kreupel doordollen op de wei dollen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

kreupel doordollen op de wei dollen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-02 19:24

is hier iets aan te doen??
ze sleept nu best wel erg met haar achtebeentje...iniedergevel effe niet rijden...
wel op de wei???

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 21:14

het beste is een klein stukland(paddock) waar hij toch kan lopen,maar niet als een gek kan rennen. Bij mij op stal staan ook een paard die loopt en voor en achter kreupel dit is na z'n operatie gebeurd,maar hij speelt er vrolijk op los ondanks dat je duidelijk kan zien dat hij niet goed loopt,omdat het bij hem niet meer goed zal komen staat hij dus nu ook op het land bij de andere paarden.

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-02 15:31

dus op de bak ofzo

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 15:41

Nou, je paard heeft een blessure opgelopen, hij moet het dus even echt rustig aan doen om erger te voorkomen. Op het land is het beste, maar dan wel op een 'oude wijven-veldje', liefst met van die rustige gezelschapspaarden...
En gedraagt het paard zich niet, dan zal je hem tegen zichzelf moeten beschermen en op stal houden. Maar vrije rustige beweging op het land is het fijnst voor het dier.

Redgold

Berichten: 181
Geregistreerd: 19-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 22:40

Vorig jaar kreeg mijn pony een peesblessure toen het weide seizoen in volle gang was. Omdat ik hem niet alleen op stal kon houden heb ik een stukje wei van 4x4 afgezet. Vond hij ook niet leuk maar hij kon wel mee naar buiten en toch rust houden. Rust is toch het allerbelangrijkste.

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-02 20:12

ze is were beter!!!
toch bedankt!!

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 09:22

Wees nu ze wer beter lijkt HEEL verstandig, en doe het zeker nog een week rustig aan. Want op het oog kan het beter lijken, maar binnenin kan de blessure best nog zwak zijn.
Stelregel bij het aantreffen van een paard met een dik been: 14 DAGEN NIET RIJDEN.....

Te vroeg beginnen kan ook leiden tot ernstigere schade. Wees verstandig, nog even geduld.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 09:23

Wees nu ze wer beter lijkt HEEL verstandig, en doe het zeker nog een week rustig aan. Want op het oog kan het beter lijken, maar binnenin kan de blessure best nog zwak zijn.
Stelregel bij het aantreffen van een paard met een dik been: 14 DAGEN NIET RIJDEN.....

Te vroeg beginnen kan ook leiden tot ernstigere schade. Wees verstandig, nog even geduld.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 09:24

Wees nu ze wer beter lijkt HEEL verstandig, en doe het zeker nog een week rustig aan. Want op het oog kan het beter lijken, maar binnenin kan de blessure best nog zwak zijn.
Stelregel bij het aantreffen van een paard met een dik been: 14 DAGEN NIET RIJDEN.....

Te vroeg beginnen kan ook leiden tot ernstigere schade. Wees verstandig, nog even geduld.

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-02 19:14

ze heeft zich denk ik gewoon verstapt..is nooit dik geweets..maar ik doe wel rustig aan!!