tips voor een stijf paard

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-01 12:33

Ik ben nu sinds 1,5 week Barbiano aan het rijden. Maar zodra ik hem probeer te verzamelen verzet hij zich hevig, hij zal waarschijnlijk nogal stijf zijn. Verzet betekent bij hem niet bokken maar gewoon hard gaan draven etc. Heeft iemand tips hoe ik hem kan aanpakken. Ik rij hem om de dag en hij is al een paar keer lekker in de wei geweest. Groetjes Lisette


Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-01 12:43

kleine stukjes verzamelen dus terug rijden en weer naar arbeidsdraf ik mag nu m1 maar ben er nog heel weinig mee bezig omdat het zo moeilijk is voor 'm hij moet die rug helemaal loslaten hij moet meer naar achter gaan zitten en zich wel blijven dragen.
hooguit 3 rondjes zijn we nu bezig in de les verder alles vanuit de arbeidsdraf langzaam opbouwen dus en in het begin heb ik het op een volte 10 mtr je kan dan makkelijker sluiten en hij kan dan niet zo loperig zijn.
bedenk wel dat je basis heel goed moet zijn voor een juiste verzameling hij moet super terug komen op jouw zit en bij je blijven op je zit anders moet je teveel ophoudingen in die hand gaan maken waardoor de rust in het geheel uitblijft succes

Kitty

Berichten: 7684
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-01 11:09

Het lijkt mij dat voltes goede losmaakoefeningen zijn. Grote voltes sluiten en weer openen, slangenvoltes, wijken voor het been en veel linkom-rechtsom. Zo krijg ik Muzefee heel goed verzameld. En tempowisselingen. Arbeidsdraf, middendraf, etc.
Maar het paard moet eerst wel goed voorwaarts voor je been zijn voordat je kunt gaan verzamelen.

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-01 11:16

ik reed eerder een paardje wat heel goed reageerde op schouderb.w. daarna kon hij redelijk makkelijk een paar rondjes verzameld blijven marcheren! neem genoegen met kleine stukjes, je kan zelf ook niet in 1 dag de maraton gaan lopen of een berg beklimmen.........

liefs, T

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-01 12:04

Ik longeer Imatador sinds een week met pessoatuig. Hij is ZO stijf in de rug dat ie er onregelmatig van ging lopen. Nu zie je al dat ie zijn rug los gaat laten aan de longe, gaat helemaal zakken met de hals en gaat vervolgens zuiver en bovendien ruimer lopen. Verzamelen is voor hem het probleem niet, dat wil hij juist het liefste, voor hem DE manier om lekker vast te houden. Maar die pessoa werkt gewoon echt super. Zowel bij Marillion als bij Imatador!!!

Groetjes Suzanne


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Cerosa, maliejane en 50 bezoekers