mijn verslagje van Chriss weer thuis

Moderators: Murosch, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Chrystal-gek

mijn verslagje van Chriss weer thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-02 23:46

Chriss heeft afgelopen halfjaar (sinds vorige zomer dus) op een pensionstalling gestaan naast de manege hier in de buurt.
Zodat ze wat kon afvallen (wat heel goed gelukt is!!!) en zodat ik in de winter door kon rijden.

Thuis heb ik geen rij (of longeer) gelegenheid, daarvoor moet ik altijd naar de manege toe (als ik geen buitenrit ga maken dan) en als het in de winter zo vroeg donker is, is dat wat moeilijker voor mij aangezien we geen trailer hebben en die dan altijd moet lenen en er altijd iemand met mij mee moet (en overdag is er natuurlijk school of werk en de reistijd school-thuis met ov kan soms nogal eens langdradig lang duren).

Het was daar hartstikke leuk daar op stal, maar nu het weer langer lichter wordt (s'avonds) net als het buikje van Chriss vond ik dat het weer tijd werd dat ze naar huis toe kwam.

Paardenstal is altijd de paardenstal gebleven, er heeft alleen soms wat koetjes of kalfjes in overnacht oid.
Vlak nadat Chriss verhuisd was, had ik de stal leeggehaald en schoongemaakt, alleen de matten lagen er nog in.
Daar zat dus nu aangekoekte koeienmest op, het grootste gedeelte heb ik donderdag al weggehaald, de rest moest nog vandaag, flink de tuinslang erop gehad zodat het enigszins kon losweken en de waterbak en voerbak schoongemaakt.
Krullen en brokken ed had ik van de week al besteld (hoefde dus zelf niks te halen), dit was er sinds donderdag of vrijdag weer in voorraad en moet ik vanaf vandaag weer zelf bijhouden.

Toen rond 4 uur/half 5 naar stal, daar de grootste gedeelte van mn spullen in de auto geladen, daar Chrissies stalletje leeggehaald en schoongemaakt, Chriss opgezadeld en de laatste spullen in de auto, poes geknuffeld en richting huis.
Gister normaal gereden, maar toch vandaag gek in het koppie.

Als eerste lag er puin wat er eerst niet lag, stond er een blauwe container en sproeide vlakbij een watersproeier.
Daar draaide ze al rondjes op de achterhand (ze kan het dus wel! maar waarom niet op mijn commando?!?), maar na lange tijd liep ze toch eindelijk door.

Toen kwamen er witte streepjes op de weg waar je ook wel naar moet blazen hoor.
Maargoed, een heel kort stukje op zich, waar we heel lang over hebben gedaan.
Mijn moeder vond Chriss een beetje raar aan het doen, zij heeft voor de zekerheid de auto maar ff aan de kant gezet en gewacht tot ik er was, zodat ze de zekerheid had dat ik er niet naast lag (alhoewel, dan moet er veel gebeuren, maar probeer dat moeders maar aan het verstand brengen, ze had het erover dat ik beter de gehele weg kon stappen, maar waarom niet draven, gaat alleen maar wat sneller) op dat stukkie.
Toen is mijn moeder weer wat verder gereden en ik er weer achter aan, paardje werd steeds wakkerder, maar goed.
We waren over de helft toen er een trekker aan de kant van de weg stond, aan de ene kant sloot net als aan de andere kant waar hij water uit pompte.
Chriss liep vrij vlot door, nouja dat dacht ik dan, opeens draaide ze zich weer razendsnel om, had ik niet verwacht en weer een hoop geklier.
De weg was niet zo breed, dus heb ik het niet maar te ver laten komen, van dat ik bijvoorbeeld halverwege de trekker was en dat Chriss zich dat ineens weer bedacht dat het eng was en op de achterbenen ging draaien of uitwijken, want dan lagen wij in de beek.
Dus ben ik een stukje terug gereden en gewacht in een zijstraatje tot de trekker weg was.

Toen kwam ik mijn moeder weer tegen die in de auto zat te wachten en vanaf daar was het ongeveer BoesBoes, oftewel, niet veel verkeer zou je daar tegen komen.
Zij is verder gereden naar huis, net als ik, maar ik kwam alleen veel later thuis.
Vanaf dat punt is het ook aardig goed gegaan, niet veel enge dingen,
spoken of kabouters oid tegengekomen vanaf daar.

Eenmaal thuis snel afzadelen en dekentje om en op de wei.
Ik de stal verder in orde maken en toen lekker op stal gezet dik in de krullen, brokken gevoerd en ik naar huis om uiteindelijk toch maar eens wat te eten.
Mn opa had ietsjes hooi gevoerd tegen die tijd en vanavond ben ik ook weer ff langs gegaan om ietsjes kuil en hooi te geven.

Rare gewording hoor, weer een paard bij je thuis, weer zelf voor alles moeten zorgen en aandenken enzo.
Zit nog niet helemaal in mn koppie dat ze nu echt weer thuis staat in haar eigen stalletje.

Ik vond het op die andere stal ook best ok, er stonden er meer (oa 1 van mn beste vriendinnen), je kon er altijd rijden (binnenbak=manege er naast, behalve dan als daar wat was dan he), paard buiten zetten enzo, alleen je moet er meer voor betalen dan als je thuis staat.
En geld is toch wel een belangrijk isseu, maar aan de andere kant is het ook wel weer fijn om haar thuis te hebben en makkelijker (en tja, goedkoper).

Mag nu alleen weer elke dag van die gekken-ritjes meemaken zoals ik hierboven beschreven heb (behalve dan dat moeders uit bezorgdheid elke keer stopt met de auto om te wachten tot ik weer aangesloten ben) naar de manege toe om te rijden.
Ik kan natuurlijk ook buiten blijven rijden (en dan dus minder langs de drukke wegen zodat het minder gevaarlijk is), maar dan is het nog steeds
de hele tijd hetzelfde geklier en geklooi als hierboven, niet echt lol dus.
Chriss vind er dus ook niks aan, ik wel, maar niet zo op die manier, is dan dus ook geen ontspanning dat buitenrijden.
In een buitenbak kan het wel, maar langs de straat is min of meer gekkenwerk.

Maargoed, ik moet toch wat als ik wil rijden in of bij de manege, gelukkig is het niet zo heel ver, toch wel een stukkie maar wel te overzien.
Ze raakt er vanzelf wel weer aangewend, alleen tja, als er dan wat veranderd of bijzonders is hoeft mij dat niet op te vallen, maar ik merk het wel als Chriss zich weer omdraait op der achterbenen.

Maargoed, ik heb goeie hoop (heb toch ooit eerder bijna elke dag langs dat stukkie gereden?!?) dat alles nu wel goed gaat.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie