Modelpaardenhobby en Witte Volbloeden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Modelpaardenhobby en Witte Volbloeden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 13:10

Ik heb een hele tijd niet geweten dat er witte volbloeden bestonden. Ik wist wel dat het sabinogen in dit ras voorkwam (bijvoorbeeld bij Puchilingui)

Afbeelding,
Puchilingui

maar ik kwam een poosje geleden op Ebay een helemaal wit modelpaard tegen, een portret van The White Fox, zoon van Patchen Beauty. Dus ik ben op zoek gegaan naar informatie over het echte paard, en kwam foto's tegen van compleet witte thoroughbreds, en het blijkt dat vooral in de bloedlijn van Patchen Beauty wel vaker helemaal exterme sabinos voorkomen.
Witgeboren veulens bij Paints worden heel vaak als Overo Lethal White bestempeld, die geen overlevingskans hebben en het beste op jonge leeftijd al ingeslapen moeten worden. Maar zo vaak gehoord dat het niet altijd een OWLS hoeft te zijn, maar nooit een spierwit extreme sabino naast een spierwitte merrie gezien. Gaaf gezicht, vinden jullie niet?

De merrie Patchen Beauty is helemaal wit, en heeft tot nu toe ook 2 witte hengstveulens (The White Fox en The White Prince) en een haast wit merrieveulen (Spot of Beauty) op de wereld gezet. Patchen Beauty heeft deze kleur geerfd van haar moeder Precious Beauty en haar Oma White Beauty. Witte volbloeden zijn zo zeldzaam dat de Jockey Club er tot nog toe maar een kleine twintig heeft geregistreerd sinds 1890.

Patchen Beauty

Afbeelding

Patchen Beauty met The White Fox
Afbeelding

The White Fox

Afbeelding

Spot of Beauty
Afbeelding

En nog een link naar wat foto's van witte volbloeden:

http://www.angelfire.com/on3/TrueColour ... binos.html

Waar de modelpaardenhobby niet goed voor is…behoeft geen uitleg dat ik de modelversie van The White Fox heb aangeschaft. Hij kwam gisteren binnen en hij is helemaal geweldig! Als ik een foto heb zal ik hem plaatsen.....

Biepje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 13:48

ik heb zo'n idee dat zo'n paarden niet erg goedkoop zijn . wel maf, heb het ook nog nooit gezien.

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 14:16

Een apart kleurtje zorgt altijd wel voor een wat hogere prijs, maar daar moet je dan ook wel de liefhebber voor treffen die dat er voor overheeft.

Overigens gaat het bij de volbloeden dan toch meer om de prestaties op de renbaan dan om het kleurtje...

Eliene

Re: Modelpaardenhobby en Witte Volbloeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 15:21

Echt heel apart . Wist ook niet dat dit bij de Volbloed bestond. Vind het wel mooi, ben benieuwd naar de foto van je modelpaard!

showteam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 15:23

Hmm heel apart maar ik vind het dus niet mooi

_Sammy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 15:27

whoow ik vind het wel heel arpart!!! zijn idd niet zo goedkoop!

Eliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 15:29

Ik heb geen hekel aan het poetsen van m'n paard maar ik ben stiekem toch wel blij dat ik deze niet elke dag brandschoon hoef te krijgen...

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 15:50

Foto van mijn modelpaard, deze komt van de veiling. Zal kijken of ik met mooi helder weer nieuwe kan maken.

Afbeelding

Renske_W

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 16:45

Mooie paarden! Ik wist niet dat ze bestonden nee.
De jouwe is ook heel mooi Cassidy zal zeker wel duur zijn geweest

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 16:49

Het is een speciale editie, en zijn geld meer dan waard geweest.
Als je een slof sigaretten wegrookt, ben je het ook kwijt (en definitief kwijt , deze kan ik altijd weer verkopen.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 17:24

op internet kwam ik ook ineens op een site met rare kleuren volbloeds. Gevlekt, gestippeld, wit, roan, palomino etc.
Vind ze niet echt mooi witte paarden

esperance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 19:31

nee ze zijn niet echt heel mooi maar ze vallen wel goed op.. in belgie loopt er wel een hele mooie rond btw, hij is niet wit hoor, maar zit wel veel wit tussen. en de rest van de kleur zit tussen zwart en grijs in..

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-06 09:54

Ik heb weleens gehoord van een renpaardeneigenaar die alleen maar schimmels wilde....hoefde hij tijdens de koers niet zo ontzettend te gissen op welke positie het paard liep...

Afbeelding

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 11:28

Cassidy schreef:
Ik heb weleens gehoord van een renpaardeneigenaar die alleen maar schimmels wilde....hoefde hij tijdens de koers niet zo ontzettend te gissen op welke positie het paard liep...

Afbeelding

Da's een goeie.

En het model is erg mooi, ik denk dat als ik hem in het echt zie ik hem nog mooier vind. Neem je hem ook mee naar de live show?

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-06 15:00

Jawel, hij mag, nee moet, mee! Ik weet alleen nog niet in welke klasse ik hem ga starten. Officieel is het een Paint/Pinto, maar denk dat hij dan bij al die andere wilde paints en pinto's in die klasse het onderspit gaat delven!

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 15:16

The white fox is in het echt mooi, ik vind z'n modelversie tegenvallen