Mijn 1e dag bij de fjorden!!

Moderators: A_nouk, Murosch

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Dian

Mijn 1e dag bij de fjorden!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-02 22:14

Afgelopen zaterdag ben ik voor het eerst echt naar de fjorden geweest.
Meteen een mooie dag uitgekozen dus het werd super!!
Eerst gingen we alles een beetje bijvegen en de mest opruimen. Toen we klaar waren gingen we ze poetsen dat was echt leuk, lekker rossen, en echt een kei leuk gezicht 3 fjorden naast elkaar. Daarna gingen we hun hoeven invetten want dat moest gebeuren. Eerst deed Marga het voor en daarna mochten Melanie en ik het doen. Daarna zijn we naar mijn huis gegaan om wat te eten, en ik ging mijn hondje Raffi halen. Ze hebben daar namelijk precies zo`n hondje. ( Raffi is een Cavalier King Charles Spaniel) Daarna weer terug dus. En eerst een poos staan kijken wat Raffi en Spikey(hun hondje) allemaal deden. Was echt leuk. Gingen allemaal lief spelen. Alleen Spikey wilde nog wel eens op Raffi gaan rijden, want Spikey is niet gecastereerd en Raffi wel. Maar het ging goed. Toen gingen we de pony`s halen om te gaan rijden. Melanie ging eerst Simone halen, want daarop gingen we onze rijkunsten tonen. Marga hielp ons met het opzadelen zodat we het de volgende keer zelf konden doen. Daarna haalde Marga de longeerlijn en klipte die aan Simone`s hoofdstel vast. Daarna op naar de bak. Daar mocht Melanie eerst ze moest stappen en draven en in draf lichtrijden en doorzitten. Je kon zien dat ze nooit echt les had gehad, want ze wist wel hoe ze op een paard moest zitten alleen verder is ze nog maar een groentje. Dus Marga gaf haar wat aanwijzingen en toen mocht ik!!! Dus ik helemaal blij. Eerst de beugels op maat maken want ik ben langer als Melanie dus. Daarna opstijgen, ging ook goed. Toen lekker stappen en daarna draven. Marga had volgens mij geen aanmerkingen op mij. Dus ging ze Damaglesh zadelen. Das een ruin en daar mocht Melanie op. Ook eerst longeren, terwijl ik lekker aan het rondstappen was in de bak. Daarna kwam Marga`s vriendin eraan. Die heeft ook 2 van zulke hondjes dus die gingen lekker met z`n vieren spelen. Af en toe wist ik echt niet meer welke Raffi nou was, want ze krioelden zo daar elkaar heen. Daarna gingen we wat drinken dus ook de pony`s afzadelen. Toen we gedronken hadden en nog wat gekletst gingen we weer naar huis. En dat was ons eerste dagje fjorden verzorgen!!

het was supergaaf en ik ben nu al helemaal in love met de pony`s.
morgen gaan we weer, lekker verwennen.

verslagen volgen nog!!

Groetjes Dian

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 12:48

Wat leuk zeg!! Ze hebben toch 3 fjorden of niet?

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZL + 1 *\o/*

Dian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-02 14:02

ja idd

1 merrie: Simone
2 ruinen: Damaglesh en Gallengher

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie