Een paard is geen fiets

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 17:12

Ik vind het een prima mailtje Desiree! Lachen

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 17:47

Ja, goed gedaan!!! Petje af. Cool

Deze brief kan iedereen heel makkelijk het voorbeeld gebruiken, en daar eventueel hun eigen persoonlijke beleving in verwerken.
Ook de brief van Laui is hiervoor goed te gebruiken.

Allemaal ook even meedoen hieraan!!!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-02 18:38

En m ook even naar de ANWB sturen plies?

Gewoon doen: want we hebben niets te verliezen toch? Knipoog

BTW: ik heb nóg geen reactie van de ANWB en BODW... Bij die laatste zeggen ze op hun website overigens al dat ze daar geen tijd voor hebben, te weinig mankracht, maar toch... IK WIL ANTWOORD... Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 09:04

Heeft de ANWB ook een emailadres? DAn kan ik dat best even doen. Het zou wel goed zijn als de rest ook doorging met deze instanties te bestoken met hun bevindingen. DAn weten ze dat het in het algemeen speelt en niet bij 1 persoon.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-02 10:21


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 10:39

Oke, heb een kleine verandering aangebracht, en ze hebben er al een ontvangen van mij! Nog meer ideen? heeft iemand het adres van Hennie Huisman?

Kitty

Berichten: 7701
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 10:46

Het emailadres dat op zijn "under construction"-site staat, is info@hennyhuisman.nl .

Geen idee of hij hem dan ook zelf ontvangt, maar het is te proberen.

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 11:52

Erg goed stuk Desiree! Heeft iemand nog meer emailadressen? Veilig Verkeer NL ofzo? Knipoog

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 13:59

Hallo!!
Ik ben het dus echt super eens met deze actie. Ik heb reed zelf eerst nogal eens met mijn paard over straat en ik heb zelfs eens gehad dat een lesauto!!!! naar mij toeterde. Mijn paard schrok dus en sprong de weg op. Nou was ik bijna thuis, dus heb ik het verkeer opgehouden en ben snel naar huis gedraafd. Het had dus ook heel anders af kunnen lopen! Nou ben ik blij dat ik dus vlak bij huis was (ong. 100 m), maar stel dat het verkeer hard had gereden en ze niet hadden kunnen stoppen! Ik wil er niet over nadenken wat er dan had kunnen gebeuren.

Maar ik ben het idd heeeeeeel erg eens met die bekende nederlanders en bekende programma's. Blik op de weg en Blij dat ik rij willen misschien wel meewerken, ja. Ik ga dalijk een mailtje sturen naar Blij dat ik rij.

Ik kan zelf wat posters maken (ben best crea) en die ophangen bij onze supermarkt. Dat mag altijd wel.
Ook kunnen we misschien maneges ofzo vinden die aan onze actie mee willen werken, zij moeten immers soms ook met de paarden langs de weg om naar buiten (lees:bossen of hei) te kunnen.

Ik hoor he wel en ik ga hier zeker aan mee doen!!! Tong uitsteken Tong uitsteken Tong uitsteken Lachen

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-02 17:38

Blij dat ik rij en gevaar op de weg kunnne we idd ook makkelijk een mailtje sturen...

Ik ga zo paardjes voeren, dus iemand die die mailadressen ff kan opzoeken? Dan kopieer ik mijn mailtje weer in een nieuwe mail naar hun toe! Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 11:03

Blij dat ik rij heb ik geen emailadres van. Anders stuur ik ze dezelfde mail als naar Blik op de weg. Iedereen moet een dergelijk mailtje sturen. Gelukkig komen we uit alle delen van het land dus dan weten ze dat het overal speelt. Maar ze moeten wel wete DAT het speelt onder de paardenmensen. Ik in mijn eentje kan niet zoveel uitrichten.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 12:21

Ik heb gissteren een mailtje gestuurd naar een blik op de weg, maar ze zijn niet erg snel daar geloof ik. Ik ga nog wel ff vriendelijk vragen of er nog wat van komt Vork

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 17:49

Misschien toch nog even de nare gevolgen voor een automobilist erbij zetten. Paard op je motorkap bijvoorbeeld.
en ehh.. Desiree.. Misschien kom je straks wel op TV ? hahaha......
Waarschuw me dan, dan neem ik het op.....

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-02 19:32

Dan gaan Dees en ik wel samen hoor! Haha!
Ik heb nu trouwens nog steeds niets gehoord, geen enkele reply gehad. *snif* Maar ik hou de moed erin, over een week ofzo weer een mail? }>

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 11:15

WAt geef ik nou om de gevolgen voor de auto mobilist? Al verongelukt die vent door zijn eigen stommiteit, daar vind ik juist een goede zaak als mijn paard door dergelijke achterlijke stunten afgemaakt moet worden. Misschien verongelukt die automobilist wel alsnog als er niets met hem aan de hand is en met mijn paard wel..........
maar effe iets anders.... Lauie, jij en ik kunnen dat niet slechts met z'n 2en. Wij hebben tot nog toe ons aandeel gedaan, maar de anderen zullen ook mailtjes moeten sturen. Als ze slechts 2 emails krijgen, realiseren ze zich daar nooit hoe erg dit speelt. DAn denken ze dat alleen wij 2en daar mee bezig zijn.

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 11:23

ik ben het niet met je eens Desiree.
je moet ook de automobilisten laten zien dat roekeloos rijgegrag in de buurt van paarden niet alleen slechte gevolgen heeft voor paarden.
Buiten het feit dat een paard vaak naar het gevaar toe kan springen, en een ongeluk kan krijgen met de auto, moet de automobilist inzien dat hij er ook niet goed vanaf kan komen. vaak zien ze alleen de nadelen voor de paarden en ruiters en interesseert het ze niet zo veel, zoals inmiddels wel is gebleken. Maar als het om hun eigen hachje gaat........

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 11:27

Citaat:
maar effe iets anders.... Lauie, jij en ik kunnen dat niet slechts met z'n 2en. Wij hebben tot nog toe ons aandeel gedaan, maar de anderen zullen ook mailtjes moeten sturen. Als ze slechts 2 emails krijgen, realiseren ze zich daar nooit hoe erg dit speelt. DAn denken ze dat alleen wij 2en daar mee bezig zijn.


Daarom is het ook van belang dat we alle bokkers ook echt mee krijgen zodat iedereen een mail stuurt, maar dat zal ff wat tijd kosten. Het is nu gewoon nog niet bekend genoeg onder de bokkers Frusty

Als het goed is krijg ik vandaag de info die ik opgestuurd zou krijgen, en zodra ik dan de tijd vind zal ik het hele zooitje scannen en hier plaatsen.
Hopenlijk kunnen we daar weer wat verder mee.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 11:34

Goed gedaan Chica.
in dat laatste wat je zei Sando had je inderdaad wel gelijk. Dat klopt.

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 17:06

Ik ben ook maar even in m'n toetsenbord geklommen... dit is naar de ANWB gegaan. Zijn er nog meer adressen waar het heen kan?

Geachte redactie,

In de zomer rijden wij regelmatig met een groep paarden langs de weg richting de bossen. Deze paarden zijn gelukkig wel wat gewend, maar soms ontstaan er gevaarlijke situaties. Deze worden veroorzaakt door bestuurders van auto’s en (knetterende) brommers en motoren. Deze hoeven op zich geen problemen op te leveren, mits er even wat minder gas gegeven wordt. Ook het even “grappig” toeteren valt bij ruiters niet in goede aarde.

Ik heb de indruk dat de meeste mensen geen flauw idee hebben van wat een paard kan doen. “Als je je paard niet in bedwang kunt houden, moet je niet op de weg gaan rijden” is dan ook een veelgehoorde uitspraak. Alsof alle paarden een M.E. opleiding achter de rug hebben! En bovendien heb je vaak geen keus en moet er eerst een stuk langs de weg gereden worden om bos en duin te bereiken.

Er is een moment geweest dat wij langs een boerenweg reden, die kennelijk uitnodigt tot racen. Een van ons (met het makste paard) drukte zijn paard iets de weg op, om de met grote snelheid achterop rijdenden automobilist gas te doen terugnemen. Let wel: hij blokkeerde beslist niet de weg, maar ging ongeveer een halve meter uit de groep rijden. De auto minderde geen vaart, integendeel, maar scheurde vlak langs het paard, op nog geen tien centimeter van de laars van de ruiter. Ik moet er niet aan denken wat er gebeurd was, als dat paard toevallig opzij gekeken had. Dan had ie wel dood kunnen zijn. Gelukkig liep dit goed af, maar we hadden ook een wat minder ervaren paard bij ons, dat gelukkig niet opzij sprong, maar wel behoorlijk nerveus werd.
Met een ander (ervaren) paard heb ik een akkefietje gehad met motoren. Dit paard was niet van mij. De eigenaar ging mee, op een jong en onervaren paard, waarmee zij voorop reed. Na een tijdje werden wij achterop gereden door een groepje motoren, dat een hoop lawaai produceerde. Het jonge paard voorop raakte nerveus, waardoor mijn ervaren paard, dat helemaal niet bang voor motoren was, het ook op z’n heupen kreeg. “Als jij het eng vindt, dan zal ik me ook maar zorgen gaan maken”, is wat veel paarden denken. De motoren knetterden met nog wat extra gas voorbij, en beide paarden gingen op de loop. Het heeft bijna een kilometer geduurd, voor we ze weer onder controle hadden.

Dit soort situaties doen zich helaas regelmatig voor. Het is in mijn opinie een kleine moeite om even wat gas terug te nemen. Een paar honderd kilo op de motorkap of op de motor lijkt me voor de bestuurders van die dingen ook geen pretje! Buiten een hoop blikschade, kan het voor de bestuurder van de auto ook heel anders aflopen. Er raken regelmatig ruiters en koetsiers door dit soort wangedrag in de problemen, er vallen zelfs doden. Terwijl het eenvoudig voorkomen kan worden…

Graag zou ik willen, dat aan deze kwestie meer aandacht geschonken zou worden. Wellicht is er een mogelijkheid om in een van de vele autoprogramma’s er een item aan te besteden of er een artikel in de Kampioen aan te wijden. Ik ben ervan overtuigd dat het vinden van ruiters en koetsiers die hier iets over willen zeggen niet moeilijk zal zijn. Zo kunnen we in de toekomst vele ongelukken voorkomen.


Met vriendelijke groet,

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 22:18

Ja !

Ik heb wat binnen gekregen!
Het is persinformatie, en 8 pagina's maar loop nu te stoeien met het uploaden en het lukt me nog steeds niet...
Manlief heeft beloofd mij morgen te helpen, hij heeft nu koopavond gedraaid en is een beetje moe dus morgen krijg ik ff hulp en weten jullie ook meer!!

De meeste info kennen we al, maar hier staan ook nog wat andere organisaties op die er ook aan meegewerkt hebben.
Dan kunnen we die ook bestoken met mail en bellen! }>

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-02 22:21

Elles: top! (is maar 1 woord voor Haha! )

Enne Chica: ik is heel benieuwd! Tong uitsteken Je mag t anders ook wel kopiëren voor me en dan per slakkenpost opsturen? Of gewoon de kern eruit halen en hier neerzetten... Knipoog

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 23:29

Heb mailtjes gestuurd naar de email adressen hier ergens boven. Gewoon korte mailtje. Kreeg van de anwb de volgende dag (!) antwoord. Dat ze niet alle brieven konden plaatsen bladiebla, maar dat ze het zeker in overweging zouden nemen. En dat we er begrip voor moesten hebben dat ze niet alles kunnen plaatsen.
(Echt zo'n mailtje die ze standaard naar "zeikerds-die-brieven-sturen" sturen. Maar ja het is dus wel overgekomen en ik denk hoe meer mailtjes er komen hoe eerder ze over gaan tot publicatie, dus mailen maar!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-02 09:45

Naja! Ik heb dus nog steeds geen mail binnen he... En ik was volgens mij de eerste die een mail stuurde, dus ik EIS antwoord! Haha!

Nee, even serieus, ik vind het ronduit debiel dat ze nu opeens wel terug kunnen mailen, en mij geeneens een mail terug sturen Boos! Frusty

Gaby
Berichten: 3395
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-02 13:34

ik zal zeker vanavond mailtjes gaan versturen. ik vind dit een hele goede actie !

ik zou graag 1 voorbeeld in de mail willen verwerken in de trant van ;

' doordat veel mensen niet weten hoe en waarom een paard op bepaalde dingen reageert , maken ze veel fouten. hievan komen ongelukken.
niet alleen mensen , maar ook paarden houden hier nare herinneringen aan over.

zo durft een paard , dat ik persoonlijk ken , geen burg meer over. Dit omdat hij op 1 burg verkeer tegenkwam dat geen rekening hield met het paard. het paard is toen gevallen en heeft hier traumatische ervaringen aan overgehouden.
1 ander paard is , door een ongeluk , nu doodsbang voor vrachtwagens.

beide paarden zijn door de ervaringen gevaarlijker in het verkeer geworden . Als het verkeer meer rekeningen had gehouden met de paarden , was dit niet gebeurd.

een paard is geen fiets ! '

en de mail dan te versturen onder de naam ' een paard is geen fiets ! '

is dit een goed stuk tekst voor in 1 mail ?

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-02 20:25

Gisteren heb ik de uitzending van blik op de weg gezien. Het ging hier voor namelijk over de weg gebruikers de volgende gebruikers hebben ze laten zien, auto's,vrachtwagens, fietsers,brommers,voetgangers,tractoren.....,maar waar is het paard als verkeers deelnemer gebleven?????? toch maar even een mailtje naar ze toe sturen waarom? alles laten ze zien behalve de ruiters