Oefencross Roden!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Oefencross Roden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-02 18:26

vandaag mijn eerste cross gehad met Ontario en ik ben echt supertevreden! Lovers
We(mijn zusje en ik) waren lekker op tijd in Roden en hebben twee keer het parcours gelopen, toen stond het nog op hoogte voor de Z-paarden en leek het erg hoog, maar ik was toch niet echt zenuwachtig. Was de eerste keer met mijn pony wel anders, maar toen had ik het ook nog nooit gedaan...*LOL* Toen mijn zusjes pony opgezadeld en kalkoenen ingedraaid en zij daarna lekker het wegparcours in met Goldie. En toen moest Ontario nog opgezadeld, want ik moest een ruim een kwartier na mijn zusje het wegparcours in, alleen Ontario was erg zenuwachtig omdat hij ineens helemaal 'alleen' was (op een veld vol paarden Party!! )...Het is uiteindelijk toch nog op tijd gelukt, heb nu alleen een behoorlijk blauwe voet Schijnheilig
Gelukkig rijden we thuis vaak langs de weg, want langs het wegparcours reden erg veel auto's en er stond een vlag met groot reclamebord in een wei langs de berm...het meisje dat twee minuten voor me startte had ik binnen een halve minuut ingehaald en toen zijn we maar gezellig samen verder gegaan. Wel een beetje doorgereden anders was ze helemaal zo laat terug Haha!

En toen ging ik losspringen voor de cross, dacht ik! Op het eerste boomstammetje op de grond stond hij 2 keer stil, steigerde en ging vervolgens met een noodgang achteruit. ENG! *LOL* Toen het steiltje(70 cm) maar geprobeerd en dat was niet eng. hij vond dat stammetje zeker een beledigend voor zo'n super-crosspaard Haha! Het meisje voor me was intussen gestart en ik nam nog een sprongetje op weg naar de start...PANG, beugelriem geknapt Boos! Ik zal maar niet neerzetten wat ik toen zei(zijn toch allemaal censuurwoorden *LOL* ) Snel een riem van iemand geleend die al klaar was(ik was erg blij met die man Haha! ) en weer opgestapt. Ik moest meteen door de start, want ze waren al aan het aftellen. Dat was dus echt starthok in en weer uit Party!! Hindernis 1 en 2 gingen heel goed, op hindernis drie besefte ik ineens dat ik al in de cross was en dat was toevallig een hele massieve boom met veel publiek eromheen...paard in de remmen(mijn eigen fout, ik vergat even te blijven rijden Boos! ) Daarna ging het echt super, voor ik het wist waren we overal overheen *LOL* onder andere het walletje, de hindernis naar het water toe en de picknicktafel. Bij één hindernis heb ik mijn geplande route maar aangepast en ben ik rechtdoor gegaan over de hoge boomstronken Party!! Ontario ging super en het lage alternatief voor de B en de L was zo'n gestuur, ook om weer bij de volgende hindernis te komen, dan werd het een dubbel gebroken lijntje, want voor een volte was geen ruimte. Ik vond het wel heel dapper van mezelf, want zo'n held ben ik nou ook weer niet en hij was best wel hoog(vond ik vanaf de grond). En toen waren we alweer bijna bij hindernis 18, de strobalen. Dat ging ook super en toen uitgestapt en naar de veearts gegaan. Zijn hartslag was na de cross zelfs lager als ervoor, toen was hij ook helemaal niet opgefokt gelukkig Schijnheilig

Beugelriem weer teruggegeven aan de rechtmatige eigenaar en toen zijn we nar huis gegaan. Ik heb heerlijk gereden(mijn zusje ook trouwens ondanks twee stops Haha! ) en in het najaar gaat Flap zeker mee voor het echie *LOL*


Jet

Berichten: 11942
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 23:55

Gaaf dat het zo goed gegaan is! Moest je ook door het water of niet? Je slaat heel wat hindernissen over, ik ben benieuwd wat er verder nog meer te springen was voor je. Heb je met zo'n oefencross geen gewoon hindernisparcours, en geen dressuur? Is het echt allen het "crossen" wat je oefent? Allemaal vragen, maar ik ben heel nieuwsgierig.... Fijn trouwens dat het zo goed ging, op naar het Dijkgatbos dus maar!

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-02 21:15

Er was geen waterbak dus dat was wel jammer, want dat vindt hij nog best wel vreemd. Maar dan gaan we wel weer een keer naar Dijkgatsbos of naar de reuzenplas in de duinen(waar verder iedereen omheen gaat *LOL* )
Ik had niet alle hindernissen neergezet omdat het dan zo'n lang verhaal wordt Haha! Maar even kort dan:
1. steiltje
2. steiltje
3. massieve boomstam
4. steil met twee dikke boomstammen
5. waaier
6. smalle steil of breder alternatief
7. strobaal met boomstam erboven
8. helling op en houten schot bovenop de helling naar beneden
9. strobalen met boomstam
10. steil met takken eronder naar het meer toe
11. picknicktafel
12. boomstam
13. steil met twee dikke boomstammen
14. houten schot
15. steil met dikke boomstammen
16. boomstronken
17. soort piramide waar je doorheen moest springen over een houten schot(vooral het houten paard erachter was eng *LOL* )
18. strobalen

En dat deed hij allemaal ook al kende hij het niet Lovers

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-02 21:17

O ja, het was nu alleen een wegparcours met cross inclusief veterinaire controles. Dus echt om te oefenen *LOL*

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-02 15:39

Ik vind Ede zo'n heftige waterbak hebben en mijn paardje is nog zo onervaren dat ik het een beetje zonde vind om helemaal naar Ede te rijden. Vorig jaar met Jamir was ik ook gediskwalificeerd op de waterbak en dan kun je weer 2,5 uur terug Huilen
Ik denk dus dat ik daar nog even mee wacht, eerst maar lekker trainen en dan is Dijkgat wel mooi als eerste cross *LOL*

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 16:03

leuk joh dat het zo goed is gegaan...

En... alweer een beugelriem Haha! bij die springwedstrijd toch ook al? Wat doe jij met die dingen?

*Jolanda*

Berichten: 1483
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 20:27

Heej,

Ikke was ook in Roden Haha!
Kamirsa 2 weigeringentjes, 1 op hindernis 6 omdat ie veel te hard ging en dan is zo'n open veld toch wel groot!!! Lips are sealed en op dat smalle sprongetje.
Kartel foutloos en 3 minuut 53 ofzo. Naja in iedergeval was kartel 1e!! Maar er waren geen prijzen ofzo, je kon alleen ff de uitslagen nakijken.
Enne Carina, we hebben nog uitslagenbriefjes van jullie mee. Staat op dat je 0 strafpunten heb Verward Beetje vaag he, we komen jullie vast nog wel es tegen op een wedstrijd en dan geef ik ze wel (als ik het niet vergeet!!)
Als aandenken aan je eerste cross met Ontario hahah!!

Nou doei groetjes Jolanda

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-02 20:57

Dubbel *LOL*
Laatst bijgewerkt door gomir op 16-04-02 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-02 20:57

Hé Jolan, dat wilde ik inderdaad nog vragen aan je moeder toen we wegreden, maar daar heb ik niet meer aangedacht. Toen we weggingen hadden ze nog maar tot 23 en ik was 51 *LOL*

Super trouwens van Kartel! Ga je ook echt crossen met hem of is dit gewoon een keer voor de lol Verward

(en flair: ik weet het niet. HIj is echt drie dubbel gestikt na het springen Verward Maa rik heb bij nicole(eigenlijk jacqueline *LOL* ) hele dikke en stevige riemen gekocht en als die knappen rijd ik voortaan zonder! Party!! )


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Lanoca en 7 bezoekers