nog steeds niet goed.

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

nog steeds niet goed.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-02 16:15

Inmiddels is jamaica een week niet gereden, 1x gelongeerd, en verder losgegooit en gewandeld.
Vandaag liep ze goed!
Ze had flink lopen galoperen, en toen liep ze dus weer niet goed.
Ze loopt echt niet kreupel, en toont ook echt niet pijnlijk of moeilijk, maar ze loopt gewoon niet zuiver.
Ik kan het het beste omschrijven met dat ze op eieren loopt.
Volgens mijn stalhouder heeft ze altijd zo gelopen, maar dat is mij eigenlijk nooit opgevallen.
Bij aankoop is ze klinisch gekeurd, en liep toen inderdaad wel iets op eieren, maar dat kwam (volgens DA) omdat ze te kort bekapt was. Ze is toen dus goedgekeurd.
Weidegang is nog geen optie, hopelijk over een maand


Superamanda

Berichten: 61
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-02 16:55

Kan me indenken dat je giga baalt. Dit is niet leuk en je wordt nog onzeker ook. Dan weer wel en dan weer niet kreupel. Raar hoor! Heel veel succes en ik hoop dat het snel weer goed komt.

Greetz,

Kirsten

Gun je paard meer dan alleen het wedstrijd terrein en je eigen bak. Maak eens een buitenrit en waai lekker uit!!! Haha!

NANZA
Berichten: 738
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-02 17:06

staat ze op ijzers ????? zo niet misschien is dat dan een oplossing een paard van een vriendin van mij die liep ook op eieren haar is toen geadviseerd om hem op ijzers te zetten en die loopt nu wel veel beter.

In my head I`m so ugly, but that`s oke because so are you!

3 jarige ruin Future x Farmer ..... Super paardje!

carola

Berichten: 8676
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-02 17:12

Haal er nou toch maar eens een DA bij hoor. Ik vertrouw dit zaakje voor geen meter, en ik heb er een slecht gevoel over. Als je twijfelt, twijfel dan niet om een DA te halen.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-02 17:56

Heb je wel eens aan hoefbevangenheid gedacht? Mijn paard vertoonde ongeveer hetzelfde, ook alsof hij op eieren liep. Geen haar op mijn hoofd die aan hoefbevangenheid dacht, aangezien de symptomen die ik kende heel anders waren. Toen de DA kwam bleek het toch zo te zijn. Midden in de winter nog wel, terwijl hij dan juist eiwitarm voer krijgt. Ik zou toch de DA bellen en desnoods een afspraak maken, dit doormodderen schiet volgens mij ook niet op.

Cowgirl

Berichten: 23718
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-02 18:20

meestal bel ik met een week de DA als mijn paard kreupel is(ligt ook aan de kreupelheid zelf)

Dit vage eieren lopen vraagt wel even om een deskundige blik.
Misschien is het noodzaak om een ijzer met zooltje an te brengen, laat er even naar kijken, dat is voor jou en het paard het beste.
Vooral voor jou zit je niet meer in de stress wat het is.
Daarnaast hoeft het niet per se in de voeten /benen te zitten. Misschien is het wel wat anders(zadel dat niet past> rugproblemen)
Laatst bijgewerkt door Cowgirl op 21-04-02 18:21, in het totaal 1 keer bewerkt

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-02 18:21

hoefbevangenheid heb ik inderdaad zitten denken.
Maar dat zit toch (voornamelijk) in de voorhoeven, en de hoeven zijn dan over het algemeen aan.
Ik heb al aan vanalles gedacht, van OCD tot artrose, allemaal dingen waar ik dus totaal geen verstand van heb.
Ze gaat zowiezo nog een week op rust (dan in totaal straks dus 14 dagen)
Ze gaat niet stil, maar niet rijden, en niet longeren. Wel wandelen en losgooien.
Heb haar achterbenen vandaag ook afgespoten, maar waarom eigenlijk?
Ik wacht 1 week af, geen verbetering = DA

Cowgirl

Berichten: 23718
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-02 18:23

Ik zou toch van de week bellen hoor. Hoe eerder hoe beter.

Met Felix dacht ik ook dat het mee viel, maar naar nader onderzoek bleek toch dat het om een slijmbeurs ontsteking ging en dat is zeer pijnlijk.
Het was ook maar een vage kreupelheid die de DA maar amper kon zien.
Behandeling is prima verlopen en ik heb weer een 100% gezond paard.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-02 18:23

Gewoon een VA erbij, of anders in ieder geval even aan de smid vragen of hij ernaar wil kijken. Misschien een hoefzweertje dat eraan zit te komen, of een kneuzinkje in de hoef? Al is het maar voor je eigen gemoedsrust, effe naar laten kijken.

Vreemd, vorige week dinsdag zag ik er echt niks aan, en ik ben een echte zeikdoos, zeker als het om benen gaat.... Haha!

Miran

Berichten: 4423
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 09:06

Ik zou dr toch even naar laten kijken, de smid is inderdaad ook een optie.

Waarom kan ze nog niet in de wei? Wij zitten hier (ook Verward ) op kleigrond, bij ons lopen ze sinds 2 weken buiten en zijn ze vannacht ook buiten gebleven. Het land is prima nu.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 09:49

Ik zou niet te lang wachten met de DA erbij halen, ze kunnen het beter zien in zijn volle vorm dan als het beeld vertekend door rust.
Ze zou bodemgevoelig kunnen zijn? ze is van achter te kort bekapt geweest? Heeft de smid er al eens naar gekeken...
als het hoef gerelateerd is lijkt me dat een optie.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 09:56

he stef het lijkt op het zelfde verhaal wat mars mee heeft gemaakt met haar ijslander. deze is door de hoef smid op zooltjes gezet met sileconen en ging langzaam beter het verhaal was dat het paard een dunne hoefwand heeft en dat alles waar het paard op loopt dus exstra zeer doet. ik zou iid een hoefsmid of da bij laten kijken.

misschien is dit ongeveer het zelfde. sins dat ik bij je paardjes ben geweest weet ik hoe het er daar uit ziet en ik denk dat het over de grind steentjes lopen misschien ook niet zo fijn is voor jamz. maar verder zou ik het eigelijk ook niet weten doei doei

tja....

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 15:14

et paard van mijn buurmeisje heeft de hele winter op eieren gelopen. Ze dachtten dat et kwam omdat ie op kuil stond toen, geen kuil meer gegeven en hooi gevoerd, et ging wat beter. Begin december lieptie opeens onregelmatig, eerst een klein beetje, langzaam werd et steeds erger, meteen op rust gezet, na een poosje was et nog niet over, toen de smid kwam hebben we hem meteen ff laten kijken, hij adviseerde om naar bodegraven te gaan. Daar zijn we heengegaan, conclusie: straalbeentjes waren niet helemaal mooi (ze wilden et net geen HKO noemen) , vervolgens is hij ingespoten, en et advies gekregen om em voor op ijzers te zetten omdat ie zo gevoelig liepet ging steeds wat beter, na een paar keer erheen gaan liep ie bijna goed, na een poosje mocht hij weer in training genomen worden, en nu, een paar maanden later, hij loopt bijna weer als vanoud, beter zelfs!

Tipje: laat er iemand naar kijken en modder niet te lang door met zoiets.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 23 bezoekers