Jasmijn en Dorine (e.a. alternatieve genezers)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Fitzroy

Berichten: 25091
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-01 18:09

Ik zal even mijn verhaal uitleggen. Fitz hoestte altijd na wedstrijden een paar keer. Deze winter werd het eigenlijk steeds erger, dus hup, naar de kliniek voor een bronchoscopie. Hij zat dus inderdaad helemaal vol (bronchitis) en had ook nog een of andere bacterie waar hij antibiotica voor heeft gekregen. Het hoesten ging na de medicijnen (combinatie van Ventipulmin en Prednisolon) inderdaad weg, totdat ... ik weer met de trailer op pad ging.


Eerst voor een buitenrit, verleden week voor een wedstrijd. Hij uit zijn stress alleen door het vele poepen wat hij doet, voor de rest gaat hij gewoon braaf de trailer in en gaat staan eten. Ik zorg er altijd voor dat hij helemaal droog is voordat hij weer de trailer terug in gaat.
Op de terugweg maakt hij zich dus wel druk, hij gaat staan stampen en slaan.
In de week daarna begint hij toch weer te hoesten, dus hoewel de veearts zegt dat het geen stresshoest kan zijn, hou ik het er toch op.

Het is gewoon zijn zwakke plek, net zoals mensen dat hebben en door de stress van de trailer komt dat weer naar boven.
Ik wil dus voorkomen dat hij stressgevoelens heeft op de trailer.

Die Rescue of zo, waar kun je dat kopen en wanneer geef je dat en hoelang?


Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-01 21:47

Bach bloessem remedies hebben ze in reformwinkels vaak, maar tegenwoordig ook wel in grote drogisterijen. De Rescue is een combinatie van 5 Bach Bloessems.
Rock Rose tegen gevoelens van paniek
CherryPlum helpt kalm te blijven
Impatiens tegen ongeduld en irritatie
Clematis ondersteund tegenwoordigh. van geest
Star of Bethlehem tegen schok en schrik
Ik zou 2 dagen voor je met de trailer weggaat beginnen, als het mogelijk is 3x daags 5 druppels, anders 2x daags 6 druppels en dan tot 2 dagen na de wedstrijd.
Het is bijna dezelfde dosering als voor mensen, terwijl paarden veel zwaarder zijn, maar ze reageren veel sneller. succes en laat de resultaten als je het geprobeerd hebt aub even weten. Leer ik weer van.

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-01 22:41

ik heb dus ook een probleem sya is heel stresserig op de trailer heel erg ze komt altijd zijk nat de trailer uit (ze wordt alleen gek als we stil staan)
ik zit dus in het show team en het zal dus best wel vaak voor komen dat ze op de trailer moet staan maar als ik die medicijnen (zo noem ik het maar ff weet niet hoe ik het anders moet noemen) geef wordt dan niet het hele paard beinvloed ik bedoel kwa rijden en actief erbij zijn ofzo (dat ze niet sloom worden)

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-01 22:56

Orry heeft precies hetzelfde als Sya, rijden dan valt het mee, zodra er een stoplicht is ofzo schrapen, bewegen en als hij moet wachten als is het 5 minuten, helemaal nat!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-01 22:58

Nee hoor ze worden er niet sloom van, tenzij je eigenlijk een heel sloom paard hebt, die alleen door stress aktief wordt, dan heb je een probleem als hij zich gaat ontspannen Dromen Dromen Dromen Dromen Dromen Dromen

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-01 23:00

wat kan ik dan het beste gebruiken en waar kan ik dat halen?? (ik weet het het staat hier boven maar dat snapte ik niet helemaal ik weet het ik ben donker blond)

Fitzroy

Berichten: 25091
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-01 23:02

Jasmijn, heel erg bedankt, ik ga het zeker proberen. Misschien volgende week wel ff een buitenritje maken, maar eerst wil ik hem weer hoestvrij hebben.
Dan kan ik nl. een beter vergelijk maken.

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-01 23:44

Je kunt het kopen bij natuurwinkels, new age winkels maar ook bij bijvoorbeeld de Tuinen en volgens mij zelfs de Bodyshop. Je kunt het ook online bestellen <a href="www.bachbloesems.nl>www.bachbloesems.nl</A>

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-01 23:44

Je kunt het kopen bij natuurwinkels, new age winkels maar ook bij bijvoorbeeld de Tuinen en volgens mij zelfs de Bodyshop. Je kunt het ook online bestellen <a href="http://www.bachbloesems.nl">www.bachbloesems.nl</A>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: dimmelim op 2001-04-29 23:45 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: dimmelim op 2001-04-29 23:46 ]</font>


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Axel_Valerie, Facebook, kascar en 104 bezoekers

cron