Gek op oudjes!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Apollo
Berichten: 3952
Geregistreerd: 13-02-02

Gek op oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-02 23:38

Hoi allemaal,
Zijn er hier meer mensen die ook zo gek zijn van die oudere paarden? Ik vind ze altijd heel leuk! waarom? ik weet niet, misschien door apollo...(zie profiel)! En dan vooral ook om ze te verwennen...Ik was gisteren met mijn hond aan het wandelen. en toen liep ik naast zo'n wei waar altijd een boel shetlanders staan (kom er vaker, er staan heel vaak andere shetties, ik denk van een of andere soort handelaar) En toen zag ik dat er een nieuwe shet bij was gekomen. een witte. en in diezelfde voorste wei stond nog 2 vosje waarvan 1 falabella geloof ik. De witte wilde niet komen. En stond er best zielig bij en zich te jeuken, ik weet niet zeker maar van een afstand leek het alsof ie schurft had. De andere 2 kwamen wel. Toen ik er vandaag weer naast liep. Stond de witte vrij dicht bij de kant. ie bleef op het begin gewoon heel duf staan. maar toen uiteindelijk draaide ie zich om en kon ik hem/haar aaien. Ik zag toen duidelijk dat het een oude was. Want hij was vrij duf, en best wel mager....Hij zag er een beetje hetzelfde uit als de 28 jarige shet Ferro die verzorgt heb. Toen de andere 2 vosjes me zagen. kwamen ze ook naar mij toe, toen die witte zag dat ze bij hem in de buurt kwamen liep ie meteen weg, hij was "bang" voor ze. zeg maar. Ik die 2 vosjes geaaid. en verder naar de witte gelopen. die inmiddels weer een aantal meters van het hek stond. en wilde weer niet komen. en ie stond er zo zielig vond ik. Ik heb toen es ffe tegen hem/haar staan praten. En toen draaide ie zich om en kwam weer naar me toe....Ik vind het zo'n schatje...ook al is ie oud...En niet meer de mooiste iets zegtiets over hem...dat me zoo verliefd maakt. Toen later weer de 2 vosjes aankwamen lopen liep de witte weer weg. Ik ben toen ook gegaan want het erd al donker. Huilen ik hoop hem/haar snel weer te zien Pling
-xxx-
Monique

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

smokey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-02 23:45

jep!!

ik heb een verzorgpony van 35 jaar oud, en kan nog steeds met gemak buitenritjes met haar maken !!

echt een schatje!!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 10:01

aaah wat lief.
ik denk ook dat het door apollo komt ja

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 17:03

Ik vind oude paarden net zo lief als jonge paarden, ligt ook aan het paard zelf natuurlijk. Maar mijn lieveling blijft natuurlijk Donja, en dat is dan gelijk de oudste die ik op stal heb...Van leeftijd is ze 19 jaar en van karakter ongeveer 3 of 4 ofzo.. Verward Verward
Spelen, bokken, steigeren, met de veulens rondklooien.. ga zo maar door, Donja is eigenlijk overal voor in.

Apollo
Berichten: 3952
Geregistreerd: 13-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-02 22:17

ja dat is echt wel oud! 35 jaar!
Ik vind jonge pony's ook heel lief natuurlijk! Verzorg nu welshjes bij een man die ermee fokt. Dus er komen ook veulens. Er staan er op het moment 2 veulens in maasbree. die ik verkeersmak maak met mijn vriendin, ook hardstikke leuk om te doen! en ze dan vooruit zien gaan.....Maar toch die oudjes hebben wat aantrekkelijks bij mij Pling
-xxx-
Monique

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 10:40

Mij maakt het ook niet uit...ben helemaal verliefd op mijn eigen paardje, en hij moet nog twee worden. Maar vroeger reed ik altijd op een pony van 30, ook gewoon dressuurwedstrijdjes. Hij was wel wat makker dan de andere pony's, dus je kon wel merken dat hij wat ouder was. Maar nu rijd ik op een arabiertje van 8, en die vind ik ook gewoon erg lief. Ik heb dus niet echt een voorkeur.