Zo'n pechochtend houd je niet voor mogelijk

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Zo'n pechochtend houd je niet voor mogelijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-02 09:11

Ik heb net echt een kl... ochtend achter de rug. Eergisteren was mijn paard plotseling hoefbevangen. Vandaag zette ik hem weer op de wei bij de shet, want daar staat nauwelijks een sprietje gras. Op een gegeven moment ga ik na een uur nog even kijken, staan alledrie de paarden op een super vol weiland, omdat ze zand gingen rijden Boos! Ik had nog een briefje opgehangen voor die sukkels, maar nee hoor vooral niet luisteren. Boos als ik was heb ik Flame en de shet gepakt om ze in de paddock te zetten. Bij de paddock aangekomen moet ik eerst een schuifdeur openmaken. De schuifdeur was nog niet helemaal open of de shet ging er al door heen. Maar hij is klein. Maar wat doet dat beest van mij? Die sjeesd als een volslagen idioot door een spleetje heen van 40 cm en daardoor klap ik naar achteren tussen hem en de schuifdeur. Ik was zo boos, hij heeft dat nog nooit geflikt. In de paddock ging die ook nog eens totaal uit z'n dak terwijl het halster+touw nog fijn omzat. Toen voelde ik wat in mijn nek lopen, bleek dat er een gat in m'n kop zat. Niet erg groot maar het bloedde als een idioot. Inmiddels stond het andere paard nog op de wei en te hinniken, dus die ging ik ook maar halen. Ik haalde hem uit de wei en hij liep zo te klieren dat die niet normaal recht kon lopen en op m'n voet ging staan. Bij de paddock aangekomen hield ik hem goed kort, maar ook hij begon te flippen en stond wéér op m'n voet alleen was het dit keer veel pijnlijker. Ik doe de deur open en hij wil er in sjezen, maar ik gaf dus een behoorlijke ruk aan het touw. Toen voelde ik iets heel pijnlijks bij m'n arm en kon hem dus niet meer bewegen. Ik was zo gruwelijk boos, ik heb nog nooit een paar paarden zo erg verrot gescholden.
Ik ging gelijk naar de praktijk van mijn zus, en het resultaat? M'n kleine teen is min of meer afgestroopt en er zit een scheurtje in het bot en m'n arm was gedeeltelijk uit de kom. Verder heb ik nog een hechting in m'n hoofd. Soms vraag ik mij af waarom ik in vredesnaam paarden nog leuk vind. Ik kan ze vandaag ook niet meer luchten of zien. Hopelijk ben ik tegen de avond gekalmeerd want anders hebben ze echt een slechte aan mij Extreme duivel


Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 10:22

Jeeemig! Jij hebt toch ook vaak pech! Waarschijnlijk mag het allemaal weer niet te lang goed gaan hè? Frustrerend! Boos!

Ik weet nog heel goed hoe woedend ik was toen ik afgelopen zomer een kopstoot kreeg van Toon omdat die onder de voet werd gelopen door zijn vriend Isard, en daardoor meteen door kon naar de EHBO om mijn gezicht te laten hechten. Stomme acties van die knollen! Boos!

Flame kan dus eigenlijk helemaal niet of nauwelijks op gras? Wat rottig dat hij zo gevoelig is.

En hoe is het nu met je hartproblemen?

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 10:35

Dat soort ochtenden moet je niet te vaak hebben. Ik kan me je frustrarteis goed voorstellen.
Ze hadden zeker het voorjaar in hun bol. Als dit vaker gebeurt moet je ze wat strenger aanpakken het moet niet zo zijn dat ze over je heen lopen daar gebeuren ongelukken mee ze moeten naar jou luisteren.
Heel beel beterschap!

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-02 10:50

Ja inderdaad, het ging al weer net iets te perfect de laatste tijd, dus het moest er weer eens van komen. Flame is binnen 5 maanden tijd al 3 keer bevangen geweest, hij is dus best gevoelig. Hij kan wel het land op, mits er niet veel op staat.
Ik baal echt nog steeds als een stekker, vooral omdat ik mijn rechterarm nu niet meer kan gebruiken, en laat ik nou net rechts zijn. Met mijn hart gaat het gelukkig beter, maar na zo'n ochtend ging die natuurlijk ook wat meer tekeer Haha! Maar goed over 2 weken ben ik hopelijk weer te paard en loopt Flame als een zonnetje!

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 10:59

das idd een vette pech ochtend!!!!! gat in je hoofd, arm gescheurd en uit de kom, toe maar! Ik kan me voorstellen dat je de ponys ff niet meer kon zien of luchten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 12:45

Tssj, dat ging lekker! Je zal je wel lekker beroerd voelen.
Op zo'n moment voel je echt kwaad he?
Beterschap en sterkte met Flame!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 13:09

En het is niet eens vrijdag de 13e..... tssss, dat hou je niet voor mogelijk zeg.
Sterkte hoor!

:evaw:

JessicaG

Berichten: 1482
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 14:03

Aan de ene kant moet ik er eigenlijk wel om lachen maar op het moment zelf is het echt zwaar K*T! Ik had eens vlak voor de wedstrijd, nog niet zo heel lang geleden een paard dat op mijn linkervoet ging staan. Een betrekkelijk jong paard ook nog dus ik heb proberen haar eraf te duwen maar mevrouw bleef gewoon staan. Naja, goed dat overleef ik wel. Maar toen ik andermans paard even beethield en ik constant opzij moest voor mensen die achter mij doorliepen deed mevrouw een stapje naar voren en stond op mijn andere voet! En toen moest ik de wedstrijd nog rijden. Boos! Die van dat laatste paard heb ik nog wel even last van gehad. Maar zo erg als bij jou is mij tot nu toe nog niet overkomen! Veel succes met je hechting en je teen!! Groetjes van Jessica!

Kijk voor mijn tekeningen op Instagram: https://www.instagram.com/JessGProductions


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anoushka, JeRekers, Mark0919, NorwayFjord, Vlindy en 42 bezoekers