Grand National vandaag

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 20:45

wkoekoek schreef:
En over risico's: springen is toch net zo gevaarlijk? Als je paard de hindernis niet goed neemt en je valt kun je toch net zo goed wat breken??


Vind ik een onzinnige opmerking, want als er 4- paarden starten bij een springwedstrijd rijden ze alle 40 de wedstrijd uit.
Bij de Grand National startten er dit jaar 40 en kwamen er 10 over de finish..........zegt toch wel genoeg Huilen
Verleden jaar kwam het trieste aantal van 3 over de finish.

en trouwens. het ging er helemaal niet over of die paarden wel of niet goed verzorgt worden, het ging om de race.
Ze zullen best goed verzorgt worden hoor, als barbies. Nooit het land op, altijd dik ingepakt, nooit spelen met soortgenootjes, want ja, stel je voor dat er wat gebeurt. }>
Nee, hoor, ik geloof niet dat je het zo moet bekijken.
Daarbij heeft iedereen een ander idee over hoe je paarden GOED zou moeten verzorgen.

Noukie
Berichten: 10939
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 21:13

Desiree schreef:
Salema, heb zelden zo'n onzin gelezen over renpaarden die geweldig worden behandeld (veel te jong moeten starten) en zielige spring en dressuurpaarden met hoefkatrol. Een paard dat kreupel is van hoefkatrol kan niet worden uitgebracht in de sport want die wordt gediskwalificeerd. En verdoven kun je ook niet, want dat werkt niet op lange termijn.


los van of ik voor of tegen de grand national ben:
jij wil echt niet weten hoeveel paarden er in de dressuur en springsport rondlopen met hoefkatrol en andere ellende. Ze lopen niet altijd zichtbaar kreupel, maar pijn hebben ze echt wel. Maar ach, geef ze gewoon thuis een extra trap en ze doen het toch? Dus het maakt niet uit, zolang ze maar punten lopen.. Zo hard is iedereen wel, geloof me. Ik krijg soms echt bijna zelf pijn in mn benen als ik sommige paarden zie lopen, maar toch lopen ze M of Z, en als ze staken worden ze verrot geslagen. Wat een feest..
Niet iedereen is natuurlijk zo, niemand hoeft zich op dit punt aangesproken te voelen want ik weet ook dat er zat mensen zijn die wel de gezondheid van hun paard het belangrijkst vinden

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 00:49

Noukie"]
[quote="Desiree schreef:
Salema, heb zelden zo'n onzin gelezen over renpaarden die geweldig worden behandeld (veel te jong moeten starten) en zielige spring en dressuurpaarden met hoefkatrol. Een paard dat kreupel is van hoefkatrol kan niet worden uitgebracht in de sport want die wordt gediskwalificeerd. En verdoven kun je ook niet, want dat werkt niet op lange termijn.


los van of ik voor of tegen de grand national ben:
jij wil echt niet weten hoeveel paarden er in de dressuur en springsport rondlopen met hoefkatrol en andere ellende. Ze lopen niet altijd zichtbaar kreupel, maar pijn hebben ze echt wel. Maar ach, geef ze gewoon thuis een extra trap en ze doen het toch? Dus het maakt niet uit, zolang ze maar punten lopen.. Zo hard is iedereen wel, geloof me. Ik krijg soms echt bijna zelf pijn in mn benen als ik sommige paarden zie lopen, maar toch lopen ze M of Z, en als ze staken worden ze verrot geslagen. Wat een feest..
Niet iedereen is natuurlijk zo, niemand hoeft zich op dit punt aangesproken te voelen want ik weet ook dat er zat mensen zijn die wel de gezondheid van hun paard het belangrijkst vinden
[/quote]

Dit is echt kling klare kul!!!

Hoe vaak moet ik het nu nog zeggen dat een paard met hoefkatrol NIET altijd pijn heeft ALLEEN als de ontsteking komt opzetten. Dus NEE ze hebben niet altijd pijn.

Enne dit is dus off-topic

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 09:14

Een paard met pijn loopt kreupel, al schop je hem thuis verrot, hij kan niet anders dan kreupel lopen. En een paard dat pijn heeft, dat springt niet. Dus dat slaat gewoon nergens op Salema.

salema
Berichten: 282
Geregistreerd: 26-11-01

grandnational

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 12:56

he desiree zo
als ik het stel is mischien het uiterste maar ik bedoel wat noukie zegt
niet ierdereen zal het zo doen er zijn ook goede mensen in de topsport
maar voor die mutjes die hun paard in de krul trekken met slof of dergelijke daar walg ik van !!en die rijden dan z of zo en als er dan iets mis gaat het ligt altijd aan iets anders dan aan hun en ik bedoel niet dat rensport het enige is wat goed is voor paard want als je op een correcte manier rijdt heb ik er totaal geen problemen mee!!
en inderdaad het is zonde hoe het nu gaat op duindigt ik ben er van de zomer een paar keer geweest en het is echt aan het dood gaan!!
ik heb ook bewonderind voor deze paarden die die dit aankunnen
en wat je zegt over injectie s dat kun je dus wel voor een grote wedsrtijd doen zo dat hij er geen last van heeft
en paarden zijn niet zo slim hoor die zullen zich doodlopen als jij dat zegt
en nee niet meteen aanvallen ik heb het niet over alle paarden en je hoeft je niet aangevallen te voelen als jij weet dat jij goed omgaat met je paard en volgens mij mogen dresuurpaarden nooit de wei in voor kans op blesures moetje bonfire zien staan die met pensioen is met nog steeds bandages omhaarkeuze toch maar renpaarden staan meestal wel in dewei toto ver ik weet hoor.

ps. ik maakte een vergelijking dat het minder pijn deed voor een paard om in een keer zijn been te breken dan een bepaalde tijd met een bepaalde ziekte rond te lopen die niet opgemerkt word want niet iedereen kan zieen of een paard een ziekte heeft en iedereen kan (hopelijk)
wel meteen zien dat een paard zijn been gebroken heeft

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 13:33

Zoals ik al zei, vlakkebaanrennen zullen niet meer of minder gevaarlijk zijn dan dressuur en springsport, maar steeple chase deugt echt niet. ik ga er bij dressuur en springsport er ook even vanuit dat er correct gehandeld wordt t.o.v. het paard, en dat het aan ALLE behoeften wordt voldaan, waaronder bewegingsvrijheid (in de vorm van weidegang). Ik doe dat ook bij mijn paarden. maar renpaarden komen nooit in de wei, echt nooit, totdat ze met pensioen gaan (als ze niet al met 6 in de slacht eindigen omdat ze niet snel genoeg zijn of uitgerangeerd omdat ze te jong te grote prestaties moesten leveren).

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 13:46

Sorry hoor, maar tuurlijk gaan volbloeden ook in de wei!! Wat een onzin om dat te denken.
Als je het echt niet geloofd:

Solo Raaphorst: met dank aan volbloeds.nl
Afbeelding

En over hun carrière: een draver of een volbloed is er nou eenmaal op gefokt om te racen. Als een paard niet goed genoeg is (niet snel genoeg, geen draftalent) wordt ie verkocht als rijpaard, ge"exporteerd naar het buitenland of 'verdwijnt' ie ja. Maar het is onzin om te zeggen dat dat alleen bij renpaarden gebeurt. Hoeveel van de gefokte KWPN-ers komt in de sport terecht?? Echt niet allemaal hoor! En over dat ze op jonge leeftijd al in koersen uitkomen: dat heet 'vroegrijp'. Er zijn dekhengsten die vroegrijpe paarden doorfokken. Als een paard nog niet klaar is om te racen, zal je dat wel merken in de training en vaak wordt zo'n paard dan pas op drie- of vierjarige leeftijd uitgebracht. Er wordt heus wel gedacht aan zo'n paard.

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 14:29

Oké ik zet toch maar mijn mening neer. Ik ben zelf geen voorstander van de steeple chase, enkele jaren geleden ben ik er zelf bij geweest maar ik vond het walgelijk. Toen waren er dus wel zwaargewonden en paarden die moesten worden afgemaakt. Ondanks dat het inmiddels wel iets verbetert is vind ik het nog steeds een vreselijk evenement. Als een stelletje volslagen idioten rijden ze, met gevaar voor eigen leven en paard, met een noodvaart die race door. Wil je zelf graag gewond raken, prima, maar ik vind het behoorlijk laag bij de grond om je paard daarbij te betrekken. Er zijn zat andere adrenalineverhogende opties waar de risico's minder hoog zijn. En dan kunnen ze de beste verzorging gehad hebben, het fijnste leven maar ik vind dat geen excuus. Ik heb heel wat crosses e.d. gereden en inmiddels heb ik voor mijzelf wel een beetje bepaald wat door de beugel kan en niet. Dit kan dus echt niet. Misschien kom ik nu over als een aanstellerig pennymeisje die alles zielig vindt, in dat geval, ga er eens heen. Ik heb het gezien, ik heb paarden afgemaakt zien worden en een ruiter in een plastic zak de ambulance in zien gaan. En het maakt me woest als ik beelden zie van de GN. Lang leve de engelse historie! Prima als ze een stukje traditie in ere willen houden, maar pas het wel aan aan diervriendelijke standaarden die tegenwoordig belangrijk (zouden moeten) zijn.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 15:00

wkoekoek schreef:
Sorry hoor, maar tuurlijk gaan volbloeden ook in de wei!! Wat een onzin om dat te denken.
Als je het echt niet geloofd:

Solo Raaphorst: met dank aan volbloeds.nl
Afbeelding

En over hun carrière: een draver of een volbloed is er nou eenmaal op gefokt om te racen. Als een paard niet goed genoeg is (niet snel genoeg, geen draftalent) wordt ie verkocht als rijpaard, ge"exporteerd naar het buitenland of 'verdwijnt' ie ja. Maar het is onzin om te zeggen dat dat alleen bij renpaarden gebeurt. Hoeveel van de gefokte KWPN-ers komt in de sport terecht?? Echt niet allemaal hoor! En over dat ze op jonge leeftijd al in koersen uitkomen: dat heet 'vroegrijp'. Er zijn dekhengsten die vroegrijpe paarden doorfokken. Als een paard nog niet klaar is om te racen, zal je dat wel merken in de training en vaak wordt zo'n paard dan pas op drie- of vierjarige leeftijd uitgebracht. Er wordt heus wel gedacht aan zo'n paard.


Een renpaard gaat van af zijn geboorte tot aan de 2 jarige leeftijd op de wei (iig op de stoeterij).
Als ze 2 zijn komen ze in de training, dan is het ver afgelopen met de vrijheid en zeker voor de toppers. Zelfs de stallen zijn afgesloten i.v.m. met de veiligheid.

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 15:03

Hoe bedoel je afgesloten???

Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 16:28

Hm, volgens mij worden hier 2 dingen door elkaar gehaald, nl Steeplechases en vlakkebaan-races. Volgens mij zijn dat 2 erg verschillende disciplines hoor! Vlakkebaan-races zijn imo prima, maar de Steeplechase... brrrrr....nee bedankt. En dat mensen dat verdedigen kan ik al helemaal niet snappen...

En dan kunnen die engelsen nog zulke trouwe traditiegangers zijn, de Spanjaarden worden ook aangesproken op hun 'traditionele' stierengevechten...tradities hoeven niet altijd in stand gehouden te worden.

Onderstaande link spreekt ook voor zich....
http://articles.animalconcerns.org/ar-v ... asons.html

Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 16:29

Lovely schreef:
Aintree geen paardensport? Op een dusdanige manier met je paard omgaan dat je de ene na de andere fysiotherapeut, osteopaat, gebedsgenezer, holist en dergelijken bij je paard moet roepen omdat ie niet doet wat je wilt, nee, dat is wel sport?
Op Aintree vallen wel eens gewonden, maar er wordt minder pijn geleden dan in de gemiddelde manege met gemiddelde ruiters denk ik.


In die link die ik geplaatst heb bij vorig berichtje komt Aintree er niet best vanaf hoor...."Aintree's annual bloodbath" Misselijk

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 18:10

wkoekoek schreef:
Hoe bedoel je afgesloten???


Dat er niemand van buiten af bij ze kan komen; dat dus bv geen raampje dat naar buiten open kan.

salema
Berichten: 282
Geregistreerd: 26-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 19:15

Lovely schreef:
Aintree geen paardensport? Op een dusdanige manier met je paard omgaan dat je de ene na de andere fysiotherapeut, osteopaat, gebedsgenezer, holist en dergelijken bij je paard moet roepen omdat ie niet doet wat je wilt, nee, dat is wel sport?
Op Aintree vallen wel eens gewonden, maar er wordt minder pijn geleden dan in de gemiddelde manege met gemiddelde ruiters denk ik.

ik ben het met lovely eens
omdat dit wel deskundige mensen zijn die profesional met hun paarden bezig en zijn en op de gemiddelende manege lopen toch iets minder deskundigen rond die de paardenn niet goed kunnen beoordelen
en waardoor deze paarden het dus over het algemeen slechter hebben
want manegepaarden komen hier waar ik woon ook niet buiten hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 20:06

In mijn bericht bedoelde ik niet eens zozeer de manegepaarden, maar ook paarden die gewoon door hun eigenaar cq verzorgers worden bereden. Voordat we Aintree de pan in hakken, moeten we er ook even bij stilstaan hoeveel paarden er van dag tot dag in de prak gereden worden door wannabee-(noem alle takken maar op)ruiters. Dan bedoel ik paarden die voor de flair van hun ruiter moeten bloeden. Paarden die dus meer pijn lijden dan dat ze laten zien, paarden die de tanden op elkaar zetten om maar te blijven lopen. Paarden waar een lange rij kwakzalvers bij moeten komen om de rijfouten van hun ruiters er weer uit te 'behandelen'. Vergeet ook niet de paarden die vroegtijdig weg gaan omdat ze niet langer meekunnen, verrot gereden dus. Paarden bij wie te weinig rekening gehouden wordt met de voorwaarden voor de prestatie. Paarden bij wie te weinig rekening gehouden wordt met hun gezondheid.
Die paarden die moeten presteren wat hun baasje wil. Die paarden bedoel ik ook.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 20:39

chantal1"]
[quote="wkoekoek schreef:
Hoe bedoel je afgesloten???


Dat er niemand van buiten af bij ze kan komen; dat dus bv geen raampje dat naar buiten open kan.
[/quote]

Hier mis ik wat, is dat jouw mening over de draf- en rensport of over de paarden bij oa de GN?

Want als het jouw idee is dat de dravers achter slot en grendel staan en na hun 2e jaar nooit meer weiland zien, zou ik je willen adviseren om eens een kijkje te gaan nemen bij een willekeurige draver trainer. (No offense naar jou toe Chantal), maar ik ben bij diverse draver trainers over de vloer geweest en ELKE draver komt ELKE dag (mits het weer het toestaat natuurlijk) buiten in de wei.

De meeste stallen die ik gezien bij draverstrainers zijn vaak open boxen. Ik bedoel dus een flink looppad en dan de deur aan het eind open. Bij Rob de Vlieger staan er ook zelfs dravers in een buitenbox, dus uitzicht genoeg!

Maar da's een heel andere discussie en ik ga hiermee flink off-topic volgens mij...... Haha!

On topic heb ik op de 1e pagina al gereageerd.

Cowgirl

Berichten: 23742
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 20:54

die paarden hebben heus een goed leventje hoor, die komen echt wel in de wei , hebben voldoende afwisseling en mogen doen waar een paard voor geboren is: Hardlopen.
Als deze paarden niet genoeg afleiding krijgen lopen ze niet meer hoor.

Ik denk dat menig renpaard het beter heeft dan een pard van een particulier wat dan toch maar 23 uur in de box moet staan tot de baas hem weer ff een uur in de bak rijd. Pff hoe bedoel je eentonig.

en ja een renpaard heeft meestal een kort leven maar was het niet zo dat de gemiddelde leeftijd van een KWPN paard op een jaar of 8 a 10 lag?
Als we er dan allemaal zo tegen zijn is het misschien beter om maar een andere hobby te kiezen.

Mijn buren hebben dravers, en die paarden staan over dag in de paddock, trainen op de baan thuis, dan weer op de baan in de buurt, regelmatig naar het strand, goed te vreten, onwijse boxen die super schoon zijn, de beste verzorging bij ziekte, dan weer eens een koers, na de arbeid lekker in bad en onder het solarium.

Dat paard heeft een luxer leventje dan ik. Haha!

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 00:49

Buitenzorg"]
[quote="chantal1"][quote="wkoekoek schreef:
Hoe bedoel je afgesloten???


Dat er niemand van buiten af bij ze kan komen; dat dus bv geen raampje dat naar buiten open kan.
[/quote]

Hier mis ik wat, is dat jouw mening over de draf- en rensport of over de paarden bij oa de GN?

Want als het jouw idee is dat de dravers achter slot en grendel staan en na hun 2e jaar nooit meer weiland zien, zou ik je willen adviseren om eens een kijkje te gaan nemen bij een willekeurige draver trainer. (No offense naar jou toe Chantal), maar ik ben bij diverse draver trainers over de vloer geweest en ELKE draver komt ELKE dag (mits het weer het toestaat natuurlijk) buiten in de wei.

De meeste stallen die ik gezien bij draverstrainers zijn vaak open boxen. Ik bedoel dus een flink looppad en dan de deur aan het eind open. Bij Rob de Vlieger staan er ook zelfs dravers in een buitenbox, dus uitzicht genoeg!

Maar da's een heel andere discussie en ik ga hiermee flink off-topic volgens mij...... Haha!

On topic heb ik op de 1e pagina al gereageerd.
[/quote]

Nou, ik voel me ook totaal niet aangevallen, als je heel het topic leest weet je mijn standpunt over de GN.
Ik heb het ook niet over dravers, geen flauw benul van, ook nog nooit bij trainers geweest dus daar kan ik niks over zeggen. Waar ik het wel over heb zijn de renpaarden en dan wel over de toppers. Waar ik wel ervaring mee heb.

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 08:41

Wat cowgirl en lovely zeggen is inderdaad waar, ik denk dat er veel paarden het slechter hebben door foute ruiters op hun rug en ook qua verzorging. En dat is erg triest. MAAR mogen de jockeys van de GN (en andere levensgevaarlijke evenementen) dan maar gewoon hun paard de dood injagen? Het klinkt wat aangedikt als ik het typ, maar dat is waar het op leek toen ik er was, racen en meppen en over de hindernissen heen. Toevallig is wel dat de aanwezigen op de GN met dezelfde argumenten komen die ik hier een paar keer heb gelezen, namelijk dat ze een goed leven hebben gehad enz. enz. Gewetenbezwaarde mensen vond ik dat, alles maar goed praten om zichzelf niets te kunnen verwijten. Ieder zijn sport, maar ik ga er in ieder geval nooit meer heen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 09:19

Ik vind niet dat een paardenleven in de waagschaal moet worden gesteld om wat fun en geld te verdienen. De steeple chase is gevaarlijk, paarden komen er vaak op een hele rottige manier aan hun eind. Kennen jullie die koersen van Waregem nog? Die zijn geen haartje erger dan steeple chaserennen. Daar kwamen ook veel paarden bij om het leven, maar GAIA heeft er gelukkig een einde aan gemaakt, het is voortaan verboden. Terecht!
Mocht je nog niet snappen wat ik tegen de Grand National heb, ga dan maar eens hier kijken. http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=50679

Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 11:27

Citaat:
ik ben het met lovely eens
omdat dit wel deskundige mensen zijn die profesional met hun paarden bezig en zijn en op de gemiddelende manege lopen toch iets minder deskundigen rond die de paardenn niet goed kunnen beoordelen
en waardoor deze paarden het dus over het algemeen slechter hebben
want manegepaarden komen hier waar ik woon ook niet buiten hoor


Okee, dus als je deskundig ben, mag je je paard wel slopen? Beetje raar excuus....

Ik snap zowieso niet wat er nou de sport van is hoor. De cijfers spreken voor zich denk ik. Van de 40 paarden haalt nog geen 1/3 de finish... wat valt daar nou aan te verdedigen?????
Laatst bijgewerkt door Cer op 10-04-02 21:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Cowgirl

Berichten: 23742
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 20:12

Jockey's zijn niets meer dan betaalde krachten die het paard in de koers berijden.
En denk je echt dat die Jockey's niets om hun paarden geven? Echt wel hoor.

Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 21:05

Cowgirl schreef:
Jockey's zijn niets meer dan betaalde krachten die het paard in de koers berijden.
En denk je echt dat die Jockey's niets om hun paarden geven? Echt wel hoor.


Maar waarom doen ze het dan? Verward
Juist dat soort profesionele mensen moet toch goed risico's kunnen inschatten...Of is het het risico waard??? Ik mag dan geen pro zijn, en volgens sommige dus niet goed voor mn paard zorgen, maar ik zal NOOIT moedwillig zo'n risico nemen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 00:15

Cer"]
[quote="Cowgirl schreef:
Jockey's zijn niets meer dan betaalde krachten die het paard in de koers berijden.
En denk je echt dat die Jockey's niets om hun paarden geven? Echt wel hoor.


Maar waarom doen ze het dan? Verward
Juist dat soort profesionele mensen moet toch goed risico's kunnen inschatten...Of is het het risico waard??? Ik mag dan geen pro zijn, en volgens sommige dus niet goed voor mn paard zorgen, maar ik zal NOOIT moedwillig zo'n risico nemen!
[/quote]

Nog even en we moeten de jockeys gaan beschouwen als ze een soort huurmoordenaars? Dat gaat wel erg ver. Een jockey rijdt gewoon voor zijn brood en liefst het beste paard dat aangeboden wordt.

Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 08:53

Er is een verschil tussen jockey's en jockey's natuurlijk....

De jockey's van de GN en Aintree en dat soort zaken, als je die huurmoordenaars wil noemen.... waarom niet...

Ik ben zowieso geen springer, niet de gewone hindernissen, en zeker geen military. Maar als er zo duidelijk documenten zijn dat er bij de Steeplechases veel dodelijke ongelukken gebeuren, begrijp ik nog steeds niet dat je dat goed kan praten.


Jockey's van gewone vlakke baan-races en drafsport (pikeurs), die doen hun werk met liefde waarschijnlijk....