Puchilingui
maar ik kwam een poosje geleden op Ebay een helemaal wit modelpaard tegen, een portret van The White Fox, zoon van Patchen Beauty. Dus ik ben op zoek gegaan naar informatie over het echte paard, en kwam foto's tegen van compleet witte thoroughbreds, en het blijkt dat vooral in de bloedlijn van Patchen Beauty wel vaker helemaal exterme sabinos voorkomen.
Witgeboren veulens bij Paints worden heel vaak als Overo Lethal White bestempeld, die geen overlevingskans hebben en het beste op jonge leeftijd al ingeslapen moeten worden. Maar zo vaak gehoord dat het niet altijd een OWLS hoeft te zijn, maar nooit een spierwit extreme sabino naast een spierwitte merrie gezien. Gaaf gezicht, vinden jullie niet?
De merrie Patchen Beauty is helemaal wit, en heeft tot nu toe ook 2 witte hengstveulens (The White Fox en The White Prince) en een haast wit merrieveulen (Spot of Beauty) op de wereld gezet. Patchen Beauty heeft deze kleur geerfd van haar moeder Precious Beauty en haar Oma White Beauty. Witte volbloeden zijn zo zeldzaam dat de Jockey Club er tot nog toe maar een kleine twintig heeft geregistreerd sinds 1890.
Patchen Beauty

Patchen Beauty met The White Fox

The White Fox

Spot of Beauty

En nog een link naar wat foto's van witte volbloeden:
http://www.angelfire.com/on3/TrueColour ... binos.html
Waar de modelpaardenhobby niet goed voor is…behoeft geen uitleg dat ik de modelversie van The White Fox heb aangeschaft. Hij kwam gisteren binnen en hij is helemaal geweldig! Als ik een foto heb zal ik hem plaatsen.....