Wat een commentaar toch altijd!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 09:48

nou ik wel ik ging een uur vrij rijden op de manege en ik zat op een haflinger maar opeens wou hij niet meer lopen dat had hij vakker hij kon alleen nog maar achteruit. dus dan sla je hem gewoon met je zweep en spoor je hem aan. komt er een man de bak in gelopen en begint te schelden dat ik een dierenmishanderlaar was en dat ik niet goed in mijn hoofdwas. en dat ik hem nog 1x moest slaan dan zal hij mij slaan. dus ja eigenwijze ik ik sla hem nog een keer en ik wacht af. ja hoor hij sloeg me tegen mij arm. toen kwam mijn rij-instructeur er aan en heeft hem toen verzocht om weg te gaan en geen kinderen meer aan te raken als hij niet weet waar hij over praat en toen ging hij weg. dat was echt een sukkel. het waren van die bezoekers van het park Avifauna. hebben alleen maar verstand van vogels Haha! Haha!

judithM
Berichten: 1494
Geregistreerd: 17-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 20:06

Heb ik hier geen last van! Weleens dat van een stel de man aardig gedag zegt en de vrouw stug doorfietst Haha!

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 20:20

vandaag was ik met Tos aan het wandelen, (gewassen, dus even droogstappen... nouja, wandelingetje van een uur!) krijg je alleaal van die wandelaars (Tja pasen, dan hebben ze niks beters te doen Knipoog ) die vragen waarom je er niet op zit! (nogal logisch... er ligt geen zadel op! NOUGOED!)
En als die kindjes OOOO een paard (dien denken zeker dat het kermis is ...!)

maar vandaag geen gescheld gehoord!

Jive

Berichten: 345
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 17:17

ik heb daar niet zo'n last van, als die mensen langskomen en ze kijken een beetje schagarijnig dan zeg ik altijd voor ze iets zeggen hoi Lachen (heel vrolijk) en dan zijn ze altijd een stuk vrolijker Haha! .
en als ik op Bassie zit dan zeggen al die kindjes o, kijk een paard! terwijl bas toch echt heel klein is Verward Haha!

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 17:29

*Marije* schreef:
Heel wat anders dan in Utrecht waar het blijkbaar een sport was om paarden op hol te jagen.


Idd jah, dan komen er van die "stoere" kereltjes op zo'n brommertje die "dat paardje weleens even lekker zullen laten rennen" helaas voor hun en gelukkig voor mij is Jerai aardig bomproof, maar je zal voor het eerst met een paard naar buiten gaan.

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 20:07

Vandaag geen last van gehad, een vriendin en ik waren gaan wandelen met Levi en opeens horen we achter ons: "mag ik er even langs alsjeblieft, ik wilde niet bellen want jullie lopen met een paard" (was een fietser) Wij: "tuurlijk joh kom maar hoor en bedankt voor het waarschuwen dat je er aan kwam Lachen "

Zo kan het dus ook, maar eerder deze week waren wij op een heel smal bruggetje, komt er een scooter aan, die niet even wacht tot wij de brug af zijn, nee hoor hij moet en zal er langs met een grote vaart natuurlijk Boos! Levi sprong van schrik vooruit, gelukkig niet schuin anders had hij onder de scooter gekomen Scheve mond stelletje sukkels Boos!

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 22:26

Margreet schreef:
Nooit last van.
Ik groet ook altijd iedereen die ik tegen kom onderweg. Als ze kijken zeg ik altijd gewoon iets van 'goedemiddag' met een glimlach en op een vriendelijke toon. Kunnen mensen waarderen.
Hoog te paard krijg je toch gauw het stempel arrogant opgedrukt, een simpele groet scheelt een hoop.


Dat doe ik ook, maar soms kom je echt onmogelijke figuren tegen...Boos! Die kun je dan maar beter negeren en niet je buitenritje laten verpesten Haha! Over het algemeen zijn de reacties positief en kom ik altijd wel iemand tegen die een gesprek begint Party!!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 22:58

valt het jullie niet op dat het altijd mannen en jongens zijn die die k.topmerkingen maken? Wat is dat toch dat ze er niet tegen kunnen dat meisjes en vrouwen zoveel met paarden optrekken?

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-02 08:26

Haha ja desiree, misschien is dat het wel, jaloursheid van die kerels!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23444
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 12:06

ik ken het, 'grote hond zeg' 'kon je niet meer betalen' .
Polly was vanmiddag al de hele weg dwars en op een gegeven moment was ik het zat en gaf haar een tik met mijn zweep, tuurlijk precies voor een keet met bouwvakkers, en een commentaar.
Ik wordt er echt doodziek van.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 12:58

Keten met bouwvakkers en plantsoenwerkers probeer ik zowiezo altijd te vermijden, met of zonder paard.... Die kunnen nooit hun kop houden en maken altijd ongevraagd opmerkingen.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 13:24

Pffff commentaar, praat me er niet van... echt heel irritant...

Als ik op een bonte rij, krijg je het standaard : Kijk daar loopt een koe etc.
Op een schimmel uiteraard het paard van sinterklaas. En niet 1 keertje...

Wat ik eigenlijk echt vreselijk debiel vind, zijn van die types die gaan hinniken als je langs komt.... gebeurt ook regelmatig.

En mensen die je paard gedag zeggen, op zich wel aardig, maar getuigd ook niet echt van hoge intelligentie volgens mij...

En dan natuurlijk ook het kommentaar dat je net zo'n grote reet hebt als je paard, of een paard op een paard (ook altijd erg hilarisch?), of dat ze jou wel es zullen berijden etc.

Wij zitten in het kassengebied, met veel 'tuinbouwmedewerkers' en als er een busje vol langskomt kan je verwachten dat er een hoop gejoel en gefluit uit het busje komt...is nog te overleven....
Echter, de vrachtwagens die het nodig vinden om hun remmen te ontluchten naast je paard, kan ik niet snappen hoor. Mijn merrie is 99% verkeersmak, maar ik zit ook wel es op jonge dieren. Dat soort dingen doe je toch niet???

Het mooiste is nog dat als je niets terugzegt dat je wordt uitgemaakt voor de meest vreselijke dingen. Dat is dan echt niet leuk meer.

Het commentaar dat ik ergens in de weg rij, ben ik nu wel gewend..bij ons zijn de ruiterpaden vaak onbegaanbaar door de regen, en dan rij ik wel eens op een voetpad. Mag niet, weet ik ook wel, maar als ik dan een fietser op het voetpad tegenkom die zegt dat ik daar niet mag rijden, moet ik wel een beetje lachen....

Moeders met kinderen (en vooral kinderwagens).. ook zoiets.. ze schuiven die wagens bijna onder je paard. Als je niet wilt dat ze je paard aaien kan je ook het nodige commentaar verwachten (sja hee, koop er dan zelf 1). Laatst was er een mevrouw die stopte met haar auto, vroeg of het paard van mij was, en toen vroeg of ik op een bepaalde dag bij een bruiloft aanwezig wilde zijn. Ik bedankte vriendelijk (daar heb ik helemaaaal geen zin in) waarop de mevrouw onder een hoop (onaardig) gemopper weer in haar auto ging zitten en wegscheurde...schiet mij maar lek hoor... Verward

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 13:52

bij mijn school kwam altijd een man te paard langs, met oud en nieuw werden bij hem standaard rotjes onder de buik gegooid. Door mensen die ik kende. Ik zei er dan standaard wat van. Totdat ik zag dat dat paard er geen moer om gaf. Die liep gewoon door. Die man vond het niet leuk, maar stapte stug door. Iets wat ik ook doe als ik irritante kindertjes tegen kom, gelukkig niet zo vaak.

Laatst zat ik op Joop en mijn zusje wandelde er naast, komen we midden in het bos voetballende jongetjes tegen, zegtie zo: ik wacht wel even, want straks valt ze van haar paard. Het toontje waarop stond mij niet aan, dus ik zeg: voor mij hoef je niet te wachten hoor! Ik val er heus niet af, ik vrees alleen dat jij er niet zonder kleerscheuren vanaf komt.

Vond mijn vader niet zo'n geslaagde opmerking, maar ik ben die kids zo zat! Ook van die peeps met hondjes (goh, wat issie groot he), of als ze zeggen: hij is paarden gewend hoor. Ja, die van mij is alleen geen honden gewend...

Verder nooit banketstaaf opmerkingen gehad, zelfs niet toen ik heel asociaal rondreed. Waar ik wel last van heb, en een gigantische bloedhekel aan heb zijn van die mannen met een kleine pik en een pikverlengend automobiel. zo'n dikke mercedes die dan zo dicht langs komt scheuren dat je je voeten niet moet bewegen of je trapt z'n zijruit in, met je beugel. Echt zo irritant. Zelfs als je met lange dress zweep rijd rijden ze je nog plat. Daar heb ik zo'n hekel aan. Je kan er alleen niets aan doen. Als ze dat op de fiets doen schrik ik me al te pletter, maar te paard... man, ik mag blij zijn dat het tot nu toe nog goed is gegaan! Komen ze echt op 10 cm langs een hardstikke geschifte volbloed arabier scheuren. Mag ik blij zijn dat hij die seconde net rustig was, maar niemand houdt rekening met je als je op een compleet flippende knol zit... Dan krijg je ook commentaar, dat je je knol niet kan houden. Nou sorry, maar het kán gebeuren, hij loopt 364 dagen per jaar super braaf over de weg, doet geen vlieg kwaad, en die ene keer dat hij dansend en dribbelend over straat gaat of schrikt van een grasspriet... pffff!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 13:55

Het feit dat mensen vinden dat je ze een verklaring schuldig bent als je met je paard aan het wandelen bent. Dat moest vorig jaar met iones met het revalideren. Dat gaat hen toch niets aan? Ik moet toch weten of ik er mee wandel of er op ga zitten?!

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 22:42

Ja hoor dat ken ik wel.
Vandaag reed ik op een pad ver in de berm, ohnee ik liep er naast, en er komt een auto aan, die ging echt geen cm aan de kant. Nou ik ook niet, ik kon niet verder op zij en ik ga de bosjes niet in. Die man was echt bezig Ilonk aan te rijden, nou moet ie doen als ie durft. Gaat het raampje open dat DAAR het ruiterpad is. Ik reed met Ilonk op een openbare weg, die was afgesloten voor auto's en tractoren, dan zit HIJ toch fout? Ikke niet.
Je krijgt ook altijd te horen als je lichtrijd :"Ben je aan het oefenen voor later?" Ikke "Nee die oefening heb ik niet meer nodig, jij wel?"
Zo af en toe krijg je ook naar je hoofd geslinger wat je met die knol moet en of zijn pootjes zijn gesleten (oud type fjord) Haha ik lig uiteraard in een deuk.
Verder groet ik altijd iedereen, kijken ze soms wel raar van op, maar ik vind het wel zo beleefd en als ik aan het draven ben vraag ik altijd of ik mag passeren.
Maar natuurlijk krijg je zo af en toen ook leuke reacties en worden er knuffel en zoentjes uitgedeeld en wordt Ilonk onder het ijs van kindertjes gesmeerd. Grinnik.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-02 11:46

Wij reden laatst heerlijk in het bos over het ruiterpad met z'n 6en, loopt daar een hele grote groep mensen met honden. 1 van de honden (rotweiler) liep steeds om Nap heen en hapte naar z'n staart. Komen we voorbij de groep zegt er een vrouw heel cynisch: Kijk de paarden zien er vrolijk uit, maar die meisjes kijken ook zoooooo vrolijk..........! Toen heb ik haar verteld dat dit een ruiterpad was, dat omdat zij daar liepen wij niet normaal konden rijden (draven) en dat ze zelf ook niet zou lachen als ze continu in haar staart gehapt zou worden door een hond! en dat ik er uiteraard niets aan kon doen als Nap die hond zou gaan aanvallen/trappen (want dat doet ie als ie er geen zin meer in heeft!) was ze helemaal beledigd.........
ze vond dat we dan maar ergens anders moesten gaan rijden (dit is het enige, zelfs afgezette ruiterpad in het bos, waar dus gewoon geen wandelaars horen te zijn!)
Dat snap ik nou niet he, wij moeten met wandelaars rekening houden die op het ruiterpad wandelen. Als je er dan rustig en aardig wat van zegt dan is het nog niet goed Verward

Voor de rest krijg ik eigenlijk nooit rare opmerkingen, mensen hier in het Gooi vinden het volgens mij heel normaal dat je overal paarden tegen komt en vaak zijn de opmerkingen dieje krijgt juist reuze positief. Heb zelfs eens in het bos wat kinderen op Nappie gezet, die hadden vanwege een verjaardagspartijtje een speurtocht door het bos en ze vonden het zo leuk dat ze een paard zagen dat ze om de beurt even een stukje mochten stappen, Nappie vond alles best die vindt kinderen fantastisch en de kinderen hadden de middag van hun leven Haha!

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-02 12:23

Desiree schreef:
Keten met bouwvakkers en plantsoenwerkers probeer ik zowiezo altijd te vermijden, met of zonder paard.... Die kunnen nooit hun kop houden en maken altijd ongevraagd opmerkingen.


Of je rijd vriendelijk naar ze toe om te vragen of ze het werk even een minuutje willen onderbreken omdat er een stoet kinderen met ponies langs moet naar het weiland en dan gaan ze lopen zeuren |:( Ok uiteindelijk wilden ze het toch wel toen ik ze erop duiden dat niet alle ponies het leuk vinden langs een grondwerker te rijden Lachen
(Ik was best wel verbaasd dat ze moeilijk gingen doen, vroeg het echt heel liev Pling )

Tuurlijk zal je weleens een opmerking krijgen, er zijn altijd bijdehandjes, of je nou op een pony zit of iets anders, kwestie van opvoeding...
Als ik een paardje zie vlieg ik erop af als de mogenlijkheid daarvoor is en ga ff een knuffel halen Knipoog
En niet alle mensen vinden paardjes leuk, zo zijn er nogal wat puberjochies getraumatiseerd van paardjes ofzow Verward Die beginnen meteen bleg paarden, naar de slager, biefstuk blablabla Knipoog

pferdtje
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-02 12:33

Goh Commentaar daar kan ik over mee praten...

Weleens met een shetlander van een half jaar gewandeld? dan weet je niet wat je naar je hoofd krijgt.

Maar tegenwoordig krijg ik met de tinker wel positieve reakties (ze vinden hem zo mooi mag ook wel voor een dekhengst)

En met de drachtige merries (waar ik mee wandel) krijg ik ook allemaal vaag commentaar (zona ziet er niet zo goed uit) Ik ben een dierenbeul en ik zorg niet goed voor mijn paarden ze zijn veel te dik goh 2 drachtige merries waarbij je de ribben kan zien (verkeerd opfok projekt) te dik?

Of met Jasmijn (halfarabiertje) na het gallopperen was ze altijd nat (echt waar?) en dan stap je rustig naar huis en dan krijg je te horen dat je je paard niet zo moe moet maken?

En trekkers die langs komen en naast je ontluchten.
Of auto's die geen millimeter aan de kant willen (ik wel hoef geen gewond paard)
Of auto's die er niet tegen kunnen dat je je paard eerst ff wakker moet schudden voordat je aan de kant kan (toeteren bumperkleven)

Nee paarden en verkeer dat gaat neit zo goed samen net als Paarden en paardenanalfabeten

Maar ik krijg ook leuke reacties dat ik een mooi paard heb of gewoon een praatje hoe het ie hoe oud is ie is het een mannetje of een vrouwtje? dat is leuk en dan kleine kinderen die alles aan zien voor een paard zelfs een pony van 1.20 echt lief