Zucht... ben radeloos

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

CKdamour

Zucht... ben radeloos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-06 17:24

Ik wilde een mini kopen in mei, maar kon moeilijk aan een weitje komen. Uiteindelijk heb ik die via Sando (hier op bokt) gevonden. Haar paardje met artrose moest op de wei en ze had een weitje kunnen vinden, maar had nog geen maatje voor haar paard. Het moest dus een kleintje zijn omdat de wei niet groot genoeg was voor 2 grote paarden. Dat was even geluk hebben.
Al snel hadden we het rond. Zij onderhield vooral contact met de mensen van de wei.

Na een paar maanden is haar paard naar een rusthuis gegaan. De mensen van de wei hadden nog een dochter van 14/15 en die wilde wel een shetlander. Dus er kwam een nieuw vriendje voor mijn paardje. We zouden dezelfde afspraken houden als die ik met Sando had.

Dat hield o.a. in dat zij voor hooi zouden zorgen omdat ik geen auto / trailer heb. En elke keer is het wat... steeds moet ik 20 keer bellen voor hooi.

Dochterlief kijkt amper naar haar shet om en ik beschouw hem dan ook als de mijne aangezien zij er nooit te bekennen is.

Nu was een week voor oud en nieuw het hooi weer op. Ik gebeld... kwamen ma en dochter 1 baal afleveren.
Ze zouden daarmee doen tot 1 januari ongeveer, maar haar ma zou mij bellen voor een afspraak om te bespreken hoe alles nu verder gaat (ze ligt in scheiding) en hoe we het doen met het hooi want steeds 1 of 2 balen brengen schiet niet op.

Week later... hooi is op..mevrouw heeft niet gebeld en is niet te bereiken. Gelukkig kwam iemand uit de buurt langs en toen we aan de praat raakte zei hij dat ik wel wat hooi van hem kon hebben, maar was ook maar voor een paar dagen.

Ik intussen steeds weer geprobeerd te bellen en te smsen. Kreeg geen gehoor en geen antwoord. Zit ik op msn en haar dochter was er ook dus ik zeg: het hooi is op en ik probeer telkens jouw ma te contacten, maar die reageert niet. Dochter antwoord dat ze wel met haar vader hooi zou halen. Gisteren was er nog geen hooi. Ik heb alle restjes hooi bij elkaar geschraapt en toen ik thuis kwam haar een email gestuurd: "Wil je even nog wat hooi op stal leggen want ze hebben niks gehad."
Kom ik net bij stal... is er dus helemaal geen hooi gebracht. Ik overal heen gefietst en aangebeld of ze hooi hebben. Nou, nergens hooi te koop dus in de buurt.

Ik weer naar huis en bellen. Kreeg ik haar vader aan de telefoon. Die zegt: Ik zou hooi brengen? Weet nergens iets van.
Dochter had dus helemaal niks gezegd of gevraagd + niet gereageerd op mijn email.

Vader zegt: ja maar *** (zijn ex vrouw) zou met de trailer komen brengen gisteren, maar dochter zegt dat ze op vakantie is
Dan kom ik morgen wel wat brengen. Dus ik zeg: "ja uhmm. ze zitten al voor de 2e dag zonder hooi dan".

Nou, hij gaat nu naar stal en gooit een plastic tas met hooi (tja... voor 1 dag dan ofzo ) buiten bij de stal.
Ik moet dan zo in het donker daar weer heen (is in het bos), want hij heeft geen sleutel.

Dochter doet dus wel alles voor de paarden waar ze op rijd (o.a. die van haar moeder), maar een shetlander heeft geen verzorging en aandacht nodig denkt ze volgens mij. Beestje moet ook allang naar de hoefsmid. Gebeurt ook niet.

Ik ben er compleet gestoord van aan het worden. Wil echt ergens anders heen maar helaas is er echt geen weitje te krijgen .

Overigens verloopt al het contact slecht. Waterpomp was bevroren.. zij zouden een oplossing zoeken voor de winter. Nou niet dus... moest elke dag 10 keer op en neer fietsen met themoskannen.
Ik mest de stallen alleen uit (terwijl ik reuma heb).. i.p.v. dat haar dochter een keer in de zoveel tijd komt helpen.
De wei ligt vol bladeren. Zij zouden komen met zo'n blazer. Ook nog steeds niet gezien dus ik sta me al weken kapot te harken en krijg het nog niet weg.
Nu willen ze dat ik een gigantische mesthoop die er al een half jaar ligt ineens ga verplaatsen in m'n uppie met een schep en kruiwagen.
Omheining lag plat... paarden ontsnappen en krijg ik te horen: dat komt door die hengst van jou. Had al 50 keer gebeld voor die omheining, maar deden ze niks aan.
Dit was dus afgelopen zomer al en is nu nog niet gemaakt. Heb alles op 'alternatieve wijze' vastgemaakt met strp touwtjes en paaltjes die ik nog ergens vond.

zo is het elke keer wat

MissJeanny

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 17:36

jee wat irri zeg!

Kun je ze niet wat bix gaan voeren of zo? Ik heb ook een hele tijd een shet met bix gevoerd die niet van mij was. Gelukkig is dat niet zo duur. En daar doe je wel ff mee.

In ieder geval succes ermee!

CKdamour

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-06 17:42

findira schreef:
jee wat irri zeg!

Kun je ze niet wat bix gaan voeren of zo? Ik heb ook een hele tijd een shet met bix gevoerd die niet van mij was. Gelukkig is dat niet zo duur. En daar doe je wel ff mee.

In ieder geval succes ermee!

Nou, ze krijgen hooi en basisbrok....
Aangezien er al tijden geen gras meer op de wei staat omdat zij veel te laat in het jaar gingen zaaien - ook weer een afspraak die 10 keer uitgesteld is- daarom krijgen ze hooi bij, want ze vervelen zich verschrikkelijk en anders gaan ze bij de omheining rotzooien.
Het was ook nog vervelend omdat het vandaag zondag is en ik dus zowiezo ook niks in een winkel kon halen anders had ik uit nood wel een paar pakken hooi gekocht die ze bij de dierenwinkel hebben

zou echt gewoon een moord ervoor doen om een ander stukje wei te krijgen. Ga deze week nog maar eens voor de 50ste keer rondvragen

Chantal1973

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 18:01

heb met je te doen, dit is geen afspraken maken hoor.
Als je in de buurt zit van Bakel dan kom ik wel een pak hooi brengen.
Hoop voor je dat je snel een ander stekje vindt.