Mijn pony hoest nog steeds....

Moderators: A_nouk, Murosch

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

kaj

Mijn pony hoest nog steeds....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-02 22:32

Mijn pony hoest al een paar weken. Nu hadden we twee weken terug van dat poeder van de veearts gekregen wat we maar moesten proberen.
Het leek wel te helpen maar helaas het ging niet over.

Vanmorgen is de veearts langsgeweest: hij hoest dus echt van diep.....

Heb nu antibiotica en nog weer een poeder.
Het is te hopen dat het helpt.

Volgens de veearts moet het nu meteen goed aangepakt worden anders bestaat het gevaar dat hij dampig wordt.

Heeft iemand ervaring hiermee??
Hij heeft normaal nooit wat. Ik vermoed dat hij dit heeft opgelopen toen hij een tijdje terug een halve dag op stal heeft gestaan.

Hij heeft zich toen zo ontzettend druk gemaakt!
Ik ben bang dat hij te nat weer naar buiten is gegaan.

DiamondCheckers

Oh jee!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 05:34

Oh jee Kaj! Heeft de veearts ook gezegt wat het is? Het is toch geen droes he? Ik vind het wel erg hoor voor je paardje en ik hoop dat hij/zij snel beter wordt!

Some love last a lifetime...Some love last forever!!!
http://www.freewebs.com/martellstables
Profiel is weer aangepast!!

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 07:42

Volgens mij gaat er zo'n soort virusje rond in Nederland (woon je soms in zuid-holland?). Bij ons op stal hebben ze het allemaal gehad, het duurt lang (3-4 weken) , maar het gaat weg! Als het hetzelfde is tenminste. Succes hoor!

:evaw:

Dorine
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 07:56

Wat je nog extra kunt doen:
je pony knoflookpoeder (1 eetlepel per dag) door zijn voer geven, of door stukjes appel of zo.
Eerst is het ff wennen, daarna vindt hij het wel lekker.
Knoflookpoeder is goed voor zijn doorbloeding en zijn weerstand, dus zorgt voor een snellere genezing als ze ziek zijn.
Je kunt ook in een ruitersportzaak Foeneknof kopen, daar zit onder andere knoflook en nog wat gezonde dingen in, dat geef je op dezelfde manier.
Sterkte!

flair

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 08:02

ja Flair heeft wel eens wat gehoest in de winter, maar dat was niet echt met slijm enzo. Ze kuchte alleen wat, beetje irritatie denk ik.

Ik geloof ook dat er een virusje heerst, de pony van mijn vriendin heeft het ook. Deze pony krijgt al jaren foeneknof. Ik dacht dat dat preventief was tegen hoesten enzo, blijkbaar niet.

DiamondCheckers

Ongelooflijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 08:11

Ongelooflijk wat ik hier nog leer! Knoflook geven aan je paard? Nog nooit van gehoord, maar ik zal het zeker uitproberen als mijn paardje ziek word!

Some love last a lifetime...Some love last forever!!!
http://www.freewebs.com/martellstables
Profiel is weer aangepast!!

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-02 10:16

De dierenarts heeft niet echt gezegd wat het is. Wel dat het diep zat.
Ik woon in gelderland maar ja misschien heerst dat virusje hier ook?

Dat knoflook vind ik trouwens een goed idee! Was het eigenlijk al van plan. Schijnt ook goed tegen wormen en vliegen te zijn.
Ben nu dus druk in de weer met medicijnen geven. Twee keer per dag een halve spuit van ja hoe heet het ook al weer?? Iets met antibiotica volgens mij. Werkt precies hetzelfde als een wormenkuurspuit.

daarnaast krijgt hij nog twee keer per dag poeder door het eten. Gelukkig eet hij het voer met!!
Dan had ik al eerder poeder gekregen om het slijm los te maken. Dat mag er eventueel ook nog bij.

Kost dus ook nog handen vol geld. Maarja dat maakt mij niet uit natuurlijk.

Vind het alleen zo achterlijk dat op alle medicijnen staat dat er een wachttijd voor het slachten is! Alsof ik eerst zoveel geld aan medicijnen uit ga geven en hem dan laat slachten.........

flair

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 12:32

Dat is ook maar een voorzorgsmaatregel hoor, als jij nou heel gek op je paard bent en die medicijnen nodig hebt. Je zet je paard vervolgens in het land, hij krijgt een ongeluk en breekt zijn been, sja dan is zo`n waarschuwing toch wel nodig.

carola

Re: Ongelooflijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 13:04

DiamondCheckers schreef:
Ongelooflijk wat ik hier nog leer! Knoflook geven aan je paard? Nog nooit van gehoord, maar ik zal het zeker uitproberen als mijn paardje ziek word!

Had je daar werkelijk nog nooit van gehoord? Ik voer elke dag knoflooksnippers (speciaal voor paarden) aan mijn paarden. Het is goed voor de weerstand, de doorbloeding, de weerstand, het wegdrijven van afvalstoffen én tegen vliegen. Ook voer ik dagelijks mint en zeewier. Mint is ook erg goed voor de luchtwegen.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 17:01

heb je soms Ventipulmin gekregen van je DA.
mega duur spul maar werkt prima.
Laat je paardje lekker buiten lopen in de frisse lucht, dat werkt echt.
Misschien kun je een vitamine spuit geven om zijn lichaam wat extra te helpen .

HaflingertjeMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 17:16

Ik heb een verzorgpony die ook nog weleens wat hoest. Nu zijn we hem een tijdje geleden honing gaan voeren. Bij hem help dit wel goed, ik hoor hem bijna niet meer hoesten. En frisse lucht is ook goed voor hem/haar.

I love Max+Beauty+Picasso 4-ever!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie