Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Mijn paard loopt zonder ijzers, en geen last van te ver afgesleten hoeven o.i.d., zijn hoeven zijn heel netjes. Hij ging toen eens in de 5-6 maanden naar de smid (nu vaker omdat we minder over asfalt rijden), en dat was voldoende, hij hield zijn hoeven zo keurig bij.

) 
Ja, mn paardje moet wel sneller nieuwe ijzers en die krijgt hij ook. Met zn benen is niks aan de hand, dus waarom niet?

[***] schreef:Het is idd juist goed voor de pezen om als afwisseling ook eens beweging over het harde te geven. Maar wel met een goede warming up en ook opbouwen, dus niet vanuit het niets ineens een uur over de weg.
Struikelen ze minder en volgens mij slijten hoeven eerder door stappen op de weg dan door draven...
en erg veel stukken omhoog... Goed voor de spieren blablabla Karl66 schreef:Wat ik begrepen heb is dat op een harde weg draven juist goed voor de pezen is.
MAAR je moet het wel opbouwen en omdat het versterken van pezen veel langzamer gaat dan van spieren moet je er meer dan voldoende tijd voor uittrekken!