politie aan de deur!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pferdtje
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-02 21:56

Op sommige plaatsen mag je in de stad niet komen met je paard/pony dus doe eerst even aanvraag bij de gemeente waar mag ik wel en waar mag ik niet komen.

En over dat een paard beter af is op een pensionstalling met alles er op en er aan dat is een mening geen feit en mijn mening daar over is Dat als de baas gelukkiger word van een solarium het paard ook gelukkiger is en niet iedereen kan zijn paard bij huis hebben maar als dat wel kan dan heb je het erg getroffen.

Zelf heb ik een tijd op een pensionstal gestaan (met alles erop en er aan) en nu sta ik bij iemand thuis klein 5 stalletjes 5 paardjes van niemand last je zit niet met een niet geveegd gang pad opgescheept (behalve als je het zelf niet doet) er word vaker gevoerd en rustig dat het is en ach ja een doorgewinterde recreatie ruiter geeft geen moer om een gedraineerde bak hoor dan heb ik liever een mooi lang zandpad waar we ons kunnen uitleven!!!

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-02 22:16

Ik denk dat Prima meer bedoelde dat je geen paard moet nemen als je er eigenlijk te weinig geld voor hebt. Nu heeft op een goedkope, minder luxe stalling staan niet altijd met minder geld te maken, maar het gebeurd wel vaak dat mensen een paard nemen terwijl ze weinig geld hebben omdat ze hem zo lekker goedkoop kunnen stallen en vervolgens niet de kosten van bijvoorbeeld dierenarts, hoefsmid, tandarts e.d. kunnen betalen. Dit heeft niks met verwaandheid te maken, maar ik ben ook van mening dat je geen paard moet nemen als je eigenlijk niet genoeg geld hebt. Verder vind ik het ieders eigen keuze hoe 'ie zijn paard stalt en ik zal iemand er ook niet op aankijken als hij zijn paard aan huis heeft staan zonder bak e.d. of bij de boer, mijn keuze zou het niet zijn, maar iedereen moet doen wat hem gelukkig maakt, zolang het paard er maar niet onder lijdt (iets wat dus wel gebeurd als je een paard neemt, maar het eigenlijk niet kan betalen als er onverwachtse extra kosten komen). Maar dit is eigenlijk een beetje (heel erg) off topic.

Ik heb zelf gelukkig nog nooit te maken gehad met de politie en het is inderdaad erg laf dat die leraar niet het lef heeft om het zelf recht in je gezicht te zeggen.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

hallo jullie wijken af van de vraag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-02 23:08

hoi ik heb nu alles gelezen wat er geschreven is. en ik moet nu toch even mijn MENING kwijt. de vraag was of iemand het had meegemaakt dat hij of zij de politie aan de deur heeft gehad. en dan verhalen over pensionstallingen enz. te lezen. sorry discussie van niks.

goed mijn ervaring met politie vanwege mijn paarden. we hebben het nu 1 keer meegemaakt dat hier de politie voor de deur stond, en dat was net als in de ene reactie.
we zouden onze paarden niet goed verzorgen want ze stonden in een drassig weiland. nu moet je erbij weten dat het winter was. en we hebben dus ook aan die agent duidelijk gemaakt dat ze a daar een paar uurtjes stonden aangezien je een 2 en 3 jarig paard niet de hele dag op stal kunt laten omdat ze anders de boel afbreken, vanwege te veel aan energie. en b dat het toch ook de bedoeling was dat ze in de zomer nog iets te eten zouden hebben,en ik ze wel op een ander stuk kon zetten maar er daar dan ook niets meer van over bleef. dit snapte de agent dan toch ook wel en is weer weg gegaan.
we hebben het in nederland altijd over dierenliefde. maar sommigens snappen het toch nog niet helemaal.

als laatste wilde ik toch nog even kwijt, prima je hebt het over al het werk dat je dan elke dag moet doen. als je je paard thuis zou hebben, maar DAT HOORT NU EEN MAAL BIJ PAARDRIJDEN. een paard hebben is veel meer dan het rijden alleen. het is nu een maal zo dat niet iedereen de tijd heeft om z'n paard te verzorgen c.q. uit te mesten, maar om dat als argument te gebruiken vind ik persoonlijk wel een beetje heel erg, het geeft namelijk de indruk dat je je paard alleen hebt om te rijden, en eerlijk gezegt geloof ik dat niet.
zie je nu ben ik ook al weer van het onderwerp af, als laatste wil ik nog kwijt trek het je niet te veel aan, als je de politie aan de deur krijgt, er zijn nu een maal altijd mensen die zelf niets durven, en dan maar gelijk de politie bellen.
iedereen veel plezier met zijn of haar paardje.