Cerise en ik kregen bezoek van een Bokker!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Cerise en ik kregen bezoek van een Bokker!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-02 21:52

Ja ja je raadt nooit wie...
Mijn plaatsgenoot Ingrid (die nu toch Luuk mag bijrijden joepie!!) ging vanmorgen mee naar Cerise.
Eerst nog even over van alles en iedereen lekker geroddeld... Tong uitsteken

Toen we aankwamen haalde ik Cerise uit de buitenbak en zette haar buiten vast.
Ik wilde haar deken afdoen maar werd afgeleid door een zesjarig meisje (dochter van staleigenaar) die vroeg waar de bilriemen voor waren.
Ik legde het uit en liep naar Cerises front om daar alles los te doen, en daarna deed ik de deken richting kont af...
Alleen...
Een bilriempje zat dus nog vast! Bloos

Dat riempje trok ietsje tegen haar been, wat ze nog niet zo gewend is, en mevrouw schrok me een ongeluk!
Cerise stond vast aan de muur aan zo'n ring, raakte in paniek en ging hangen... prompt drukte ze Igrid tegen de muur aan en probeerde omhoog te komen! Boos!
Wij allemaal geschrokken maar gelukkig stond ze al gauw weer stil, al was het dan wel snurkend...

Maar goed, ik ging dus de stal doen en zette vast de borstels klaar, dan kon Ingrid Cerise gaan borstelen, dat wilde ze wel voor me doen lief he. Knipoog
Toen we eindelijk hadden opgezadeld was ik al moe voordat ik in het zadel zat... mijn conditie is nog echt niks en ik heb op het moment een klein griepje maar ach, van rijden word je beter haha.
Dus ik opstijgen en de weg op, met naast mij op de fiets dus Ingrid.

Cerise had een dag of twee niks gedaan en was echt hyper.
Ze schrok onderweg van vanalles, maar vooral van een tractor die plotseling de hoek om kwam zetten, keihard optrok en wegreed...
Jammer genoeg stond hij toen in een file langzaamrijdend verkeer, wij reden op het fietspad, dus hij reed ons maar heel langzaam voorbij... Frusty

Ondertussen ging Cerise in rengalop terug, toen ze weer omgedraaid werd in de versnelling achteruit richting prikkeldraad van een wei, toen ik haar verder omdraaide richting 'vooruit' wilde ze omhoog komen en raakte nog verder in paniek...
Dus ik liet haar een stukje teruglopen in stap om haar te kalmeren, kwamen er ondertussen twee superlawaaierige vrachtwagens voorbij... Boos!

Al met al waren we blij dat we konden afslaan, weg van de grote weg, richting bos.
Daar heb ik op een open veld nog wat gereden, maar Cerise dacht dat ze de Paashaas was en dat er jagers in het bos hun geweren op haar gericht hadden... ze blééf maar kijken om zich heen!
Van echt 'werken' kwam dus weinig.

Toen ging Ingrid even wat foto's maken van Cerise en mij, maar jah, Cerise is nou niet bepaald een fotomodel... ze kan niet stil staan, of juist wel wanneer het niet moet, of in de houding die niet moet...
Zou ze net zo koppig zijn als het vrouwtje? Haha!

Op de terugweg was ze gelukkig al veel rustiger, alleen doordat die file er nog steeds stond probeerden auto's via 'sluipwegen' op een andere manier door het gebied te komen.
Daardoor moesten we op de normaal gesproken rustige eenzame weg nu constant aan de kant voor auto's.
Kwam er ook weer een vrachtwagen langs!
Normaal is dat geen probleem, maar omdat ze op de heenweg zo panisch was geweest en toen ook nog twee vrachtwagens langskwamen, werd ze weer aan iets herinnerd:
"Oh ja vrachtwagen, dan moet ik schrikken." Tong uitsteken
Gelukkig kon ik met haar een oprit van een boerderij op, anders hadden we in het prikkeldraad gezeten!

Ingrid moet wel gedacht hebben dat ze totaal niet verkeersmak is, maar dat is ze normaal gesproken wel...
Alleen mevrouw barstte uit haar voegen van de energie en jah. Ze heeft dus bepaald geen 'kalme' indruk gemaakt.
Aan de andere kant vond Ingrid haar wel lief geloof ik, en ze zei ook nog dat Cerise en ik heel goed bij elkaar pasten!
Gek, dat vindt nou iedereen Verward

Dankjewel Ingrid voor de heerlijke ochtend en alle hulp, en binnenkort help ik jou een keer met Luuk je nieuwe verzorgpaard!
Echt super dat je met hem mag gaan starten zodra hij ervoor klaar is.
Dat wordt nog leuk met springen!


ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 23:09

ja het was echt super leuk vandaag
en idd jullie passen echt bij elkaar Knipoog

ja ik heb nu alleen een giga bult in mijn knie van de muur maar dat maakt niet uit.
cerise is echt een super knuffel dier maar onder zadel is die echt heel anders Haha!

binnenkort gaan we naar luuk toe is afgesproken!!!!

Love the life that you live, live the life that you love

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 23:35

Klinkt erg gezellig! Pling Cerise had zo te horen idd flink wat energie teveel. }>

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..

Monica

Berichten: 3253
Geregistreerd: 05-10-01
Woonplaats: Jirnsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 23:41

was vast leuk! veel succes de volgende keer als je weer gaat *LOL*

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 10:23

Het was vast heel gezellig.
Fijn hè dat je normaal zo "normale" paard ineens alles lijkt te zijn "vergeten" als er bezoek komt. Laiser heeft dat ook, dan gaat hij ineens allerlei dingen doen die hij normaal zo af en toe eens doet.
Maar achteraf kan ik er meestal wel om lachen hoor.
Enne Laiser is ook niet zo'n foto-model. Hij doet vaak hele leuke dingen, maar zodra hij de camera ziet stopt hij er mee. Of komt de camera inspecteren op "eetbare" onderdelen Schijnheilig .

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-02 18:48

Hihi Mickey, het kwam niet echt door 'het bezoek' hoor, dat ze 'schrok' van alle grote wagens op de weg...
Ik denk bij nader inzien dat de oorzaak ergens anders lag.

Mevrouw had een paar dagen weinig gedaan en de lente in de bol. Als je dan teveel energie hebt zie je overal boskrokedillen opduiken en uit vrachtwagens konden wel eens enge ruimtewezens haar bespringen!

Vandaar haar gedrag dat leek op " }> "....
Maar ze werd door Ingrid toch nog wel goedgekeurd, dus Dorinepien weer helemaal blij. *LOL*

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 19:35

He Dorinepien, doe je wel voorzichtig? Is het misschien niet beter dat je eerst even longeert als Cerise een paar dagen niets gedaan heeft?
Wat vervelend zeg dat die bak nog steeds niet in orde is! Duurt het nog lang voordat ze er wat aan gaan doen denk je?
Trouwens, vlak voor de champignonkwekerij heb je een lange "boerenlandweg" naar een houten schuur toe (richting autobaan) Mocht het weer druk zijn op de weg met vrachtwagens en tractors dan zou je evt. die weg in kunnen om Cerise toch even beweging te geven maar dan zonder "enge voertuigen" om je heen. Kan trouwens zijn dat het een prive weg is hoor en dat je op de donder krijgt maar dan doe je maar net op je neus bloedt... Schijnheilig

Mahatma Gandhi: "De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht."


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amandananana, ardanwan, AVdB96, Dnies90, Esther_r20, Gigixponys, Hanjan, ImkeTarek, Lukasje, Mauritzio, stefanie33, vilheide en 186 bezoekers