Wintervacht BAH nu al scheren

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Wintervacht BAH nu al scheren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-02 08:10

Soms kan je er geen touw aan vastknopen..........het is helemaal niet koud geweest, dus ik heb Fabienne nog geen deken op gedaan, want dan staat ze er alleen maar onder te zweten........En ik moet elk jaar toch begin/half oktober al scheren, dus ik dacht........whatever.
Nu schiet ze zo vreselijk door in het haar al, ik heb vandaag besloten dat ik haar begin volgende week ga scheren. Zondag heb ik nog 1 outdoor wedstrijd en daarna moet ze eraan geloven.

Huilen Snik snik daar gaat haar mooie bruine kleur Boos!


Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 10:56

Wintervacht krijgen heeft ook weinig of niets met de temperatuur te maken maar met de lengte van de dagen. Zodra de dagen korter beginnen te worden gaan ze al verharen (ja inderdaad, de mijne begint al weer eind juni. alleen krijgt ie geen erg dikke vacht dus ik vind het geen probleem.) Wat je zou kunnen proberen als je paard op stal staat, is 's avonds een lamp laten branden.

Endurance: To Finish is To Win!
[o]

Alvaron 1.6.1988 - 31.8.2017 Dag lief, ik mis je...

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-02 11:41

Daar is het nu helaas te laat voor .......

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 11:46

Wat heb ik dan geluk met mijn paardje zeg...
Ik heb een trakhener, nogal bloedpaardje zeg maar, en vreselijk dun in de vacht.

Toen ik haar december vorig jaar voor 't eerst zag stond ze altijd buiten overdag zonder deken op, ook in de sneeuw, ze werd niet fanatiek bereden dus dat was geen probleem.
Maar mevrouw had nauwelijks wintervacht! Verward
En dan denk je dat ze het koud heeft: nou echt niet hoor! Rare miep.. *LOL*

Ik heb toen wel een dunne regendeken voor haar gekocht, wilde niet dat ze kou vatte na een regen- of sneeuwbui, maar meer heeft ze niet om gehad.
Nu heb ik wel een onderdeken erbij voor als 't in de winter kouder wordt. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 13:49

Ik heb de mijne vorige week al geschoren, omdat ik anders niet meer fatsoenlijk met haar kon trainen. Ik rij 's avonds vrij laat, en anders staat ze de hele nacht nat. Zweetdeken helpt ook niet met die teddyberenvacht.

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 19:42

het is s'nachts vaak maar rond de tien graden (in het binnenland misschien nog minder) dus toch niet echt warm meer

xdenisex

Berichten: 3235
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 21:41

Ja nou ik heb een fjordje en die scheer ik ook altijd elk jaar maar ik ga in oktober nog op ponykamp!
Dus ik denk dat ik zo rond november/december weer ga scheren!
Zo rond die tijd scheer ik altijd, en dan als die vacht weer dik aan ´t worden is scheer ik 2 keer!maar dat ligt maar net aan zijn vacht want vorig jaar heb ik t maar 1 keer gedaan!

http://www.csunallegra.come2me.nl

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 22:29

ja Jamy begint nu ook al Boos! maar ik wil haar niet scheren eigenlijk, maar om nu al een deken op te doen vind ik veel te warm voor haar en Rodin bijt hem ook kapot (ok die is over paar dagen weg) en ik kan niet sochtends ff snel heen om die deken er weer afte halen ofzo en hem er s'avonds weer op te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 22:33

Ik klooi van te voren nooit meer met dekens.
Ik heb al weet ik hoe vroeg dekens op gegooid en dat maakt niks uit.
het gaat idd veel meer om het licht dan de warmte.

Nu krijgt hij pas een deken op als ik hem geschoren heb.
En dat ga ik ongeveer over een maand voor de eerste keer doen.
En dan een maand later nog eens.

En op die manier bevalt me heel goed.
Nu zit je met een warme dag weer te emmeren of het toch weer niet te warm is.
Over een tijdje heb je dat gedoe niet meer.

maar altijd ben ik weer blij als dat deken gedoe voorbij is.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, anjali, Bloemetje75, jildou1979, Paardennamen, Plonspony, Vagabondo en 124 bezoekers