Bram is weer ziek!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Bram is weer ziek!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-02 19:47

Gister kwam ik op stal, bram stond buiten met 1 paard (normaal met 2) eerst paarden op stal gehaalt, kwam de eigenaresse van de stal naar me toe gerent. Bram was tijdens het uitmesten 3x door zijn achterhand gezakt. En toen hij buiten stond liep 1 paard hem constant op te jagen, en hij was ingestort. Ze heeft toen het *jaag-paard* op stal gezet. Ze vermoedde dat het iets met z'n hoeven was, en we hebben 3 uur lang hoefsmeden in de buurt opgebelt, maar geen een wilde voor een spoedgeval komen op zaterdag avond. Toen kregen we ineens een ingeving, misschien was het hoefbevangenheid. Meteen de DA gebelt en die was er binnen een uur. Nog geen 5 minuten later arriveerde tevens een hoefsmid die net begonnen was en voor mij wel wilde komen.
De DA heeft eerst de temperatuur opgenomen en later opgevoelt. Uiteindelijk is hij erachter gekomen dat bram een zwaar gekneusde rug heeft. Vermoeddelijk een flinke hap gehad net achter de plek waar het zadel ligt, boven z'n nieren. Je zag ook allemaal krassen in z'n huid van tanden. Als de DA met z'n vingers over bram's rug ging zakte bram bijna op de grond. Hij heeft een spuit gehad met zeer zware pijnstillers, en krijgt nu elke dag pijnstillers door zijn voer, gedurende 5 dagen. Morgen moet ik de DA weer bellen om te vertellen hoe het nu gaat. Ik kan wel janken Verdrietig waarom hij weer, het ging net goed. Hij liep weer net 2 weken onder het zadel na zijn ziekte. Waarom Scheve mond Verdrietig

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 19:56

jeetje zeg je hebt niet veel geluk de laatste tijd. Eerst je paard ziek dat een of andere gek die zegt dat bram van haar is. En nu dit weer. echt balen voor je.
ik hoop dat het over 5 dagen weer goed met hem gaat.
Sterkte

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 20:10

tjee zeg, das niet zo mooi. aan de ene kant moet je misschien blij zijn dat hij nu last heeft van een bijt in plaats van hoefbevangenheid.
wat heeft hij eerst gehad omdat je schrijft dat hij weer ziek is?

nou ik hoop dat hij snel weer opknapt door de medicijnen en dat dan het geluk je toe gaat lachen.

groetjes,
diana en meinke

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 20:22

Wat een vaag verhaal, ik begin het zelfs een beetje raar te vinden allemaal. Wel zielig dat je zoveel pech hebt de laatste tijd.

GabbertjeJarig

Berichten: 707
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Zwolle/Zalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 20:29

He wat vervelend net nu hij weer 2 weken onder het zadel is! Hij knapt vast wel op van de medicijnen!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 20:43

Ontzettend veel sterkte!
Ik zal flink duimen dat hij zo min mogelijk pijn heeft en erg snel weer beter word.
Hou vooral vol, laat hem merken dat je er vertrouwen in hebt dat het goed komt, met jouw kracht kan hij óók wat doen, ondanks dat je diep in jezelf wanhopig bent.
Gewoon sterk staan, ik weet dat je dat kunt voor jouw lieverd. Lovers
Dan zal Bram ook snel weer sterk op de benen staan!

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-02 21:49

Manda schreef:
Wat een vaag verhaal, ik begin het zelfs een beetje raar te vinden allemaal.


hoezow een raar verhaal???