Vandaag binnengekomen; modelpaard Joifull Noise

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Vandaag binnengekomen; modelpaard Joifull Noise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 16:37

Cassidy en ik hadden het er laatst over, dat het zo jammer is dat er in Nederland niet zoveel modelpaardenverzamelaars zijn, en dat we misschien maar weer eens een topic op bokt moesten openen onder het motto 'hobby zoekt leden'.

Nou dat ga ik nu dus niet doen, maar het is wel een mooie gelegenheid om even snel mijn nieuwste aanwinst te showen, een Peter Stone paard genaamd Joifull Noise.

Afbeelding

Het verzamelen is erg leuk, en vooral ook verslavend. Je begint met een stablemate van 3 euro, en na een jaar heb je al meer dan 25 modellen waarvan twee van meer dan 140 euro....
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-01-06 16:44, in het totaal 1 keer bewerkt

MirZam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 16:43

Zegt me niks, maar ik vind em wel mooi!!

Puera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 16:46

Is dit zo'n Breyer-paardje? Daar heb ik ook een aantal van.

Black Beauty, de bruine arabieren familie, een klein wit arabiertje, een quarter met ruiter en een dressuurpaard met ruiter. Leuke hobby, maar ontzettend duur. Ik verzamelde een aantal jaren terug allemaal van die paardjes, ook van die 'flock'-paardjes.

Nu verzamel ik liever spullen voor mijn echte paard.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 16:49

Nee het is geen Breyer maar een Peter Stone. De zijn over het algemeen iets duurder dan Breyers maar vaak zijn ze ook mooier.

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 16:50

De modelpaardenhobby zelf is verslavend, en zo tijdrovend en kostbaar als je het zelf maakt. Voordeel van een modelpaard is dat je het ten allen tijde op de plank kunt laten staan als je er even geen tijd of zin in hebt. Ze hoeven niet dagelijks beweging, je hebt geen kosten voor smid en DA, en als ze een been breken lijm je dat doorgaans gewoon weer vast.

Alle disciplines die je in het dagelijkse leven leuk vindt en waar je geen tijd voor hebt, kun je in het miniatuur nabootsen. Je leert over rassen, genetica, bloedlijnen en rijwijzen, en als je er erg ver in gaat ook over bloedlijnen...

Puera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 18:23

Wuis schreef:
Nee het is geen Breyer maar een Peter Stone. De zijn over het algemeen iets duurder dan Breyers maar vaak zijn ze ook mooier.

Oh ja, ik zie 't nu ook in je openingspost staan. Blont! Hij is heel erg mooi! Waar haal je zoiets vandaan, Amerika?

Cassidy schreef:
De modelpaardenhobby zelf is verslavend, en zo tijdrovend en kostbaar als je het zelf maakt. Voordeel van een modelpaard is dat je het ten allen tijde op de plank kunt laten staan als je er even geen tijd of zin in hebt. Ze hoeven niet dagelijks beweging, je hebt geen kosten voor smid en DA, en als ze een been breken lijm je dat doorgaans gewoon weer vast.

Alle disciplines die je in het dagelijkse leven leuk vindt en waar je geen tijd voor hebt, kun je in het miniatuur nabootsen. Je leert over rassen, genetica, bloedlijnen en rijwijzen, en als je er erg ver in gaat ook over bloedlijnen...

Leuk zeg! En idd, als ze een been breken, lijm je dat heel simpel weer vast. Wat dat aangaat is zo'n paard een stuk handiger. Je hóeft niet perse te rijden en hij hoeft geen eten. En je kunt er natuurlijk zoveel hebben als je wilt.

Goh, ik geloof dat ik ook maar weer modelpaardjes ga verzamelen.

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 18:54

Zo is het bij mij iig begonnen. Ik was 12, kreeg de eerste van mij Oma (heb hem nog steeds) had geen eigen paard, een beetje zakgeld en een wilde fantasie.

Breyers en Peter Stones kun je tegenwoordig via Duitsland kopen, maar het zijn beide Amerikaanse bedrijven.

Vooral in Amerika is er een hele hobby omheen gegroeid. En het blijft niet alleen bij plastic modellen kopen, je kunt ze ook verbouwen, of beschilderen. En iedereen die weleens geprobeerd heeft om een paard te maken van klei weet hoe moeilijk het is om het allemaal een beetje passend en correct te krijgen. Dus als je als artiest ergens mee bezig wilt zijn, kun je een plastic model nemen, daar de zaag in zetten, met hittekanon de houding veranderen, gaten dichtplamuren, met airbrush een verfje geven, en er wel of niet manen en staart van mohair op plakken. Voor heel veel artiesten en artiesten in de dop de overgang naar het medium brons...

En dan zie je een paard:

Afbeelding

die je graag als model wilt hebben.

En heb je dit uitgangspunt:

Afbeelding

deze tussenfases:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en dit als eindresultaat:

Afbeelding

Afbeelding

Voor het hele verhaal zie:
http://fassue.tripod.com/drafter/

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 18:56

Probleem is alleen dat ik geen airbrush heb en ik zou ook ff niet weten waar ik die kan halen. Blondt

Farouche

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 18:59

Cassidy: zo wat mooi en kunstig gemaakt, ik heb er ook een paar op de plank staan maar die zijn van Schleigh

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 19:07

Er zijn er ook die het gewoon met de hand beschilderen hoor. Laat je het ontbreken van een airbrush er niet van weerhouden een model te pakken en te gaan beschilderen.

Farouche, Schleich modelletjes zijn heel erg schattig en betaalbaar. Dus jij bent eigenlijk ook modelpaardjes aan het sparen! (hoeft niet meteen Breyer of Peter Stone te zijn!)

Farjen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 19:29

wauw cassidy, dat is heel knap gemaakt

loulou

Re: Vandaag binnengekomen; modelpaard Joifull Noise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 19:33

wow cassidy, echt heel mooi gedaan!

Puera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 19:38

Ik heb die site eventjes vluchtig bekeken maar dat is echt vakwerk! Prachtig zeg! Ik wou dat ik zo handig was, dan maakte ik mijn eigen paard na.

Da's gaaf - een miniatuurtje van je allerliefste...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 19:40

Wat leuk dat er zoveel mensen enthousiast zijn.

Vroeger spaarde ik al Grand Champions en heb er altijd heel veel mee gespeeld, ik wilde altijd al graag een Breyer maar die mocht ik niet kopen van mijn ouders (was in de tijd dat je ze bij de penny kon bestellen).
Toen we internet kregen heb ik er nog eens wat over opgezocht, en al gauw was het virus van Breyers en Stones, mede dankzij Cassidy, helemaal toegeslagen.
En tegenwoordig beslis ik natuurlijk zelf waar ik mijn geld aan uifgeef dus ja.

Puera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 19:47

Hihi, de Breyers heb ik idd via de Penny gehaald. Je kon op een gegeven moment ook een fjord bestellen, die was zo gaaf! Die wilde ik heel graag, maar had er helaas geen centen voor.

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 20:20

Prachtig die Joyfull Noise Duncan zou zich heel erg vereerd voelen als hij vernoemd werd Echt heel erg mooi !!

Dat verbouwde trekpaard is trouwens ook erg mooi gedaan.

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 20:22

maar toch he, je noemt nou zoveel voordelen op, toch geloof ik niet dat ze net zo heerlijk kunnen knuffelen als mijn paardjes.

Flew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 20:27

Ik vind hem werkelijk prachtig!

tjaanie_girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 20:38

wouw

tjaanie_girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 20:39

is echt heeeel gaaf t is dat ik geen plaats heb voor zo een versameling

Sooff

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 20:58

Oh dat vind ik echt leeeuk.
Ik spaarde My Little Pony's maar daar ben ik niet echt meer mee bezig..

Machie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 22:48

ik spaarde barbiepaardjes Daar heb ik er een stuk of 10 van

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 00:31

irish_lady schreef:
maar toch he, je noemt nou zoveel voordelen op, toch geloof ik niet dat ze net zo heerlijk kunnen knuffelen als mijn paardjes.

Tegen de echte paardjes kunnen ze niet op. Maar voor iemand die de tijd niet heeft, de middelen niet heeft, of lichamelijk niet in staat is om een echt paard te houden of te rijden/verzorgen, een alternatief.

Tegen een echt paard kan een modelpaard natuurlijk niet op. Maar ik kan maximaal een of twee paarden houden, op modelgebied heb ik er over de 400... En alle soorten en maten!

Overigens, dat omgebouwde model heb ik niet zelf gedaan hoor! Ik koop op dit moment alleen, en dan ook alleen de plastic modellen, heb de tijd niet om me te verdiepen in het customizen van de modellen.

Oh, en en dit is een van mijn favorieten: een one-of-a-kind originele sculptuur...helaas niet in mijn bezit.

Afbeelding

Afbeelding

Sooff

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 11:44

Oooh ik wil die modelpaarden ook gaan verzamelen.
Ze zijn zo mooi

xJurdyWonanx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 13:18

ik spaar grand champions. heb er zo'n 50 ofzo.. maar die wat cassidy verbouwd heeft .. mooi geworden zeg.. en die arabier op het einde.. was echt ff aan het kijken: huh.. is ie nou egt ? vriendin: nee je ziet toch dat papier.. huh. owh jaa