Ik wil graag de afspraak maken dat we als mensen met dezelfde passie: - paarden - eens wat vriendelijker tegen elkaar gaan doen. Paardenvolk is het vreselijkste volk wat er is, das algemeen bekend. En ik deel die mening absoluut.
Je zou toch zeggen dat paardenmensen elkaar enthousiast groeten als je elkaar tegenkomt in het bos? Je deelt namelijk een passie. Maar nee hoor, er wordt soms niet eens gekeken! dat ergert me mateloos als ik in het bos rijd. En ook op de manege tijdens vrij rijden kan er ook geen eens hallo van af. Alleen een krengerig: 'deur vrij' kan er van af, en dan nog vaak niet wachten totdat de deur ook daadwerkelijk vrij is maar gewoon opensmijten die handel terwijl ik er net voorbij draaf.
Of in het bos lekker hard voorbij galloperen terwijl ik aan 't stappen ben. Kom op man,we hebben toch allemaal geleerd dat we andere ruiters en voorbijgangers in STAP moeten passeren? Dat ruiterbewijs heeft dus ook geen nut.
Dat pure interessant tegen elkaar doen over wat je allemaal wel niet weet en anderen afkraken wat ze rijtechnisch allemaal wel niet fout doen... wáárom?!
En het zijn géén goedbedoelde adviezen; het is arrogantie: 'kijk eens wat ik weet'.
Wel interessant doen maar niet even kunnen groeten of in stap passeren. Of even vragen hoe het gaat als je verdorie al meer dan bijvoorbeeld 5 jaar bij elkaar op de manege rijd. En zo zijn er vast nog duizenden voorbeelden te noemen waarom paardenvolk zo'n vreselijk volkje is.
Kunnen we niet afspreken gewoon wat aardiger en minder verwaand en minachtend tegen elkaar te doen? Vraag eens hoe het met iemand gaat,
wees eens geinteresseerder en groet gewoon!
Zo moeilijk moet het toch niet zijn?
Saar helemaal opgefokt omdat hun in galop langskomen 
. gelukkig heb je er ook mensen bij die dan toevallig een stukje op je route meezitten en dan ga ik lekker met ze kletsen, het gaat meestal om mijn paard dan ook omdat ik een belg heb en dat vinden ze dan gaaf, maar ik kan niet begrijpen dat mensen zo chago kijken als ze op hun paard buitenrijden: ik bedoel ik word er vrolijk van omdat het lekker ontspannend is en ook al doet ze vervelend als iemand langs komt glimlach ik altijd...
. En o ja, minstens Z-dressuur reed...