waar ik zo van baal..

Moderators: Murosch, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

janna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-01 11:38

Boos! Ik kom al vanaf 1995 bij mensen. Eerst reed ik hun paar twee keer per week, later al snel 4 keer per week. Toen hij Z2 liepo ben ik ermee gestopt, en een paar maanden later ben ik begonnen met een 3 jarig broertje van dat paard. Die is afgelopen januari verkocht, en nu kom ik er 1 keer per week, om les te geven. eind februari was ik er een keer, en ben ik na de les even naar binnen gegaan. Mijn schoenen zet ik altijd binnen, maar nu even niet (hihi, reclame). Waarom ik ze niet binnen heb gezet weet ik eigenlijk niet meer. de hele familie daar zet hun schoenen altijd buiten voor de deur. Ze hebben daar drie honden, waarvan een mechelaar van 9 maanden (of zo). Dat oliebollenbeest (of was de vertaling poedersuiker) heeft toen een van mijn schoenen gepakt en is erop gaan kauwen. Toen ik weer naar buiten ging, was hij dus kapot. Ik heb toen tegen de eigenaar gezegd dat dat beest mijn schoen te pakken had gehad. Ze keek dr niet eens even naar!! Daarna vroeg ik haar of ik even schoenen van hen kon krijgen om naar de auto te lopen (daar had ik nog andere schoenen). "Zijn ze zo kapot dan?" vroeg ze nog. Nog steeds keek ze niet even wat dat beest had gedaan. Ik heb toen andere schoenen aangedaan en ben weggegaan. eeen paar dagen later heb ik haar het bonnetje gegeven van nieuwe schoenen. Toen zei ze dat het mijn eigen schuld was, ik zette ze immers altijd binnen, en ze had er dus niet naar gekeken of ze binnen stonden Verward . ook zei ze dat ze een bordje op het hek had, betreden op eigen risico. Dat bordje hing ook op de stal. Ze wist dus niet of de verzekering wel zou betalen. Het was immers mijn eigen risico. ik heb het nog even aangekeken, en bedacht dat als ik daar echt vogelvrij zou zijn, dat ik dan maar niet meer moest komen, stel dat ik ieks op mijn hoofd krijg (hooibaal/boomtak), wat dan?? Daarna brak de MKZ uit, en ben ik niet meer geweest. Ze heeft mij ook niets meer laten weten. Een kennis van mij heeft rechten gestudeerd, en zei me dat ze toch echt verzekerd was voor dit soort dingen, en dat dat bordje er niets mee te maken had. Maar ja, ik kom er al zo lang, en dan doen ze zo raar. Wat zouden jullie doen? Ik baal er echt verschrikkelijk van Boos! Boos! .

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: janna op 2001-05-08 10:54 ]</font>

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-01 11:56

zeker balen
kun je er niet een keer naar toe om in alle redelijk heid er over te praten?
altijd moeilijk zoiets

Gast912

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-01 12:10

Je bent heus verzekerd hoor.
Meld het geval aan je eigen verzekeringsmaatschappij en laten zij de boel maar verhalen op de tegenpartij.
Succes er mee

Gast7521

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-01 21:29

Wat een rare reactie van die mensen.... Hun hond valt gewoon onder hun WA-verzekering, dus ze kunnen het zo claimen. Daar heb je zo'n verzekering toch voor Verward
Sonja

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-01 21:44

Hoi Janna, ik heb het ook op de stal waar ik sta. Er zijn al 2 dekens van mij kapotgescheurd door de honden, maar ja, ik vind het toch een 'eigen schuld' gevalletje, dan moet ik mijn dekens maar netjes op ruimen. Hoewel, 1 keer stond mijn kastdeur open en was er een deken uit de kast getrokken en 1 keer had ik hem te drogen gehangen waar de honden normaal niet komen.

Dus is eigenlijk de vraag: wist je dat die honden dat wel eens deden of werd je er compleet door verrast??

Zo heeft mijn paard wel eens in een horloge van iemand gebeten, nou sorry, dan moet je maar niet voor de box van een paard gaan staan die dat wel eens doet. Ik heb het aangehoord en gezegd dat ik het jammer voor haar vond, maar dan moet je maar ergens anders gaan staan kleppen! Ik heb toen ook mijn verzekering niet ingeschakeld.

Gast7521

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-01 21:56

Ik zou me banketstaaf voelen als een van mijn beesten andermans spullen kapot gemaakt heeft, en zelf aanbieden om de verzekering in te schakelen. Betaal ik genoeg premie voor, dacht ik zo.
Maar ja, ook daar denkt iedereen anders over...

Sonja

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-01 22:07

OK, Sonja, maar een reparatie van 350,- op een horloge????? Moet je maar niet met je dure horloge naar de stallen gaan ... ik heb ook een speciaal paardenhorloge dat tegen een stootje kan en waterdicht is!

Gast7521

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-01 22:17

Ach, als ze het bonnetje van de juwelier met de juiste omschrijving kunnen overleggen? Hihi, ik wou dat ik in de positie was dat ik met een vette Rolex naar stal zou kunnen *LOL* !

Prettig weekeinde!

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-01 22:38

uhm...waarom maken mensen de boel toch zo ingewikkeld...a: als die mensen verzekerd zijn moet het toch geen bezwaar zijn om de verzekering hierv oor in te scakelen...maar eh...als je die mensen al een tijdje kent vind ik ff een bonnetje overhandigen ook niet errug tactvol...had je niet beter kunnen vragen of ze er bezwaar tegen zouden hebben om te proberen de schade op de verzekering te verhalen ipv meteen een bonnetje te overhandigen...ik bedoel het niet banketstaaf hoor Janna, maar dat zou op mij iets vriendelijker overkomen. Knipoog
Groetjes, Jasja

janna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-01 09:52

Misschien heb je daar wel gelijk in Vikki, maar ik was op dat moment best wel Extreme duivel . Ze hebben tenslotte niet eens de moeite genomen te kijken naar de schade. Enne, ik wist niet dat die honden mijn schoenen zouden pakken, aangezien iedereen daar altijd zijn schoenen buiten zet. Tja, het lijkt me dat ze daar toch voor verzekerd zijn. Ik zal ze in elk geval eens zeggen dat ik nog niets van hun verzekeringsmaatschappij heb gehoord. Dan kun je in elk geval de schuld van het lange duren nog een beetje op de verzekering afschuiven.
Oh ja. Als ik het had kunnen weten, had ik mijn schoenen daar zeker niet neergezet, en had ik ook echt niet geprobeerd het op de verzekering te verhalen. We zien wel...

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie