voor het eerst buitenrit met meron! redelijk lang verhaal

Moderators: Murosch, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Liselot

voor het eerst buitenrit met meron! redelijk lang verhaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-02 11:20

hoihoi
ik heb laatst eindelijk een buitenritje gemaakt met meron, het ging best goed.

we zijn voor die tijd ook wel ens een stukkie wezen stappen (klein rondje van 10 minuten stappen) maar toen ging hij 2 keer steil omhoog, en ben ik maar afgestapt n naar de stal terug gewandeld, leek me veiliger.

deze keer ging een meisje van stal een stap buitenritje maken met haar paard (deze had een botsplinter in het been en mag alleen nog maar stappen) en ze vroeg of ik mee wou. ik zeg ja hoor ik wil wel mee, maar dan doen we rustig aan.
nou capje op en gaan met die banaan.
we stappen langs de weg en ze zijn bij het kanaal (vlakbij onze stal) aan het graven, dus er rijden steeds van die zandwagens langs.
we waren bijna bij de brug, en vlak voor de brug moesten we linksaf het zandpad op, komt er ineens een enorme vrachtwagen aan vol met zand. ik geef dus een teken dat hij langzaam moest gaan rijden, doet ie het niet, sukkel!
meron bleef redelijk rustig, begon een beetje te dribbelen maar dat was ook alles.
eenmaal langs het kanaal op het zandpad aangekomen waren er een paar roeiers bezig. meron schrok van het geklots van het water en spurtte iets naar voren, maar na een aantal passen kwam hij netjes terug.
na 10 minuten stappen zagen we an de linkerkant een grintpad door een bos heen. we dachten al wel dat het een erf was, maar nergens stond een bordje dus we gingen er gewoon in.
heel erg relaxed lekker doorstappen, we reden het bosje uit en het pad ging weer over in een zandweg, en ja hoor een boerderij aan de linkerkant waar een trekker bezig was.
je raad het vast al wel, meron vond die trekker eng, hij draait zich op zijn achterbenen om en spurt er weer iets vandoor, maar kwam weer erg makkelijk terug. de terkker bleef stilstaan en meron durfte er langs.
5 minuutjes later liep het pad dood, we moesten dus weer terug en weer langs die trekker.
dit keer zag hij ons aankomen en bleef hij al stilstaan en we gingen er dus met gemak langs.
we zijn weer aanhet kanaal en weer die roeiers, dit keer vond hij ze niet zo eng.
toen zijn we nog een paar pasjes wezen draven, want malou (dat meisje op dat andere paard) wou even weten of hij nog kreupel liep in de draf.
ging ook weer redelijk netjes. wij de weg weer op en toen begin hij te dribbelen, want hij had volgens mij wel door dat deze weg naar huis ging. eenmaal thuis aangekomen lekker nog even gestapt in de bak en daarna afgezadeld en lekker beloond.
ik ben helemaal trots op hem

het verhaal is al met al wat langer geworden dan verwacht, maar ja.

groetjes liselot

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 12:41

Een happy einde!
wanneer ga je weer Haha!

Dresuur zadel te koop 17,5 inch medium wilde boom
http://www.bokt.nl/markt/ad/396430/lede ... 175-fit-25

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-02 13:50

zodra het weer beter is ga ik samen met iemand van stal die endurance rijd naar ommen...

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie