Merrie keuringsklaar maken...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Merrie keuringsklaar maken...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-02 16:20

Tja, dat heb ik weer, in juli zal de stamboekkeuring voormijn 5 jarige merrie zijn, en eh....ongeveer 6 weken daarvoor zal ik worden geopereerd....
ik kan de merrie dus niet zelf keuringsklaar maken (hoeveel werk kan het zijn met een lekker doorgereden gehoorzame merrie... Verward ) en voorbrengen...

Dus ik rondbellen, wat het kost om een merrie dus via zo'n stal naar de keuring te laten gaan...
Let op: 15 EUro per dag, en eh...ze willen toch wel 4 weken de tijd hebben om het dier de dingen te leren...
Ach snert, dat gaat dus een dikke 400 euro kosten, en dan is het altijd nog maar afwachten of ze ster zal worden. Wat is wijsheid....ik vind het namelijk nogal een bedrag....

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?


germie

Berichten: 25916
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 16:31

Als ze het goed doen, dan wordt je paardje waarschijnlijk wel ster. Ik heb al zoveel gezien, er valt veel te manipuleren voor keuringen. Extra hard beenwerk door klei, veel longeren, een dag voor de keuring geen water, enz.
Gisteren op de cursus beoordelen hadden wij een stermerrie, maar dat wisten wij op dat moment niet, het paardje liep rechtsachter onregelmatig, dus op beweging lang geen ster. We dachten zelfs aan ataxtie, maar dat viel de eigenaar in het verkeerde keelgat, het was een stermerrie, nou daar is dan voor de keuring goed mee gesjoemeld en van die speciale stallen kunnen dat erg goed. Wordt het paard ster, dan is het het geld wel waard. Laat eerst iemand een redelijke schatting maken of je merrie uberhaupt ster zou kunnen worden. Erg lelijke paarden worden het toch noit, maar een gemiddeld paard met de juiste training wel. Oo k het vfoorbrengen is van invloed op het resultaat.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dandy200, Dark7, Herfstblad, jusdepomme, Ptl4ever en 158 bezoekers