Paard & relatie...... pffff soms erg vermoeiend.....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-02 13:52

Sja mijn vriend vindt het ook maar helemaal niks, die paarden.
Hij is vroeger jarenlang stalhulpje van zijn stiefvader geweest op een hengstenhouderij (waarom kende ik hem toen nog niet Frusty ) en is daardoor behoorlijk afgeknapt op dat hele paarden-gedoe. Ook vindt hij ons veel te soft vergeleken met hoe ze daar met de paarden omgingen. Niet luisteren??? Schop onder de kont! }>
Ik rijd nu 4x in de week en 4x in de week krijg ik een zucht te horen. Hij vindt waarschijnlijk dat hij te weinig aandacht krijgt, maar net als hierboven al geschreven wordt, is 3 van de 4 keer op tijden dat hij aan het werk is of aan het voetballen of wat dan ook dus ik zie het probleem niet en ga er ook geen probleem van maken.
Ik ben pas weer begonnen met rijden toen ik met hem ging dus hij wist van tevoren niet waar hij aan begon maar ik heb er gewoon veel lol en dat heeft hij maar te nemen. Zo ga ik er ook mee om dus meer dan mopperen is het niet omdat hij weet dat ik het toch echt niet op ga geven.
Lovers

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-02 14:50

daarom ben ik kieskeurig bij het uitzoeken! Haha!
EIS 1: respect voor mijn paardenliefde!

Maar nog steeds niet gevonden... Maar, ach... ben 15 en nog tijd zat! Knipoog

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-02 17:33

Mijn vriend heeft 3 jaar geleden tegen mij gezegd: als je toch weer wilt gaan rijden, doe je dat toch gewoon?!?
Daar heeft hij nu wel spijt van:
Inmiddels zijn wij gaan samenwonen, binnen een week na het samenwonen, had ik al een paard gekocht. Ach, hij koopt ook zomaar een nieuwe bus, motor of weetikveel, dus waarom ik niet?
Paard aan huis, vriend accepteert het wel, maar soms niet van harte.
"moet je nou al weer naar die knol?" Grrr, daar kan ik kwaad om worden. Ik zie Imker als mijn kind, mijn tweede vriendje, die nooit boos is of het nooit te druk voor mij heeft. Marco heeft een eigen zaak en werk 80 uur per week. 's Weekends (op zondag dus) wil hij gaan motorrijden (doe ik trouwens ook graag, maar heb niet zo veel tijd daarvoor) en dan ga ik op wedstrijd.
Hij is nu in 2 jaar tijd, welgeteld 2x meegeweest. En allebei de keren vond hij het SAAI.... Of het saai is om je schatje op haar schatje te zien?!? Verward

Gelukkig kan hij met mijn paardengebrek leven en gaat het hartstikke goed! Lovers Hij weet heel goed dat ik mij zonder Imker stierlijk zou vervelen, alleen op het platteland tussen 3 koeien en een geit.....

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-02 19:30

Leuk om alle reacties te lezen. En de meeste dames hier hebben het getroffen met hun vriend.

In een van de reacties stond iets van " je leert de ware nog wel kennen die niet zo egoistisch is", maar ik denk dat het wel een gezond egoisme is waar we hier over praten. (zover we over egoisme kunnen spreken Verward )
Mijn vriend en ik hebben nog nooit ruzie of woorden gehad om de paarden, maar hij is er vanaf het begin af aan gewoon heel duidelijk in geweest dat als hij mij echt nodig heeft (en dat is iets wat hij niet gauw zal vragen) dat ik er dan ook voor hem ben, ongeacht of ik moet rijden of niet. Daar staat tegenover dat, ondanks zijn bere-drukke baan, ik hem altijd kan bellen als ik hem nodig heb, en dan staat hij ook zo op de stoep!

Ik heb het eigenlijk heel erg goed getroffen met mijn vriend, zeg maar gerust dat ik heel erg gelukkig ben. Maar zoals het bij mijn ex-vriend ging dat ik gewoon hele dagen weg was en hij alles wel goed vond, zo ligt het nu niet meer.

Maar goed, conclusie: wat zijn we toch heerlijk gelukkig met ze allen Haha!

Fijn weekend!!
(morgen wedstrijdm dus nog even duimen oke?!) Pling

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-02 19:51

Ja ik ken dit.
Ik mag niet meer elke avond naar Guus.
Ik heb een verzorger moeten nemen.
Ik kom nu nog vier dagen bij Guus.(di,do,vrij,zo.)
Ik mis zelfs een dag in het wekkend.

Ik vind als je geen tijd voor je vriendje wil maken neem dan geen relatie.
Het is geven en nemen.
Ik ben drie dagen samen met mn viend,en vier met mn paard.

Als ik ooit de keuze zou moeten maken tussen vriend en paard,wordt het paard!
Die liefde is voor mij echt eeuwig en trouw ook!
Niemand komt daar tussen!

boemel

Berichten: 8408
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-02 21:19

Mijn vriend is best wel bang voor paarden en hij vindt ze al helemaal niet mooi of lief. Ik wel! En dat accepteerd hij volledig.

Mijn vorige paard was een ramp. Toen ik die verkocht, zei hij dat er nooit meer een paard hoefde te komen. Toch heb ik nu een heel lief paard.
Hij ziet nu dat het goed gaat en dat hij niet bang hoeft te zijn dat mij wat overkomt, dus is hij er ook heel makkelijk in.

We wonen samen en werken ieder 40 uur per week. Ik rijd in het weekend en 3x door de weeks. Soms rijd ik voor het eten, dan kookt hij. Soms rijd ik na het eten en dan kook ik.

Het was tussen ons wel de afspraak, dat mijn paard in volpension zou staan, zodat we als we dat willen wel een dagje weg willen. Met vakanties is het ook geen probleem. Mijn paard gaat elke dag het land in en wordt dan door een ander gemest en gereden.

Ik zou eigenlijk ook graag wedstrijden gaan rijden, maar ik wil niet van hem vragen dat hij steeds meegaat. Hij zou het misschien wel doen, maar hij heeft daar geen plezier in. Bovendien heeft hij ook zijn eigen hobbies (computers en motorrijden). Dus hoe ik dat ga doen, moet ik nog maar even bedenken.

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-02 18:59

haha, dit is vast de reden dat ik (nog) geen vriend heb.....de paarden komen bij mij onebetwist op de eerste plaats, ik zal het rijden zoals het er nu voor staat nooit voor wie dan ook laten. Ik rijd twee paarden en ik studeer, al m'n tijd is op.....maar ik ben echt niet totally desperate Knipoog

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-02 20:12

Ik heb mijn vriendin juist een paard gegeven, zodat ik wat meer tijd voor mezelf had!

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-02 09:11

Hoi, hoi,

Wat leuk om alle reacties te lezen!! Ik heb geen PC thuis en kan dus alleen maar op mijn werk internetten ( Bloos Bloos ), dus ik had vanmorgen een hele boel reacties door te buffelen.

Ow ja, iemand zie hierboven ergens "je komt de ware nog wel eens tegen". Voor de duidelijkheid: ik ben super gek op mijn Martijntje, en dat hij wel eens zeurt over de paarden, dat geeft helemaal niet, hoor. Ik denk dan ook echt wel dat dit "de ware" is, voor zover je dat kunt zeggen. Nee hoor, het geeft echt niet dat hij af en toe eens zeurt. Hij zal in ieder geval nooit iets verbieden of écht gemene dingen zeggen over de paarden. Gelukkig maar!!

En fsoudan: ik vind het wel gek dat je "niet meer zo vaak naar de paarden mag". Wie zegt er nou dat je iets mag of niet? Ik zou dat denk ik niet pikken. Ik zou me nooit zoiets laten verbieden.

Hihi, maar idd wel heel leuk om te lezen dat ik absoluut NIET de enige ben met dit "probleem"!!

Grtz, Marieke

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 09:21

okok, nu zijn de mannen wel lekker door het slijk gehaald, maar weten jullie dat dames (in mijn geval natuurlijk) wel 10x erger zijn.

en dan komen ze nog met dingen als:

-je hebt te weinig tijd voor me;
-je krijgt aandacht op de manege van de meiden daar (proest);
-ik vind het niet gezond meer hoe jij met je dier omgaat, het lijkt net je kind (is ook zo trouwens);
-etc.etc.etc.etc.

Extreme duivel Maan Extreme duivel

Noortje__

Berichten: 239
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: huissen(omg. arnhem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 09:31

hoi mijn vriendje moest eerst ook niks van paarden weten (die stomme beesten volgens hem) maar ik heb van hem dumeco gekeregen (was eerst mijn verzorg pony) en nu komt hij er even vaak als ik of misschien zelfs wel vaker en hij is helemaal gek op op dummie, dus wie weet worden jullie vriendjes ook nog wel een keer paarden gek.groetjes noor

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 09:45

Ik weet niet of het juist is, maar het valt mij op dat je in relaties van veel jongere mensen (onder de 20) vriendjes hebt die er meer moeite mee hebben om de pony van hun vriendin te accepteren. Als mannen ouder (en dus wijzer) worden, dan kunnen ze hun vriendin wel beter vrijlaten daarin. Mijn vriend heeft gelukkig een baan waar hij zich op kan storten, zodat ik de vrijheid heb om naar mijn paarden te gaan.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 09:49

Citaat:
Als mannen ouder (en dus wijzer) worden, dan kunnen ze hun vriendin wel beter vrijlaten daarin...


Boos! Boos! AHHH!! mannen!!?!? en vrouwen??! Boos! Boos!

Zullen we dit ervan maken:

Als MENSEN ouder (en dus wijzer) worden, dan kunnen ze hun vriend(in) wel beter vrijlaten daarin
Haha!

THANK YOU... er zitten ook MANNEN op dit forum! Schijnheilig

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 11:30

Adem in en adem uit, blijf rustig Haha! Tong uitsteken

Pepeijn volgens mij doelen ze op de niet rijdende mannen dus daar hoor jij niet eens bij. Ik denk dat je hier geen onderscheid moet maken tussen mannen en vrouwen en het zo dus ook niet moet opvatten. Het gaat er om dat niet alle partners zo blij zijn met je hobby/beroep de paarden. Maar als mijn vriend zou zeggen je moet maar minder tijd aan de paarden gaan besteden dan zou hij toch mogen vliegen. Kan niet eens ook.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 12:01

Citaat:
Adem in en adem uit, blijf rustig

Pepeijn volgens mij doelen ze op de niet rijdende mannen dus daar hoor jij niet eens bij. Ik denk dat je hier geen onderscheid moet maken tussen mannen en vrouwen en het zo dus ook niet moet opvatten. Het gaat er om dat niet alle partners zo blij zijn met je hobby/beroep de paarden. Maar als mijn vriend zou zeggen je moet maar minder tijd aan de paarden gaan besteden dan zou hij toch mogen vliegen. Kan niet eens ook.


Knipoog Don't worry. Ik zit maar te stangen. Nog een hobby die mogelijke geliefden niet leuk vinden Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 12:05

Ach, het is net zo irri om een vriend te hebben die elke voetbalwedstrijd wil zien.

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 12:32

Mijn vriend heeft er totaal geen problemen mee.
Hij vind het alleen niet leuk dat ik met zo'n pijnlijke rug, toch altijd wil blijven rijden. Heel stiekem heeft hij liever dat ik niet rijdt, hij wilt niet dat ik later met een versleten rug zit.
Toch zal ik altijd willen rijden, het is echt mijn passie. En dat weet hij.
Als hij mee is, pakt hij een borstel en gaat mijn twee poepies poetsen op het weiland. Echt zo lief. Lovers
Hij is helemaal niet bang voor ze, en mijn paarden zijn ook gek op hem.

Ik zal mijn paarden trouwens nooit van mijn leven opgeven voor een jongen.
De paarden zijn mijn alles.
En dat mag de hele wereld weten! Haha!

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 16:36

Als ik een vriend zou hebben die moe werd van mijn paardenziekte dan moet ´ie zich aanpassen of vertrekken. Paarden zijn mijn leven. Lovers

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 17:20

Na jarenlang 'zeuren' had ik mn vriend zover gekregen dat hij 1 lesje nam. Goed dat werden er twee en drie en vier en toen meneer kon lichtrijden ging hij met zn beginnersgroepje een uurtje naar het strand. Vervolgens op paardrijvakantie geweest en vanaf dat moment was het hek van de dam.
Dus wie gaat er nu tussen de middag naar het paardje toe om haar even op het landje te zetten, wie gaat er eerder uit zn werk om nog even naar het strand te gaan, wie poetst haar glimmend en al en schenkt vooral aandacht aan haar maantjes. Juist ja Pling
Ik mag blij zijn dat ik nog 1x in de week les heb en verder 1 vrije dag heb anders zag ik helemaal geen paard meer }>

Noek

Berichten: 156
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 16:58

Desiree schreef:
Ach, het is net zo irri om een vriend te hebben die elke voetbalwedstrijd wil zien.


Knipoog nou, daar ben ik het heeelemaal mee eens! Maar goed ook 'mijn' Bobbie vindt dat ik veel tijd aan Noek besteed. Hij moedigt het echter ook wel aan, voor hem is het belangrijkst dat ik er plezier in heb: dat is toch wel lief. Lovers
En dan kan hij rustig voetbal kijken enzo...
Toch hoop ik dat ik hem ooit zover krijg dat 'ie ook gaat rijden. Het lijkt me erg leuk om lekker samen een strand- of buitenrit te maken! *LOL*

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-02 08:22

Ik heb mn vader laatst zo gek gekregen dat hij op Mercurius stapte. Maar dat duurde niet echt lang want Mercurius wed helemaal nerveus en wou keihard gaan rennen. Maar goed dat ik hem toen even vast heb gehouden. *LOL*

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-02 10:06

SuperPepeijn schreef:
okok, nu zijn de mannen wel lekker door het slijk gehaald, maar weten jullie dat dames (in mijn geval natuurlijk) wel 10x erger zijn.

en dan komen ze nog met dingen als:

-je krijgt aandacht op de manege van de meiden daar (proest);


Extreme duivel Maan Extreme duivel


O, echt niet Maan??? Tong uitsteken Tong uitsteken Tong uitsteken
Kan me het niet voorstellen!!! *LOL*