vereniging

Moderators: A_nouk, Murosch

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

germie

vereniging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-02 08:26

jullie klagen geregeld over je vereniging, maar ik wil wel eens weten hoe het bij iedereen geregeld is en wat de kosten zijn.
Ik rij bij SEO, deze vereniging heeft een eigen manege, de manege is in eigendom van de vereniging, de grond waar de manege op staat is van de gemeente. Er zijn dus ook manegepaarden. en eigen paard of niet je rijdt bij SEO. de kosten zijn 85 euro per kwartaal op een manegepaard, 1 keer in de week les.
Eigen paard is 65 Euro, 1 keer in de week les. Is je paard ziek, dan kun je op een manegepaard voor 5 euro.
Verder kun je nog mennen, kosten weet ik zo niet.
het bestuur bestaat grotendeels uit menners, kantine wordt door vrijwilligers schoongehouden en de manege heeft een beheerder die de paarden mest en voert. Die woont daar dan voor een nihil bedrag.
Zadels worden af e ntoe door vrijwilligers ingevet, evenals onderhoud ook door eigen leden wordt gedaan.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 09:53

Ik zit bij St. Jacobus, die heeft 2 rijhallen op grond van de gemeente (met subsidie en een groot buitenterrein.
Ik betaal per jaar 50 Euro aan contributie, en dan nog apart betalen voor clubles. In de winter mag je gebruik maken van beide bakken, en in het zomerseizoen hebben we buiten 3 ringen liggen.
Dit is echter geen manege, dus mag je alleen met je eigen paard/pony rijden als je lid bent. Als je paard/pony ziek is en je kan een andere regelen (van een kennis ofzo) mag je ook komen rijden...

Achilles Spr. B+20 Dr. L1+21 L2+17 M1+2!!
Olivius Dr. L2+15 M1+13, M2+15, Z1+10, Z2+2, promotie naar P-paard!!!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 10:27

Ik rijd dus bij een snert-vereniging (zie eerder topic).
contributie ƒ 500,-- gulden (225 euro) per jaar inclusief federatiekosten, exclusief startkaart/coupons.

Ze bieden: elke week les door wel een goede instructeur.
swinters in een mooie rijhal, alwaar je niet kan zitten in de kantine of fatsoenlijk naar de wc kan, want de eigenaren van die rijhal willen dat niet (klantvriendelijk he? Dat is nou Het Swarte Peart van familie Kraaijenbrink....)

szomers rijden ze in een ronde, erg bol liggende buitenbak ergens achter het dorp. Geen kantine, alleen les. Slechte parkeergelegenheid.

Als administratief lid betaal je 90 euro per jaar, dat is dus voor het secretariaat en de federatiekosten exclusief startkaart/coupons.

Kortom, een dure vereniging, waar weinig geboden wordt...en het is nog niet eens echt gezellig ook.....een echte snertvereniging.....

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-02 13:41

Does, dat is duur zeg, bij ons mag je gebruik maken van de binnenbak als er geen les is (dus alleen op zaterdagmiddag en zondag de hele dag, of 's morgens vroeg, of 's avonds erg laat)
Ik mag zelfs een nacht een paard laten staan als ik de volgende dag wedstrijd heb. Ik doe het niet, maar het is me wel aangeboden.

Martini manege in Thesinge is ook zo duur, geen vereniging, 5 euro om een uurtje de bak te mogen gebruiken, met je eigen paard. Als er 5 mensen tegelijk willen rijden, dan moet je de bak maar delen. Les is 8 euro met eigen paard, erg slecht, op manegepaard 12.50 euro.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie