdag.. laine helemaal moeilijk doen, ik gewoon doorrijden... jij helemaal boos aan de kant Clown ''LAINEE!!'' muppet dinnie!! Knipoog Lovers

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-04 13:59

Haha ja Clown... Komt zeker goed samen met jou Lovers...


Ik weet niet komt vooral door mezelf en ook omdat ik 3 weken terug ofzo door twee paarden omver gelopen ben...en twee keer nogal ongelukkig gevallen ben..en toch wel geschrokken ben daarvan...helaas

SdaphneS

Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 15:46

Als je het niet zo vertrouwd paardrijden
ga dan andere dingen met je paard doen
zodat je je vertrouwen weer terug krijgt
en anders probeer het gewoon met behulp van een vriendin of een ander persoon
veel succes ermee Lachen

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15456
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 17:27

Ik ben ook lang onzeker geweest in de omgang met mijn paard. Wat mij genholpen heeft is om gewoon nuchter te gaan denken. ´Ik wil een paard, en wil graag paardrijden, dus kop op en stap erop´. Dat helpt niet altijd maar een strenge instructrice kan bij bep. mensen echt goed helpen.

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-04 17:44

ik doe zeker nog andere dingen met mijn paard dat is het niet alleen der op ben ik nu bang..Gelukkig helpt kath_ en haar paard loekje mij er goed gelukkig Lovers..
En dat kop op...Helpt niet echt bij mij alleen maar verkeerd helaas..Verdrietig

CouCou

Berichten: 3472
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 18:01

Ik heb het ook bij mijn aller eerste paard gehad. Door ook verkeerde begeleiding werd ik bang. Ik heb haar uiteindelijk ook verkocht. Huilen
Ben toen weer opnieuw begonnen met een rustig paard, maar pffff wat was ik zenuwachtig iedere keer. Dit paardje heeft mijn vertrouwen wel terug gegeven, maar helaas mocht ik hem niet lang bij mij houden, want zijn zenuwen waren door gesneden en ik vondt dat toch wel errug eng voor de toekomst. Huilen
Toen heb ik na lang zoeken iris gevonden. Dmv van goede begeleiding van rij-instructeurs durf ik alles weer. Dit alles is nu 6 jaar geleden en ik stap gelukkig weer op bijna alle paarden. OK dan!
Dus zorg voor goede begeleiding en doe leuke dingen met je besie, dan hoop ik voor je dat ook bij jou alles weer goed komt!! Knipoog Knipoog

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-04 18:09

Dankje hoop het zelf ook Lachen.
Zoiezo durf ik met 100% zekerheid te zeggen dat Laine nooit weg gaat wat er ook gebeurd Lovers.

Ik doe verder alles nog met der ,wandelen,losgooien,poetsen knuffelen,longeren enzo Lachen.

Olympia

Berichten: 55602
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 20:21

chatelaine schreef:
Dankje hoop het zelf ook Lachen.
Zoiezo durf ik met 100% zekerheid te zeggen dat Laine nooit weg gaat wat er ook gebeurd Lovers.

Ik doe verder alles nog met der ,wandelen,losgooien,poetsen knuffelen,longeren enzo Lachen.


Heb je les? misschien is het een idee dat je les krijgt, en dat je begeleidt wordt in het stukje van je onzeker, en dat als je paard gaat bokken, dat je dan wordt uitgelegd hoe je daar mee om moet gaan..En als je het dan een paar keer goed uitzit zonder bang te zijn, dan weet je dat je het de volgende keer ook wel kan.. en met les wordt dat stukje gewoon bevestigd!

Veel succes erme!! OK dan!

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 20:28

Dat komt best goed meis, de meesten zijn weleens een periode bang of onzeker. En ze komen er allemaal weer overheen, dus jij ook Knipoog En je hebt hulp dus dat gaat helemaal lukken OK dan!

Succes!

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-04 20:31

Lachen..Lukt ook wel weer dat weet ik zeker..baal er alleen van en wil gewoon niks voor haar verkeerd doen..Om het bokken gaat het met niet eens..het is gewoon moeilijk uit te leggen..*zucht*

Les komt nog op dit moment niet ten eerste omdat ik nog manege lessen betaal al rij ik die al niet meer...en voor dubbel geen geld is..Maar goed dat komt wel en ik doe het liever zo samen met kath dan met een les waar ik voor betaal en het moeten doen helpt niet bij mij stress ik alleen maar meer en laine ook...En het is niet dat het geld me uitmaakt tuurlijk is les goed en voor haar heb ik echt alles over..Alleen hoop dat dit de manier is voor mij Lachen

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 21:36

Veel sterkte. Het is echt vervelend om bang te zijn. Ik ben bang geworden met springen (was al geen held, maar na 8 weken achter elkaar elke springles vallen en soms wel 3 x) en heb mijn paard toen ook een tijdje uitbesteed aan iemand die èn niet bang is en goed kan blijven zitten. Nu ben ik zelf weer lage sprongetjes aan het maken en het gaat best goed. Bij mij heeft het dus wel echt geholpen om mijn paard een tijdje uit te besteden.