Zelf krom liggen om je paard te kunnen onderhouden??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Poosje81
Berichten: 21217
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Re: Zelf krom liggen om je paard te kunnen onderhouden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 23:33

Danielle_1 schreef:
Kijk dit soort ellende kan je dus ook overkomen als paardeneigenaar.
En dan is het bijna letterlijk kromliggen.

Ik heb echt een tijd gehad dat ik niets te eten in huis had voor mezelf,maar mijn paard stond wel vierkant op ijzers,een uitgebreide verzekering en als ik het nodig achtte een VA over de vloer.
En nooit 1 maand achterlopen met de stalling.

Mijn katten zullen ook nooit iets te kort komen.

Als je dieren neemt hoor je daar zorg voor te dragen,simple as that!

En als je al moeite hebt met bijvoorbeeld je stalgeld rond te krijgen kun je echt beter niet aan een paard beginnen.

Ook wil ik er even bij vermelden dat ik een alleenstaande vrouw ben.
Dus geen partner die even bijspringt als ik in de sh*t zit


Dat zou de enige reden zijn waarom er nog een vent in huis zou kunnen komen , haha

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Re: Zelf krom liggen om je paard te kunnen onderhouden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 23:40

Ik lig er niet krom voor, maar ik was tot voor ik mijn paard kocht een"rijke" student, nu ben ik dat niet meer
Ik heb mijn paard gekocht terwijl ik nog studeerde, het was het paard van mijn dromen (en nog steeds!), dus toch gekocht.
Maar het kost een hoop en ik heb het er voorover!
Voorheen ging ik veel stappen, nu misschien nog 1 keer in de 3 maanden. Ik kocht ongeveer 2 paar schoenen in de maand, nu per jaar etc
Ik ben ietsje meer gaan werken, en mijn paard staat erg goedkoop gestald, zo kan ik het heel goed redden. Ook heb ik genoeg geld apart staan voor eventuele veearts kosten (zoals nu )
Nu wil ik ook nog het hui uit daarna, dat wordt wel heel krapjes vrees ik

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Re: Zelf krom liggen om je paard te kunnen onderhouden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 06:31

runningkawa schreef:
Dat heb ik dan ook
Mocht er om wat voor rede dan ook, toch geld tekort zijn.
Dan zelf maar heel veel minder

Om luxe, buiten een paard hebben dan, geven we ook weinig, dat komt dan ook weer mooi uit.


Geef ik gelukkigo ok niet om. Heb alleen een mobiele telefoontik maar dat is dan ook alles. Maar luxe en dergelijke.Nee dat deert ons niet. Of iets nieuw of tweedehands is ook niet qua meubels etc. Nu hadden we nog alles nieuw. Wel goedkoop. Maar volgende keer wordt het gewoon tweedehands.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Zelf krom liggen om je paard te kunnen onderhouden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 06:52

Ik ben gelukkig ook niet veeleisend naar mezelf toe

Toen ik 1 paardje had en op mezelf woonde was er geen man overboord. Later ben ik mijn rijbewijs gaan halen en heb het bijbehorende autootje gekocht. Er is toen een 2e paard bijgekomen, maar dat alles is niet naar afspraak gegaan. Zij was dus niet gepland, maar nu 'zit' ik er wel mee

2 jaar geleden ben ik 5 mnd werkloos geweest. Niet grappig met een eigen huisje, huisdieren, autootje en 2 paarden, maar ik ben echt bereid om voor mijn paarden krom te liggen. Het kan me niets schelen dat ik niets eetbaars in huis heb, dan ga ik wel bij mams eten

Nog even een editje: ik woon alleen

maverick

Berichten: 1895
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: rosmalen

Re: Zelf krom liggen om je paard te kunnen onderhouden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 11:22

Om amadeus te onderhouden bezuinig ik met uitgaan.
In plaats van elke weekend ga ik nu 1x in de 3 weken
Maar ik heb het er graag voor over

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Re: Zelf krom liggen om je paard te kunnen onderhouden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 11:33

Ik betaal alles zelf aan mijn paarden. Ik vind het belangrijk dat zij er goed bijlopen, en dat hun spullen goed en mooi zijn. Ik koop ontzettend veel 2ehands, als ik een deken wil kijk ik eerst of hij er 2ehands is en anders koop ik een andere. Als ik een deken koop voor 30 euro 2ehands of 100 euro in de winkel, tja dat vind ik nogal een verschil. Alleen wanneer ik echt iets specifieks wil, bv een apart kleur singel, dan wil ik het nog wel eens nieuw kopen.
Op die manier bezuinig je al heel veel op dingen.
Daarnaast heb ik mijn paarden op vlas staan, ivm stofallergie van eentje, en toevalig is dat voor mij ook nog eens voordeliger.

Ik bezuinig op mezelf om wat voor mijn paarden te kopen. Soms gebeurd het wel eens dat bv mijn auto stuk is, hij net naar de hoefsmid moet en oh help op dat moment raakt ook het hooi op, dan is het wel even stressen. Ik heb een potje voor noodgevallen, maar niet voor zulke noodgevallen. Op dat moment springt mijn vriend even bij en dan is het goed. Dat potje breek ik aan op het moment dat het red-alert is, oftewel hele hoge rekeningen van de dierenarts en daarbij kosten die niet voorzien waren...

Javayo

Berichten: 4098
Geregistreerd: 17-01-05
Woonplaats: Maassluis

Re: Zelf krom liggen om je paard te kunnen onderhouden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 13:36

Ik betaal ook alles alleen voor mijn paard. Ik heb mijn paard dan ook pas gekocht toen ik bijna afgestudeerd was en uitzicht had op een goede baan. Ik verdien nu ruim voldoende om de kosten voor mijn paard én mijn andere maandelijkse lasten te betalen. Dan heb ik nog voldoende over om mijn spaarrekening bij te vullen voor de onvoorziene hogere kosten als de dierenarts moet komen. Ik hoef nu dus niet krom te liggen voor mijn paard, en kan ook nog eens wat leuks voor mezelf kopen; staat wel tegenover dat ik weinig uitga en niet zoveel luxe hoef, maar dat was ook al zo voordat ik mijn paard kocht.

Anoniem

Re: Zelf krom liggen om je paard te kunnen onderhouden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 09:26

Nouja, krom..
De medische kosten enzo zijn allemaal niet voor mij. Spullen koop ik zelf, niet alles is echt nodig maar ik vind het zelf leuk, al die paardenspullen enzo, en dat is bijna het enige waar ik m'n geld aan besteed. Kleedgeld krijg ik niet, kleding uiteraard dus wel he

sammetje

Berichten: 1654
Geregistreerd: 09-12-03
Woonplaats: nootdorp

Re: Zelf krom liggen om je paard te kunnen onderhouden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 12:43

Krom liggen gaat wat ver maar heb er wel veel voor over om Annelie te houden.

Mijn relatie is sinds kort over en mijn "ex" is nu op zoek naar een huis voor zichzelf. Ik moet nu dus de kosten voor het huis en alles wat daarbij hoort zelf gaan dragen. Daarnaast heb ik ook nog een auto en een paard dus. Veel geld voor kleren en uitgaan enzo blijft er op die manier niet over. Het zal allemaal best wat krap worden maar mijn paard is gewoon erg belangrijk voor me.

Wanneer het financiel niet meer haalbaar is doe ik de auto de deur uit. Ik heb gelukkig wel een spaarrekening dus ik hoef me geen zorgen te maken als mijn paard ziek wordt ofzo.

Ik begrijp heel goed dat mensen hun paard houden als ze vrij krap zitten. Ik haal heel veel "positieve energie" uit mijn paard. Als ik bij haar ben denk ik niet aan "problemen" en ben ik gewoon altijd heel blij. En dat is me heel wat waard!

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Re: Zelf krom liggen om je paard te kunnen onderhouden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 15:48

Nou krom krom.

Tsja het is toch iedere maand weer een hele hap geld dat er in éénkeer uit moet.
Mijn paard heeft nu wat ze nodig moet hebben, verder koop ik geen overbodige spullen meer voor haar.
Het is gewoon veel geld, normaal gesproken betaalde je 150 GULDEN per maand, nu is het 150 EURO per maand is even zo'n 330 GULDEN plus de beetjes .

Viev1
Berichten: 357
Geregistreerd: 20-10-05

Re: Zelf krom liggen om je paard te kunnen onderhouden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 09:55

Ik zou ook wel graag een paardje willen, maar ik kan het niet betalen. Ben nog student. De stalling is hier op de manege al 260,- per maand en zoveel verdien ik amper bij met mijn bijbaan. Vraag me af hoeveel geld een paardje precies kost in onderhoud? Dus stallingskosten, dierenarts, tandart etc. (dan kan ik gaan beginnen met sparen )

tessie1985

Berichten: 1376
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zeewolde

Re: Zelf krom liggen om je paard te kunnen onderhouden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 10:52

ik hoef helemaal niet krom te liggen
maar ik werk dan ook echt voor mijn paard

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Re: Zelf krom liggen om je paard te kunnen onderhouden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 11:22

Ik ben dan 15 en heb een pony gekregen van mijn ouders toen ik 14 werd. sinds ik niet meer mag rijden, om te mennen. Dan wilde ik een veulen zien opgroeien.

Dat is dus allemaal gebeurd, en mijn ouders betaalde het stalgeld, en ik de overige kosten, af en toe deden zij de hoefsmid ook wel eens betalen, die kwam iedere maand.

De entingen chip, Dierenarst overirge spullen, kar tuig, enz heb ik allemaal zelf gekocht.

Af gelopen maand is hij ernstig ziek geweest en overleden. Dat was een flinke DA rekening, en heb ik het geluk dat ik en een krantenwijk met folders loop EN 4 dagen bij de AH werkte sinds ik 15 was. En mijn ouders zijn ook bijgesprongen zover dat kon


Nu heeft mijn oma dan een pony voor mij gekocht, en dat gaat net zo, Weide/stalgeld altijd de eerste of tweede van de nieuwe maand netjes betaald, en dat doen mijn ouders.

Chip entingen overig spul allemaal voor mijn rekening. En dan werk ik me er ook de pleures voor. Maar als je ziet wat je er voor trugkrijgt, dat is geweldig, een beter gevoel kan je niet wensen !


Ik vind als je een pony heb moet je er goed voor zijn. En niet o ik wil nieuwe kleren, en je pony meot er onder lijden.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Re: Zelf krom liggen om je paard te kunnen onderhouden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 11:55

ik heb het deze maand goed gedaan, én nieuwe kleren geshopt en mijn paard heeft niets te klagen

Forestmeisje

Berichten: 711
Geregistreerd: 30-07-04
Woonplaats: Velp GLD

Re: Zelf krom liggen om je paard te kunnen onderhouden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 15:42

k lig niet echt krom ofzo.
K koop zoiezo amper kleren (me ma maakt het meesten), en verder geef ik weinig geld uit aan dingen. dus inpreciepe gaat alles naar reddy, of ik moet iets zien wat ik leuk vind dan koop ik het.
De ene maand zit ik wat krap (zoals nu, maar de maand is bijna om dus k krijg me geld weer). En de andere maand heb ik veel geld.
Op het moment heb ik geen werk meer en doe ik het met mijn zakgeld, mijn ouders betalen de helft van de stalling, en de rest betaal ik. En dit gaat perfect, op mijn spaarrekening staat een lekker bedrag voor als redje ziek word of al er iets dringend nodig is wat toch wel redelijk wat geld kost.
Verder willen mijn ouders altijd bij springen als dat nodig is *is in die bijna 6 maanden niet nodig geweest*. en bn bijna 18 dus krijg dan studiefinaciering en dan heb ik meteen veel meer geld.
Krom liggen doe ik niet, als k wat voor mezelf wil kopen doe ik dat. Maar reddy komt niks te kort, ze heeft alles wat ze nodig heeft, word eigenlijk zelfs een beetje erg verwend.

het gaat prima zo..
Redje gaat voor alles, als ze iets nodig heeft en ik wil voor mezelf iets kopen, jammer dan redje gaat voor. maar gelukkig ben k niet zo dat als ik iets voor mezelf zie ik het PERSEE moet hebben als reddy er onder zou lijden. absoluut niet
dus redje heeft het perfect zo

Een baantje zoek ik nog, omdat ik toch wat meer geld wil, ondanks dat ik het met gemakt red, elke maand geld opzij zet voor reddy als ze ziek word en altijd geld overhou.. maar helaas is er zo weinig, en word ik amper aangenomen *vraag me niet waarom want dat weet ik ook niet*

Krijtje
Berichten: 4119
Geregistreerd: 06-01-05

Re: Zelf krom liggen om je paard te kunnen onderhouden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 16:56

Ik ga niet uit, ik rook niet en ik drink niet
Wat ik daarmee "bespaar" is voldoende
Mijn paard en ik hebben allebei alles wat we willen hebben
Voordat ik mijn paard had kocht ik alles wat los en vast zat, elke maand nieuwe schoenen en kleren, dure horloges en jassen... Heel onzinnig allemaal...
Nu doe ik dat niet meer, geef mijn geld nu liever verstandig uit aan mijn dieren en mij. Ik koop nu alleen wat als ik het nodig heb, mijn kasten puilen uit en echt zo leuk vind ik het ook niet meer om zo rigoreus te shoppen

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Zelf krom liggen om je paard te kunnen onderhouden??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-05 18:08

leuk om al die reacties te lezen!

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Re: Zelf krom liggen om je paard te kunnen onderhouden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 18:27

Nee, ik wil niet krom moeten liggen om een paard te onderhouden. Dat is ook de reden dat er voor mij pas een eigen paard komt als ik afgestudeerd ben en een baan heb.
Stel dat ik al wel een paard zou hebben, zou ik er natuurlijk wel alles aan doen om het paard te kunnen houden en medische kosten te betalen etc. Maar ik begin er niet aan als ik al weet dat ik het geld er niet (ruim) voor heb.

perdiksvesra
Berichten: 96
Geregistreerd: 17-10-04
Woonplaats: Den haag

Re: Zelf krom liggen om je paard te kunnen onderhouden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 22:20

[b][i][u]nou ik lig op het moment meer dan krom om mijn pony te kunnen betalen,maar ik KAN haar niet wegdoen omdat zij alles voor mij is!ook al kan ik niet op haar rijden!!!!!!maarja...tis ook zo'n schatje

Goof

Berichten: 28906
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Zelf krom liggen om je paard te kunnen onderhouden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 12:16

Jeetje, ben ik dan een van de weinigen die er anders over denkt.

Ik zou absoluut niet krom gaan liggen om mijn paard te onderhouden.
Overigens vind ik "krom liggen" niet een heel duidelijke uitspraak.
Ik wil mijn paard goed kunnen onderhouden, maar zodra dat ten koste gaat van mezelf weet ik dat ik niet goed bezig ben en zal ik zelf echt wel voor gaan. En dan bedoel ik niet wat betreft uitgaan, shoppen of uit eten gaan, maar ik ga absoluut niet krom liggen wat betreft mijn eigen onderhoud.

Kady_

Berichten: 2041
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: was glen_vanii

Re: Zelf krom liggen om je paard te kunnen onderhouden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 12:31

ik heb er veel voor over om mijn vrienden te houden, dan maar een keer wat minder kleren en niet uitgaan.
maar mijn paardjes doe ik de deur echt niet uit daarvoor zijn ze me teveel waard.

Gimli_

Berichten: 4910
Geregistreerd: 13-07-04

Re: Zelf krom liggen om je paard te kunnen onderhouden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 17:08

Ik heb gewoon een ontzettende schat van een moeder.
Zelf werkt ze voor ontzettend weinig geld en tóch heeft ze voor mij een paard gekocht (niet geheel uit zichzelf, maar oké)
Mijn oma betaalt elke maand 100 euro, mijn vader de helft van de stalling en mijn moeder spaart ontzettend veel. Nieuwe spulletje die niet van groot belang zijn koop ik zelf, verder betaal ik zelf ook spulletjes voor mezelf die niet van groot belang zijn. Ik spaar veel, ga minder shoppen en probeer iedere vakantiedag te werken. Het geld dat ik daarmee verdien gaat weliswaar op mijn rekening, maar staat open voor eventuele onkosten voor mijn paard.

Krom liggen vind ik in ons geval een groot woord; heel veel sparen een betere omschrijving. Ik ben dolgelukkig dat mijn moeder (en oma en vader) dit voor mij willen doen, en elke dag als ik mijn paard zie wordt ik daaraan herinnerd.

tikkie
Berichten: 543
Geregistreerd: 22-10-05

Re: Zelf krom liggen om je paard te kunnen onderhouden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 20:54

ik vind dat je geen paard moet nemen als je niet genoeg geld hebt,
maar dat hoeft niet te betekenen dat je duizende euros op de bank moet hebben staan, ik zorg er iniedergeval voor dat ik ruim 150 euro heb voor als er ook maar iets mog gebeuren.
en daarvoor moet ik soms ook ff geen kleren kopen maar ik bedoel, je pony kan ook 2 winters in dezelfde deken lopen en meestal nog wel meerdere jaren waarom kan jij dan niet ff zonder nieuwe kleren in een maand?? kom op zeg blijf redelijk

Anoniem

Re: Zelf krom liggen om je paard te kunnen onderhouden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 20:57

wauw, met 150 euro betaal je wel de da kosten als er wat gebeurd ja...

Enten kost al 30 euro....

Spookie

Berichten: 935
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Loenen

Re: Zelf krom liggen om je paard te kunnen onderhouden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 21:52

Had voordat ik mn exvriend leerde kennen al een paard, maar nadat we een paar jaar samenwoonden er samen nog een bij gekocht. En toen ging t dus uit... Ik ben ontzettend gek met mn paardjes, heb t financieel wat moeilijker nu, dus ik moet gewoon andere dingen opgeven! Niet elk weekend naar de kroeg, niet teveel nieuwe kleren enz.

Maar het is maar wat je zelf belangrijk vind. Mijn paarden worden op tijd bekapt en beslagen, geent en zijn allebei verzekerd. Maar daarintegen lopen ze er niet bij als modepopjes met bij elkaar passende shabrakjes, bandages, winterdekens en weet ik wat nog meer...

Moet toch ergens op bezuinigen!!