Nog geen drie jaar en al aan de slof..........

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-02 19:56

Sommige van onze paarden zijn ook ingereden met slof. Maar dat zijn dan wel zulke driftkikkers dat de slof nodig is om ze af en toe eens op hun kont te zetten, slof hangt gewoon los. Deze paarden lopen trouwens nu dressuurmatig echt super, maar voor zoiets moet je dus echt wel weten waar je mee bezig bent!

Kendra

Berichten: 8733
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-02 23:20

Ik had ook zo'n ouderwetse leermeester. Hij zei altijd: 'een slof in handen van een onbekwame ruiter is als een scheermes in de handen van een aap.'
Ik beschouw mezelf maar als onbekwaam. Met een slof kun je extreem sterk inwerken. Je moet dus precies weten wat de teugel doet (ook bij kleine inwerkingen) en je moet enorm handig zijn in het rijden met dubbele teugels. Daarom gebruik ik 'em zelf ook liever niet, het is een hulpteugel waarbij je snel vergeet dat je benen en je zit de belangrijkste hulpen zijn.

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 12:44

Kendra schreef:
Ik had ook zo'n ouderwetse leermeester. Hij zei altijd: 'een slof in handen van een onbekwame ruiter is als een scheermes in de handen van een aap.'


die komt van Alwin Schockemöhle (zie ook Ruiters en rechters deel 1)

Kendra

Berichten: 8733
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-02 15:42

Lielle"]
[quote="Kendra schreef:
Ik had ook zo'n ouderwetse leermeester. Hij zei altijd: 'een slof in handen van een onbekwame ruiter is als een scheermes in de handen van een aap.'


die komt van Alwin Schockemöhle (zie ook Ruiters en rechters deel 1)
[/quote]

Dank je, ik had gehoord dat het ook in Ruiters en Rechters stond, maar wist niet dat het van Alwin Schockemohle kwam.