eerste en tweede dag met leroy

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pluutje

Berichten: 5617
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

eerste en tweede dag met leroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-02 10:53

gister kwam leroy.
eerst ging hij op stal en hij was echt heel erg druk.
toen de les afgelopen was heb ik hem los gegooid, eerst alleen, hij holde de hele tijd heen en weer en stond helemaal te hijgen.
toen hayley erbij gezet, ze zijn echt dikke vrienden, een beetje TE...
toen gepoetst, sumisha ging rijden en we moesten ze echt helemaal uit elkaar trekken..niet zo handug dus..
toen wilde ik hem op stal zetten, dat wilde hij dus niet.
ik probeerde het nog een keer en hij rende keihard weg, ik had dat touw nog vast.
ik was van plan om hem tegen een andere box of op de spuitplaats ofzo stil te zetten(daar kon hij niet verder)maar voordat we daar waren viel ik,op de stenen.
mijn hele hand open, toen ging ik mijn hand onder de kraan doen en zag ik dat ik ook een wondje op mijn hoofd had.
gelukkig waren er veel mensen op stal dus kon iemand mijn pony pakken en iemand mij helpen.
meteen in een bak met betadine enzo en ingesmeerd.
eerst wilde mijn vriendin hem op stal gaan zetten, maar toen heeft een sterke man het maar gedaan(toen hij uit de trailer kwam wilde hij trouwens ook al niet de stal in)toen flinke hij weer hetzelfde, maar hij kon hem wel stil zetten tegen een box en kon hem daarna op stal zetten.
toen ben ik naar huis gebracht, door de sterke man, haha.
ik was helemaal overstuur, in eerste instantie omdat ik hem net had en er zoiets gebeurd is..daarna pas door de pijn..
thuis mijn hand weer schoon gemaakt en er een gaasje opgedaan en verband erom heen.
toen een tetanus prik gehaald bij een vreselijke dokter.
nou...een fijn begin maar niet heus..maar ja, het was gewoon allemaal te mooi om waar te zijn.
nu heb ik vette pijn aan mij hand en mij oog wordt steeds roder en straks waarschijnlijk nog blauw.. Frusty ik heb aankomende week examens en ik kan nu bijna niet schrijven(eigenlijk ook niet typen, maar ach..)
vandaag gaat mijn vader mee omdat ik dus bijna niets kan omdat het juist mijn rechterhand is en ik alles met rechts doe...
Laatst bijgewerkt door Pluutje op 24-03-02 16:12, in het totaal 1 keer bewerkt


chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-02 11:08

Arme Pluut.
Het voordeel van dit gebeuren is dat de rest dan alleen maar mee kan vallen. Het paardje moet gewoon nog erg wennen aan zijn nieuwe omgeving en dat hij zich vastklampt aan een ander paard is op zich ook niets vreemds. Geef hem de tijd en je zal zien wat een leuk dier je heb.
Sterkte ermee.

Keep your face to the sunshine and you never see the shadow.

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-02 12:08

Meid, wat een begin zeg!
Ik weet nog heel goed de eerste dag dat ik met mijn vorige paard op de stal aankwam, precies hetzelfde, dat paard was helemaal gek geworden, het duurde trouwens maar een weekje hoor, iedere dag werd het iets beter, dat zal met Leroy ongetwijfeld ook zo zijn, hij moet gewoon nog wennen en heeft een beetje tijd nodig.
Lekker rustig aan doen dus (zal nu met je hand en oog niet anders gaan) dat is voor Leroy en voor jouw het beste!
Sterkte!

Groetjes, Tanja.

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

Pluutje

Berichten: 5617
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-02 16:11

vandaag kwam ik aan en hoorde ik dat hij met zijn voorbeen over zijn staldeur was gesprongen omdat hij naar hayley wilde.. Frusty (die stond buiten)en dat hij steeds stijgerde..
hij had zijn zweetdeken op omdat hij helemaal aan het zweten was(nog logisch natuurlijk als hij zich zo opfokt)
toen ik er was was hij heel rustig, ook in stal.
ik heb hem gelongeerd en mijn vader heeft uitgemest, lief he!
het longeren ging wel goed opzich, alleen het stappen zag hij niet zo zitten, toen ben ik even goed boos geworden en lukte het wel redelijk.
de linkerhand vond hij een stuk minder leuk dan de rechterhand dus af en toe staakte hij wel.
voor mij was op de linkerhand longeren veel handiger omdat ik dus mijn rechterhand in het verband had.
iedereen zat echt toe te kijken..daar kan ik echt niet tegen, maar oke..
op een gegeven moment liet ik hem op de linkerhand galoperen zeg maar aan de kant van C(dit was niet de eerste keer galop en ook niet de eerste keer bij C)toen ging hij steeds op hetzelde punt staken, dus ik elke keer met die zweet erbij en dan galoppeerde hij gewoon weer verder.
ik heb echt alles geprobeerd, harder voor het punt, langzamer, eerder naar binnen sturen, niets hielp.
toen trok hij zo hard dat ik niets meer kon beginnen en ik had ook geen zin om hetzelfde als gister mee te maken(al is dat in de bak natuurlijk een stuk minder erg.)dus liet ik hem maar los.
god zij dank stond hij niet op de lijn en stopte hij in de hoek. ik pakte hem weer en we gingen weer terug naar de volte bij C om op de linkerhand te galopperen, toen deed hij het heel braaf. toen heb ik hem nog even laten draven en aan de hand uitgestapt.
toen heb ik nog een paar rondjes op het erf gelopen, was niet echt een probleem.
toen het moeilijkste...de stal in..ik had iemand anders gevraagt me te helpen, zij had hem vast en ik probeerde de weg te blokeren dat hij niet weer weg zou rennen en hem een beetje bij zijn bil aan te moedigen zeg maar.het lukte niet. ik ging "de sterke man" weer halen, hij liep met me mee naar zijn stal en toen we halverwege waren liep hij er ineens zo in..haha, gek beest is het ook.
toen wij er nog waren was hij echt heel lief, ook rustig in stal, niet gestijgerd, hayley stond buiten maar hij heeft niets engs gedaan.
ik ben benieuwd hoe het vanacht zal gaan... Scheve mond
hij heeft nu maar een iets dunnere deken op, omdat ik verwacht dat hij vanacht niet echt rustig zal staan en anders zweet hij weer zo erg..(zal nu ook wel zo zijn, maar in ieder geval minder.)
vanochtend had iemand al gekeken of hij geen ballen heeft, hahahaha, ze vinden hem allemaal een hengst(daar heeft hij ook wel de hals voor..)
nou, morgen maar weer longeren, en even bijzetten proberen en dan maar hopen dat het wat beter zal gaan.
iedereen was helemaal bezorgd om me toen ik ging longeren met mijn hand, maar het ging wel goed, hij voelde natuurlijk niet fijn, maar echt veel pijn deed het niet.
ik kan alleen niets tillen...das toch wel onhandig, kleine dingen wel hoor(poetskist gaat nog net)maar ja, het gaat helemaal goed komen.
leroy was zo schattig toen wij er eenmaal waren, we hebben nog even geknuffeld en mijn vader heeft hem even toegesproken(hij is psychotherapeut en probeerd het zo af en toe ook uit bij dieren..haha)
vrijdag komen ze om zadels te passen, dus als het mee zit ga ik vrijdag al lekker rijden, ik kan echt niet wachten!!die hand kan me echt niets schelen, ik wil rijden en wel zo snel mogelijk!!!hahaha

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 22:10

Begrijpelijk dat je snel wil rijden, zou ik ook heben Haha!
Ik hoop dat hij snel wat rustiger zal worden en ook zijn stal normaal in gaat!

Groetjes, Tanja.

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

Pluutje

Berichten: 5617
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-02 19:54

het gaat nu al stukken beter, met leroy dan.
ik heb gister even op hayley gereden meteen was mijn hand weer open..op het moment voelde ik helemaal niets, het leek heel goed te gaan ik kon gewoon rijden alsof er niets mis was.
maar toen....ik ging het verband verschonen(ik heb zo'n soort gaasje/doekje ofzo erop en dan verband er over)zag ik dat het weer bloede..niet echt fijn dus..
maar ja, morgen komt mijn zadel dus ik moet in ieder geval even rijden want ik wil natuurlijk wel weten hoe die zadels zitten voordat ik er een kies en ik denk niet dat ik mezelf daarna nog kan beheersen..haha.
vandaag ging het op stal zetten gelukkig echt heel goed, als het zo blijft is het zo goed als over, hij twijfelde even. sumisha had hem vast en ik stond hem een beetje naar voren te drijven als het ware, toen ging hij er in gelukkig(en dat terwijl hayley niet op stal stond, dat is toch wel heeel knap Knipoog )
nou, morgen komt vast wel een verslagje van hoe het rijden ging..(alleen als het goed ging hoor Knipoog )


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Clmr, IASCrawler, MyWishMax en 31 bezoekers