Instructie: Hoe schop je je knie kapot op je paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

EvaSuzanne

Instructie: Hoe schop je je knie kapot op je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-05 21:27

Nou, ik dacht altijd dat je juist schuin moest schoppen met de lange zijde van je voet (heb ik ooit een keer van een voetbaljongen geleerd).

Vandaag wilde ik mijn superlieve jonge paardje even zijn hoefjes nakijken (we hadden net gewandeld) maar meneer stond te eten ennn.... hij haalde uit met zijn achterbeen!!! Ik ga verder heel kalm met hem om, maar dit vond ik een uitgelezen moment om terug te trappen. Ik geef hem een schop onder zijn kont (ja op de voetbalmanier) en ik val opeens om omdat mijn been niet meer terugkomt!!! Ik kon niet meer lopen, en ik had net nu mijn telefoon binnen laten liggen. Er was ook niemand thuis. Ik ben halverwege de wei flauwgevallen van de pijn, ik dacht ik alleen maar: dat paard moet uit de buurt, maar het was helemaal zwart voor m'n ogen, mijn oren krijsten dus ik wist niet waar hij was. Ik naar binnen gekropen op één knie! Ik had een harde krak gehoord, dacht echt dat mijn knie aan gort was! Ik heb mijn vriend gebeld, en terwijl ik zit te krijsen aan de telefoon strek ik mijn been en ik kan opeens weer erop staan!! Heel raar. Vriend weet nu zeker dat ik gek ben. Maar nee, de telefoondokter zei dat mijn knieschijf uit de kom was geweest....

Nou ja eind goed al goed, ik heb mijn lesje wel weer geleerd, géén paarden schoppen. (of met je tenen naar voren )

Marr_

Re: Instructie: Hoe schop je je knie kapot op je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 21:32

hihih ja jij hebt idd je lesje wel geleerd

nokemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 21:33

als je knie uit de kom is/geweest,zal ik zeker even langs een dokter of ziekenhuis gaan,mijn dochter heeft 4 weken gips gehad.
veel beterschap en de volgende keer goed uitkijken hoe je schopt.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 21:33

haha hier moet ik echt om lachen hoor

Geen paardjes meer trappen.

EvaSuzanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-05 21:44

Ja ik kan er nu ook wel om lachen, het leek net een verkeerd geknipte film ofzo, eerst heel boos, dan opeens krijsend op de grond en opeens weer weglopen. Vaag.

@Verona: de teldoc zei dat ik niet hoefde langs te komen, wel bij hele knie uit de kom maar niet bij knieschijf, alleen als het nog een keer gebeurt (wat ik eeeeecht niet hoop). Trouwens, ik heb echt geen tijd voor gipsbenen!!!(Hoop dat je dochter er goed vanaf is gekomen).

Ik was even heel bang toen ik het berichtje plaatste dat ik gelijk bedreigd zou worden omdat ik "paarden schop", maar tot nu toe valt het mee

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 22:10

Nee hoor je word niet meteen bedreigd Is eigenlijk wel logisch dat je hem een trap verkocht. In een kudde gebeurt dit ook. Als je maar niet om ieder wissewasje hem een rotschop verkoopt.

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 22:11

Haha er is een keer een groot topic over geweest (van mij lol)
en daarin waren de meesten het ermee eens, dat als je paard jou schopt of probeert te schoppen, hij op dat moment geen respect voor jou heeft dus hoef jij dat ook niet voor hem te hebben op dat moment, mits je meteen terugtrapt

maargoed, ben blij dat het goed is afgelopen!

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 22:11

Nou sorry, als je knieschijf ECHT uit de kom is geweest kan je 1 week echt niet lopen. Ik heb er zelf vrij veel last van (ook in mn schouders, vingers, tenen en kaken).
Waarom schakel je een ''telefoondokter'' in ipv een gerenomeerd arts? Beetje raar verhaal dit.

Maaikelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 22:13

Haha volgende keer iets beter schoppen

Mariekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 22:20

'Vriend weet nu zeker dat ik gek ben', lol ^_^

M'n nekharen gaan recht overeind staan bij dingen als uit de kom geraakte ledematen . Maar fijn dat het weer goed is gekomen.

Eén klein dingetje: wel eens aan natural horsemanship gedacht? Als je paard jou schopt, is ie duidelijk dominant...

EvaSuzanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-05 22:36

Barbara_m schreef:
Nou sorry, als je knieschijf ECHT uit de kom is geweest kan je 1 week echt niet lopen. Ik heb er zelf vrij veel last van (ook in mn schouders, vingers, tenen en kaken).
Waarom schakel je een ''telefoondokter'' in ipv een gerenomeerd arts? Beetje raar verhaal dit.

Hoezo raar verhaal? Het is vanavond gebeurt en de dienstdoende arts (aan de telefoon ja) vond het niet nodig dat ik langskwam. Wel rusten en koelen maar dat vond ik niet zo interessant om op Bokt te zetten. Dan was ik wel op een medisch forum gaan vertellen wat een verschrikkelijke pijnen ik heb geleden en hoe stram en moeilijk ik nu loop. Jij zal er wel verstand van hebben als constant vanalles bij je in de kom schiet, maar je hoeft mij er toch niet op aan te vallen dat ik een raar verhaal vertel? Echt gezeur vind ik dat!

EvaSuzanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-05 22:49

Mariekje schreef:
'Vriend weet nu zeker dat ik gek ben', lol ^_^

M'n nekharen gaan recht overeind staan bij dingen als uit de kom geraakte ledematen . Maar fijn dat het weer goed is gekomen.

Eén klein dingetje: wel eens aan natural horsemanship gedacht? Als je paard jou schopt, is ie duidelijk dominant...

Ja hij sloeg niet echt naar mij en ook niet raak maar heel af en toe wil hij zijn achtervoet niet geven, hij staat een beetje te maaien. Maar het is een jonge hengst, dus ik wil niet dat het erop lijkt dat hij me trapt! Ik heb hem één keer eerder een schop gegeven om dezelfde reden, en daarna snapte hij me weer helemaal, stond hij met zijn voetje netjes omhoog. Echt een beetje uitproberen. Natural Horsemanship ben ik helemaal voor. Ik heb een paar boeken gekocht toen ik hem kocht maar alle oefeningen die erin staan doet hij al vanzelf. Hij komt als ik hem roep op elk moment naar me toe, ik kan een vuilniszak over zijn hoofd trekken (bij wijze van...)en met zwepen tegen zijn hoofd, benen en lichaam tikken , sturen met lichaamstaal etc. Hij vind alles best. Maar ja, daar hoort schoppen natuurlijk niet bij...

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 09:05

Hahaha, ik weet hoe je je voelt op dat moment. (nouja, achteraf) Ik heb me paard ook wel eens een trap onder z'n hol gegeven, en toen deed ik mezelf volgens mij ook meer pijn als het paard... Grrr. Hij stond nog net niet te lachen!
Knieprobleem heb ik wel eens gehad toen ik op me hurken naast me paard zat (met me leren laarzen, vrij hoog in knieholte). Op een gegeven moment sloegh de boel op slot denk ik. Ik kon nix meer. Dan voel je je heel zielig en klein. Iemand heeft me voorzichtig weer omhoog geholpen, en toen ging het wel weer. (en wederom uitgelachen door me paard)

EvaSuzanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-05 09:42

Nou ik heb deze mini-strijd ook niet gewonnen nu >;) ! Hij stond lekker te eten toen ik op de grond lag en ik schopte niet eens hard dus dat heeft'ie niet goed genoeg gevoelt. Baal wel een beetje want mijn knie is nu slechter dan gisteren dus ik ga vandaag z'n hoeven maar niet nakijken. Want dadelijk vliegt mijn elleboog ook nog uit de kom ofzo .

Seertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 12:39

Jeetje wat een schrik zeg!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 12:53

mirjamalvaro schreef:
Geen paardjes meer trappen.

Nee, dat mogen ze alleen bij jou doen.

Maar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 13:09

brr.. ik zat het te lezen en ik dacht jij ging half dood maargoed misschien kan je beter volgende keer een ander soort schop of knietje geven ik denk nu ook 2 keer na voordat ik het doe hahah

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 19:33

Ik heb het ook gehad, knie (schijf?) uit de kom, dat was wel extreem naar.
Toen was mn paard bovenop mn gesprongen, ik kon ook echt een week niet lopen.
Toen het net gebeurd was viel het wel mee, ik hinkte wel een beetje maar het leek gewoon een beetje gekneust weefsel.
Maar de 2 dagen erna !!! Ik kon helemaaaaaal niet meer lopen, oooh wat deed het zeer! en daarna, bij elke stap die ik deed leek ik wel door mn knie te zakken....

Ik ben ook niet naar een dokter geweest, mn mam is fysio en zei dat het iig niet gebroken of misplaatst was, dus het zou wel weer genezen. Is ook gebeurt...

Maar het is wel extreem grappig dat je je knie kapot shcopt op je paard haha

Rhona17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 20:00

Dat doet fijn he..heb t ooit een keer met me schouders gehad dat ie uit de kom schoot. Dat dded ook echt zo pijn, maar gelukkig schoot ie ook zelf weer terug..maar heb er daarna nog wel een paar weekjes last van gehouden..

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 20:19

whahaha sorry het klinkt allemaal zo grappig ik heb maar een keer een pony geschopt maar die was zo klein dat ik mijn been amper op hoefde te tillen alleen ging die pony wel zwaar beledigt in een hoekje staan met der oren naar achter een hangend lipje en een vernietigende blik wel heb ik een keer mezelf kijhard op mijn been geslagen met mijn zweep ik wou een tik verkope op haar schouders omdat ze als een gek aan het bokken was maar toen richte ik een beetje verkeerd en toen had ik een hele striem op mijn been

_RobinA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 21:16

Ik zou toch even langs de dokter gaan. Ik heb zelf ook drie keer mijn knieschijf uit de kom gehad, maar ik heb daardoor 6 weken in het gips gezeten en drie maanden niet kunnen rijden.

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 22:15

Naar die dokter zou ik ook gaan. (sprekende als verpleegkundige in opleiding) Sommige mensen gaan al om een blauwe plek naar de dokter en jij zou niet gaan. Die man kon me de pot op. Ik denk als je niet gaat dat je er langer last van hebt en dadelijk alleen maar erger wordt (kan he). Ga maar na hoeveel mensen er spijt hebben die niet naar de dokter zijn geweest na een val of zow, en die zoiets hebben gehoord van een arts aan de telefoon en die er blijvend letsel aan over houden!! Die arts kan door de telefoon niet zien als er nog iets fout zit!! Daarbij had degene die me vond me meteen naar het ziekenhuis kunnen brengen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 00:01

Barbara_m schreef:

Ik denk dat het ook met je gewrichtbanden te maken heeft (voor zover IK er verstand van heb hoor ) want een vriendin van me heeft te lange gewrichtsbanden en daardoor schiet er voortdurend van alles uit de kom, lastig, pijnlijk en een eng gezicht maar ze is inmiddels zo geroutineerd dat ze haar gewrichten weer terugduwt en verder gaat met waar ze mee bezig was.
Misschien dat jij korte gewrichtsbanden hebt die alles netjes op zijn plaats willen houden en TS ook wat langere?

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 09:57

haaa jekkes!!!!! nou ja, gelukkig dat ie wel terugeschoten is uit zichzelf!!

weet je wat ook zo'n naar gevoel is? als je knie op slot zit tijdens het rijden. jekkes!

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 12:14

Je had je ook moeten bedenken dat het geen BAL is maar een PAARD.. (en je moet zo ie zo niets van voetballende jongens aannemen )

Ik zal er toch even naar laten kijken als ik jou was. Gister een paard vol op mijn teen geland, en dan is waarschijnlijk gekneust, daarvoor ga je niet naar de HA, maar met een knie !!! Zou ik toch wel even doen !!