Reus vanavond ophalen uit Utrecht!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Reus vanavond ophalen uit Utrecht!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-02 09:35

Ze hebben hem helemaal onderzocht, zijn linkervoorbeen rond zijn kogel is niet goed, door de standsafwijking, hij krijgt speciaal beslag en zijn gewrichten worden ingespoten, hij moet dan 2 weken boxrust, daarna krijg ik een trainingsschema, als het goed is en hij loopt binnen de 8 weken niet kreupel komt hij waarschijnlijk goed, het is alleen door zijn gebrek waarschijnlijk geen sportpaard (niet op hoog nivo, waarschijnlijk???), helaas, ik wilde echt wedstrijden gaan rijden maar ja, ik hoop dat hij beter wordt dat vind ik het belangrijkst, we zien wel wat de toekomst ons brengt!!! Hij heeft gelukkig geen ataxie en de OC valt ook mee!!! Dit is waarschijnlijk een lichte vorm van atrose. Wel erg voor zo'n jong paard!!! En vanaf dat ik hem heb(5 maanden) loopt hij al niet helemaal lekker, ik hoop zo dat t goedkomt!!! Duimen jullie voor me!!!?
Het is zo raar ik heb hem klinisch en rontgelogisch laten keuren???
Heeft iemand tips, n.a.v het rijden of evt. homeopatische medicijnen???
Ik ga misschien ook met hem naar Rodinde.
Groetjes Monique.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 09:56

He bah wat vervelend zeg ?

Neem de tijd en neem goede begeleiding bv fysio of zo. Ga er bewust mee om neem geen risico´s en je zal zien dat je best nog veel met hem kan gaan doen. Zo kan je misschien na verloop van tijd toch nog wat proefjes gaan rijden.

Tja helaas is zowel en klinische als een ronten keuring niet 100% water icht. Ik heb paarden in een half jaar atrose zien krijgen dat ze zo verschrikkelijk kreupel waren dat er gewoon geen oplossing meer was helaas Verdrietig . Ook is dit regelmatig hier op bokt besproken Verdrietig .

Ik zal duimen dat hij zo niet meer kreupel is en dat je weer een beetje kan gaan genieten van hem Lovers .

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-02 10:06

Dank je!!! Ik baal ook echt!!! Ik hoop zo dat het goed afloopt!!!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 10:22

Het zit je ook niet he meis!

Sterkte met Reus en vraag de oren maar van het hoofd van Rodinde Haha! zij geeft namelijk ook begeleiding qua rijden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 12:09

Tssjessus. Het zit toch niet echt mee he? En dat met zo'n jonkie. Ik hoop maar voor je dat hij nu inderdaad wel goed gaat lopen.
Veel succes!

Kitty

Berichten: 7697
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 12:10

Citaat:
helaas, ik wilde echt wedstrijden gaan rijden

Maar zodra hij weer zuiver loopt, kun je toch wel wedstrijden gaan rijden? Voordat je eenmaal wat hoger zit, gaat er toch wel wat tijd overheen. En als je merkt dat hij het niet meer aankan, kun je altijd nog stoppen met wedstrijden.

Gewoon kijken hoever jullie samen komen. En als dat niet verder is dan M1, so what? Dan heb je toch flink wat ervaring opgedaan en tegen die tijd zie je wel weer wat je dan doet...

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 15:05

Jeetje MOnique, jij hebt echt een hoop pech!
Heb je er nog wel lol in op deze manier?

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 17:35

Jemig.... en toch blijf jij altijd optimistisch hè? Wat knap!

Menigeen had nou echt de handdoek in de ring gegooid! Sterkte met hem!

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-02 13:31

Bedankt voor jullie lieve reactie's!!! idd. het zit me niet mee, het is soms moeilijk om optimistisch te blijven maar ik probeer het toch!!! Het lukt niet altijd hoor, ik heb soms gedacht om te stoppen maar ik vind het te leuk om met paarden om te gaan en te rijden, ik hoop zo dat het goed komt!!! Ik vind het zo zielig voor Reus, het is best lekker weer en hij moet op stal staan, 2 weken boxrust daarna 2 weken aan de hand stappen en daarna 2 weken erop stappen en dan rustig aan beginnen, en maar hopen!!! En ik wil denk ik ook naar Rodinde.
Reus staat nu op zooltjes en siliconen en zijn gewrichten zijn ingespoten.
Groetjes Monique. En mijn wens is wedstrijden rijden maar het belangrijkste vind ik dat Reus beter wordt!!!