Castreren?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elisah
Berichten: 14
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Koudekerk a/d Rijn

Castreren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-02 19:46

Hoi

Ik heb een hele dringende vraag.
Mijn vriendin heeft een eigen paard, het is een KWPNer hengst, maar erg druk enzo... Mijn vriendin is zelfs een beetje bang voor en nu wil ze hem laten castreren, maar haar paard is nog maar anderhalf jaar!
Nu wil ik weten of je hem dan al mag castreren, of is dat een beetje te vroeg daarvoor, moeten we nog een paar jaartjes wachten?

Ik ben hartstikke blij als jullie mij kunnen helpen, dan zeurt mijn vriendin tenminste niet meer aan mijn hoofd, hihi.

Groetjes Elisah

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-02 20:09

ja hoor je mag hem nu laten castreren, vanaf 1 jaar is het toegestaan. Zelf laat ik m'n veulen ook met 1 1/2 jaar castreren en dat wordt dus komend na jaar.

pferdtje
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-02 21:40

Als je een paard jong laat castreren word hij niet zo mooi als dat je hem later laat castreren maar helaas heb je geen keus hij wordt gevaarlijk (tja wat wil je met een KWPNer) dus castreren die handel en tuurlijk kan dat na een jaar ik ken veulens die worden gecastreerd nadat ze zijn afgepeend erg zonde vind ik persoonlijk omdat een hengst nou eenmaal meer uitstraling en karakter heeft dan een ruintje maar als ze echt bang is voor haar eigen paard waarom niet? En dan het liefst in de zomer in het weiland lekker 24 uur per dag buiten laten staan (in de wei zijn de minste bacteriƫn zou je niet zeggen he!) hoppa je hebt weer een handelbaar paardje (hoop ik voor je)

Nina

Berichten: 1683
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Vlissingen, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-02 15:15