gestikt

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dustylovergirl16
Berichten: 151
Geregistreerd: 10-04-02
Woonplaats: Venlo

gestikt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-02 15:19

ben vorige zomer op concours geweest en toen ik klaar was met rijden moest mijn zusje ook nog oop dusty rijden maar hij begon heel raar te doen en toen durfde mijn zusje niet mee en moest ik hem inrijden en toen ik er een paar minuten op zat viel dusty om en was hij aan het stikken
we hebben toen snel het zadel eraf gehaald en hem weer oplaten staan toen het zadel eraf was was er nix meer aan de hand schijnbaar zat de singel te strak

sielig he?
gelukkig is er nix met hem aan de hand ik was echt bang

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 15:21

Sorry, maar een paard kan niet stikken vanwege een te strakke singel, daar zorgen de ribben wel voor...waarschijnlijk had het een andere oorzaak.

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 15:22

Had je toevallig een singel met elastiek?

Bij dit verhaal komt heel duidelijk naar voren hoe slecht het is van maneges om kinderen te strak te leren aansingelen. Aansingelen moet niet op het allerstraktste, terwijl dit aan beginners vrijwel altijd zo wordt geleerd. Hier zie je het gevolg maar weer...

Dit is niets tegen jou hoor, Dustylovergirl16, maar een tijd terug was hier een discussie over het strak/niet strak aansingelen van het paard. Dit verhaal typeert dat wel heel duidelijk.

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 15:27

XoNo schreef:
Sorry, maar een paard kan niet stikken vanwege een te strakke singel, daar zorgen de ribben wel voor...waarschijnlijk had het een andere oorzaak.


Stikken kan idd niet, een singel kan de longen niet dichtduwen. Maar de singel kan wel belangrijke (slag)aders dichtdrukken, met alle gevolgen van dien. Maar dan moet de singel echt heel strak zitten. Dit zie je vaker bij singels met elastiek.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 15:41

Volgens mij heb ik dit berichtje al een keer eerder gelezen...

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 15:49

inderdaad, berichtje komt mij ook erg bekend voor maar goed.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 17:13

dat komt omdat ik dit eerst had verteld dat dat was gebeurd maar nu is mijn vriendin zelf op bokt en verteld dit dus...

echt zielig voor dusty man Huilen Lovers

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 18:35

Sevin heeft ook een keer zo'n soort ervaring gehad, niet met stikken enzo. Hij ging dus zijn pootjes strekken en doordat de singel redelijk strak zat, kon ie niet meer omhoog komen. Is gelukkig wel goed afgelopen.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 16:27

Jeetje, daar gaan we weer met het gezever over elastische singels..... Frusty Wat word ik daar toch een potje moe van Gaaaap


Misschien heeft je paard gewoon een zuurstoftekort gehad. Kan nu eenmaal gebeuren, bij mensen gebeurt het ook wel eens. Heb je hem/haar wel goed door de dierenarts na laten kijken naderhand?