Update Toon en Kaminka

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Update Toon en Kaminka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-02 11:50

Hèhè, dat bokken de laatste tijd schoot niet echt op. I-net verbinding deed het niet of mijn PC liep vast.... Weehhh.

Oké, hoe gaat het met Toon? Niet zo goed dus... Huilen Een paar weken geleden kon hij van de ene op de andere dag niet meer in de rechtergalop. Zijn spieren in zijn achterhand waren keihard, dus ik was bang voor spierbevangenheid, ook al was daar helemaal geen aanleiding voor. Ik heb hem een paar dagen rust gegeven, zijn spieren gemasseerd met rode olie (vond-ie geweldig: oren op kwart voor drie!) en daarna voorzichtig weer begonnen. Die rechtergalop bleef echter problematisch, hij wilde absoluut niet. Uiteindelijk kreeg ik hem wel in de rechtergalop, maar toen ik daarna ging draven voelde het heel raar: net alsof zijn achterhand los zat.

Dat zat dus duidelijk niet goed. Ik heb een osteopate laten komen die hem vorig jaar ook al eens behandeld had, en er bleek dus het een en ander niet goed te zitten in zijn achterhand. Waarschijnlijk is hij uitgegleden, of heeft vastgelegen in zijn stal (weet je veel wat die beesten in hun vrije tijd uitspoken??), want zijn heiligbeen stond teveel naar beneden en er was ook iets met zijn SI-gewrichten. Dat was ook meteen de verklaring waarom zijn lendenen er ineens zo bol uitzagen: Toon's bekken stond gekanteld. Met het aanspannen van zijn spieren heeft Toon geprobeerd de boel op te vangen, wat weer spierpijn veroorzaakte. Arm paard.

De osteopate heeft hem behandeld en komt over 4 weken terug. Ondertussen had ik ook een behandeling met de bioscan geregeld in dezelfde week. Daar kwam hetzelfde uit naar voren, terwijl ik niets over Toon's problemen had gezegd om degene die de bioscan uitvoerde niet te beinvloeden. Verder bleek Toon goed in orde, er was niet veel aan de hand gelukkig.

Na behandeling volgt altijd een week rust, daarna voorzichtig weer beginnen. Dus vanaf woensdag gaan we kijken of er wat verbeterd is. Ik hoop het wel, het ging net zo goed....

Met Kaminka ging het fantastisch, het dier is zo opgeknapt, gewoon een wereldwonder! Zelfs springen kan ze tegenwoordig (aan de longe hoor!), zonder door die hindernis heen te denderen!

Helaas ben ik zo stom geweest om iemand op Kaminka te laten rijden die erg goed kan rijden, maar haar veel te hard aanpakte. Met als resultaat dat er niks meer met Kaminka te beginnen valt.... Ze is onrustig, accepteert geen zweep meer, en bokt zodra je ook maar iets van haar vraagt.... Nu maar hopen dat ze snel weer de oude is.... Spijt spijt spijt...

Nou, dat was het nieuws van het Toon en Kaminka front.

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 12:03

Pffffffff, ik hoor het al weer.. eindelijk Kaminka in de verzekering en nu krijgt Toon kuren? Verward Ben benieuwd hoe het met Toon afloopt na bezoek van de osteopaat (Margriet?) Sib is toen aardig opgeknapt van haar! Eigenlijk zou hij weer eens moeten...
Wat betreft andere mensen op je paard laten rijden, ik heb daar ook niet al te goede ervaringen mee. Zodra ik het zelf kan begeleiden, dan is het OK. Maar kan dat niet, dan heb ik of de dag erna een paard wat helemaal anders is (in goede zin) waar ík dan niks mee kan, of een paard wat alleen maar op je hand loopt te hangen en geen stap tolt meer zet... ach ja... eigen paard, is goud waard!
Sterkte met "het stel" Haha!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-02 12:26

Ja, het is een lekker stel...! Het was inderdaad Margriet die Toon behandeld heeft, ze vroeg nog naar Sibold, trouwens! Ze probeert je al een tijdje te bereiken, maar dat wil niet zo lukken (ze kan ook het antwoordapparaat inspreken, natuurlijk, dat zou ze nu ook gaan doen geloof ik! Haha! )

Dat meisje dat op Kaminka reed, wilde zich duidelijk even bewijzen en dat viel tegen want Kaminka doet het echt niet zomaar voor je en is gewoon moeilijk te rijden. Als je alles keurig volgens het boekje doet, gebeurt er bij Kaminka namelijk niets en dat is natuurlijk moeilijk te verkroppen als je heel goed kunt rijden... Dus ging ze nogal tekeer met handen, sporen en zweep... met als gevolg dat Kaminka niet meer naar voren wilde, teugelkreupelde en bokte als een idioot. Gelukkig heb ik haar na vijf minuten zover gekregen dat ze er weer af ging...

De dag ervoor had ze ook al op Kaminka gereden, maar toen had ik haar zelf al een half uurtje onder het zadel gehad en was Kaminka los. Dat ging toen heel erg goed. De dag erna ging ze er echter meteen op en moest Kaminka het ook maar allemaal meteen doen. Dat werkt dus niet, zeker niet bij een karakterpaard als Kaminka... Huilen

Weer wat geleerd, dit doe ik nooit meer.

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 12:30

Mieke schreef:
Ja, het is een lekker stel...! Het was inderdaad Margriet die Toon behandeld heeft, ze vroeg nog naar Sibold, trouwens! Ze probeert je al een tijdje te bereiken, maar dat wil niet zo lukken (ze kan ook het antwoordapparaat inspreken, natuurlijk, dat zou ze nu ook gaan doen geloof ik! Haha! )


Haha, das goed dat ik dat weet!
Ze wil vast nog een keer met Sib komen knuffelen Lovers

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

vervelend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 13:45

Wat vervelend voor je. Hoop dat het snel weer beter word

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 14:05

Agut arme Toon!!! Hopelijk is die snel weer de oude, je weet in ieder geval wat hem scheelt. Maarre, wel super trouwens dat het met jouw pechvogel Kaminka goed gaat! Hopelijk blijft dat zo en gaan Toon en Kaminka niet van rollen ruilen!

Trouwens, vind het wel vreemd dat iemand die op een ander paard rijdt zo tekeer durft te gaan! Weer zo'n persoon die haar trots niet voor even opzij wil zetten. Maar het komt vast wel weer goed, beetje geduld en rustig weer opbouwen doet soms wonderen!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 14:16

Jij hebt ook wat met die paarden van jouw!
Arme Toon, jammer dat ze je het niet kunnen vertellen he? Het zou zo makkelijk zijn!

En Kaminka, loopt ze eens goed, heb je zo'n prutmuts die het weer verknoeid. Zo zie je maar weer, nog een reden voor mij om niemand anders op mijn paardje te laten Lachen

Succes jij, met je paardjes. Kan je wel gebruiken!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 15:37

Aag had dat precies hetzelfde!
Alleen dan linksom, ook geen lengtebuiging meer kunnen e.d.
Lag ook aan het heiligbeen, na anderhalve week was ze weer als vanouds!
En ook dankzij Margriet.....

Margriet is vorige week bij Zep geweest (ze heeft btw haar krukje laten staan), maar op hem was gelukkig nauwelijks iets aan te merken Bloos
Hebben we het toch goed gedaan!!!
Helaas is hij nu wel wat gefrustreerd omdat hij sindsdien niet meer gereden is..... Extreme duivel

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-02 15:57

Ha, dat zijn goede berichten! Ik hoop dat het bij Toon ook snel over is. Wat goed dat Ozep nog helemaal in orde is, heb je al een ander zadel trouwens? Omdat ik nauwelijks kon bokken heb ik het allemaal niet meer zo goed gevolgd... Frusty

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 09:50

Nou ja zeg. Dat gaat ook lekker daar!Wat zonde van kaminka zeg, ik dacht het juist zo goed ging met haar bijrijder. Echt balen.
En dan die arme Toon. Ik hoop maar dat hij gauw opknapt.
Geef ze allebei maar een hele flinke knuffel Lovers !

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-02 10:37

Ik zal ze allebei een knuffel geven! Maar het was niet mijn bijrijdster hoor, die zo tekeer ging! Die zit heel anders in elkaar, gelukkig!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 13:45

Ik verwacht het nieuwe zadel binnen nu en 2 weken Party!!