Paardenvolk;zullen we afspreken wat vriendelijker te doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Irisamaire

Paardenvolk;zullen we afspreken wat vriendelijker te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 20:19

Geen idee of hier al een topic over is met iemand met hetzelfde idee, ik kom 'm tenminste niet vinden.

Ik wil graag de afspraak maken dat we als mensen met dezelfde passie: - paarden - eens wat vriendelijker tegen elkaar gaan doen. Paardenvolk is het vreselijkste volk wat er is, das algemeen bekend. En ik deel die mening absoluut.

Je zou toch zeggen dat paardenmensen elkaar enthousiast groeten als je elkaar tegenkomt in het bos? Je deelt namelijk een passie. Maar nee hoor, er wordt soms niet eens gekeken! dat ergert me mateloos als ik in het bos rijd. En ook op de manege tijdens vrij rijden kan er ook geen eens hallo van af. Alleen een krengerig: 'deur vrij' kan er van af, en dan nog vaak niet wachten totdat de deur ook daadwerkelijk vrij is maar gewoon opensmijten die handel terwijl ik er net voorbij draaf.
Of in het bos lekker hard voorbij galloperen terwijl ik aan 't stappen ben. Kom op man,we hebben toch allemaal geleerd dat we andere ruiters en voorbijgangers in STAP moeten passeren? Dat ruiterbewijs heeft dus ook geen nut.

Dat pure interessant tegen elkaar doen over wat je allemaal wel niet weet en anderen afkraken wat ze rijtechnisch allemaal wel niet fout doen... wáárom?!
En het zijn géén goedbedoelde adviezen; het is arrogantie: 'kijk eens wat ik weet'.
Wel interessant doen maar niet even kunnen groeten of in stap passeren. Of even vragen hoe het gaat als je verdorie al meer dan bijvoorbeeld 5 jaar bij elkaar op de manege rijd. En zo zijn er vast nog duizenden voorbeelden te noemen waarom paardenvolk zo'n vreselijk volkje is.

Kunnen we niet afspreken gewoon wat aardiger en minder verwaand en minachtend tegen elkaar te doen? Vraag eens hoe het met iemand gaat, wees eens geinteresseerder en groet gewoon!
Zo moeilijk moet het toch niet zijn?

Saskia9

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 20:26

Ik deel je mening,
Helaas denken lang niet alle mensen er zo over!
Dat blijf je toch altijd houden!

Missmar

Re: Paardenvolk;zullen we afspreken wat vriendelijker te doe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 20:30

Ja idd.... sommige mensen vinden zichzelf zoooo belangrijk als ze op hun paard zitten... merk je ook veel bij wedstrijden als je daar aankomt op je oude "goedkope" paardje tussen alle dure sportpaarden... (neeee niet iedereen...)

Ik reed een tijdje terug naar stal en kwam iemand op een paardje al dravend op de weg tegen.. ik op mn brommie langzaam rijden en groeten.. en mevrouw? die keek me geneens aan en draafde zoo langs me.. tttsssss

Gelukkig heb ik daar bij mn stal totaal geen last van.. iedereen kan het goed met elkaar vinden, houdt rekening met elkaar en helpt elkaar.. het kan dus ook anders!

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 20:30

hier was eerder een topic over

Kylan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 20:33

Hier in de buurt gaan de meeste mensen wel normaal met elkaar om hoor. Op concours elkaar succeswensen en de winnaar feliciteren, dat hoort er toch bij?
Natuurlijk wordt er altijd gekletst en geroddeld. Dat is nou eenmaal zou en dat hou je altijd. Maar zolang de sfeer op concoursen en op stal nog zo is zoals ie hier is, ben ik zat tevreden. Iedereen helpt elkaar, er staat altijd wel iemand voor je klaar en je doet je best ook anderen een stapje verder te laten komen.

DeSa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 20:36

OMG, helemaal mee eens!
in de kerstvakantie waren er 2 van die meisjes op 2 verzorgshetten van hun, loop ik met Saar terug, hun draaiden om, toen hoorde ik dat ze achter ons aan kwamen stormen in galop op de stenen!!! waardoor Saar en ik aan de kant moesten want ik denk dat ze niet gestopt waren Saar helemaal opgefokt omdat hun in galop langskomen Vind ik nou echt associaal!

Manuella23

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 20:38

Ik ben het volledig met je eens!
Laatst nog we reden in het bos en een meisje op een supersjiek paard draaft voorbij, Bingo (pony v'n m'n zusje) loopt wat mee, roept dat meisje tegen m'n zus: ZEG kun jij je pony niet eens houden! echt op zo'n arrogante toon Ok ze is geen gevorderde ruiter, maar overal is een begin voor en zij was ook niet metteen gevorderd... (denk ik toch?)

Irisamaire

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 20:39

Heb zelf ook zo'n 'duur sportpaard' gehad waar ik veel wedstrijden mee reed. En op wedstrijden was het altijd het ergste, daar is de behulpzaamheid en verdraagzaamheid onder ruiters echt 0,0.
En vooral jaloezie steekt dan de kop op.
Maar misschien dat de mensen die dit topic lezen kunnen beginnen met naar elkaar te groeten? Dat is tenminste al iets.
ben trouwens wel benieuwd waar dat andere topic staat. en Hoe daar op gereageerd is.

Effy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 20:40

Wat een frustraties... Afgezien van hier en daar het gebruikelijke geroddel gaat men bij mij op de manege toch erg normaal met elkaar om hoor. Ook pensionklanten tegenover manegeklanten e.d.

Irisamaire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 20:43

Het is fijn te horen dat het dus wel anders kán en dat er ook stallen zijn waar het anders gaat. Jammer dat ik dat zelf nog nooit heb meegemaakt.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 20:44

Goed als ik opnieuw een ruiter tegen kom zal ik breed grijnsen en zeggen "wat een mooi en lief paard heeft u"

Maar je hebt wel gelijk ja, vaakis het allemaal heel nors. Ik rij dan endurance met een vrij dominant paard dat nog wel eens kan uithalen. Er wordt sowieso wel altijd aan geroepen of ze er langs kunnen, soms is het dan even een praatje of "nog sucses verder hea" Maar het komt ook wel voor dat ze gewoon stug doorrijden. Niet altijd even gezellig. In het bos zie ik ook wel vaak andere ruiters die me dan ontzettend arrogant aan kijken.

Riannetje02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 20:44

Helemaal mee eens!

Verosjaak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 20:48

ik deel ook je mening naar bij ons word er wel degenlijk gegroet als je voorbij rijdt meestal met een glimlach of een knikje behalve als het iemand is die je niet mag. maar je heb gelijk, want als je opeens in je rijkleding voorbij fietst kijken ze je egt bitcherig aan van ik heb een paard : nou ik ook hoor . gelukkig heb je er ook mensen bij die dan toevallig een stukje op je route meezitten en dan ga ik lekker met ze kletsen, het gaat meestal om mijn paard dan ook omdat ik een belg heb en dat vinden ze dan gaaf, maar ik kan niet begrijpen dat mensen zo chago kijken als ze op hun paard buitenrijden: ik bedoel ik word er vrolijk van omdat het lekker ontspannend is en ook al doet ze vervelend als iemand langs komt glimlach ik altijd...

Herilda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 20:54

Ik ben het helemaal met je eens!
Irriteer me der echt helemaal mateloos dat iemand met bijvoorbeelde een duurde of beter paard je echt aankijkt van... :S
Ken het probleem ja, bij mij in buurt zijn allemaal paarden ruiters, maar aardig tegen elkaar nee hoor... ook tijdens de les... is het een regel dat kleinere paarden altijd maar aan de kant moeten voor grote paarden? NEE!

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 21:04

Ik ben het hier zeker mee eens maar toch is er wel degelijk een paardengroep die naar mijn idee erg aardig is tegen elkaar.

Ik ben namelijk redelijk vaak aanwezig op de keuringen voor welsh en nrps en ik moet zeggen dat het altijd super sfeer is, mensen helpen graag de andere als jij geen glimpiepelspul heb hebben zij het wel voor je.
Altijd heerlijke sfeer ik ga daarom ook altijd liever naar een keuring dan een wedstrijd.

Want ow ow ow mensen op die dressuur wedstrijden pff daar is het toch wel héél erg hoor.
Glimlach ik lief , zeg hallo of sorry als iemand MIJ half aan rijdt! krijg je alsnog een shagrijnig gezicht :S

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 21:05

Idd Herilda, nou is mijn paard nou niet echt een kleintje maar ik schijn wel aan de kant te moeten gaan voor de paarden/pony's met dressuurzadel die continu aan de teugel lopen terwijl ze buiten rijden.

Als we nou gewoon afspreken dat wij alvast beginnen met aardig doen tegen de overige ruiters? Misschien zegt elke ruiter dan over een poosje wel vrolijk "Hoi" als ze langs rijden

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 21:07

ik ben het voor 200% met je eens! Het is dat er paarden in de paardenwereld zijn, maar om de mensen doe ik het absoluut niet.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 21:27

Bij mij op stal is de sfeer supergezellig en eigenlijk op de meeste concoursen ook wel Ik heb geen klagen.
Overigens keek ik ook altijd chagrijnig buiten, niet omdat ik iedereen haat maar mijn paard was een rotzak buiten dus ik deed het gewoon bepaald niet voor de lol en was supergeconcentreerd om mijn paard aan de gang te houden. Nou ben ik ook nog nooit ruiters tegengekomen verder

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 21:29

weet je, mensen vinden mij soms minder leuk omdat ik mijn mening geef............ en die mening niet in hun straatje past.........

Ik bedoel het altijd goed, goed voor de mens en goed voor het paard.

Nerwen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 21:37

Het meeste paardenvolk is indd niet aardig !
Ik doe het indd voor de paarden, voor de mensen ab-so-luut niet! Nou moet ik zeggen dat het bij mij op stal wel meeviel, maar op de manege was het bar en boos... Daar liepen toch een stel verwaande krengen rond...
Je hoorde er alleen maar bij als je een eigen paard had en de duurste spullen kocht . En o ja, minstens Z-dressuur reed...

Farouche

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 21:40

nou ik vind dat ik als paardenmens best beleeft ben, alleen als mensen rot tegen mij doen ben ik niet vriendelijk, maar ik g ze ook niet staan afkafferen.Ik zal er alleen wel wat van zeggen als iemand zijn pony niet eerlijk behandeld, en dan ben ik niet meer zo'n 'lief' meisje en ik ben het dus eens met jouw stuk!

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 21:45

ik ben het zo met je eens
sommige mensen kunnen echt verschikkelijk doen, en idd dat voorbeeld van het bos zo herkenbaar!!

en dat van de manege ook, gelukkig is ons vaste maandag-avond clubbie altijd wel gezellig en zeg je elkaar wel gewoon gedag en klets je ff!! maar soms idd door de weeks met vrijrijden

ik vind dat je helemaal gelijk hebt!! waarom kan iedereen niet gewoon normaal doen, er hoeven geen hele gesprekken gevoerd te worden maar gewoon hallo kan toch wel??? of even in stap gaan!!!

nou goed ik ben het in ieder geval met je eens

Irisamaire

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 22:34

Er zijn ook zo vaak mensen in de paardenwereld die ongevraagd hun mening geven. Ik vráág er toch niet om? Ik vind dit behoorlijk brutaal. En een vorm van interessant doen. Heb het idee dat dit 'interessant' doen een stuk minder voorkomt bij andere sporten. Net of bij rijden de concurrentiestrijd veel groter is ofzo. Maar gelukkig hebben heel veel bokkers hier ook wel leuke stallen!

Rosie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 22:54

Ben het helemaal met je eens, TS!

Vlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 22:59

Ben het ermee eens, maar wat ik dan denk:
Begin bij jezelf!
Als je zelf mensen gaat begroeten en wat vriendelijker doet, doen mensen vaak uiteindelijk ook wel wat aardiger. Zelfs paardenmensen

(Maar je hebt wel gelijk, sommigen zijn gewoon onverbeterlijk arrogant...)