tussen instructrice en eigenaresse in

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

tussen instructrice en eigenaresse in

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-02 12:30

mijn instructrice heeft andere ideen over hoe ik mijn verzorgpaard moet rijden als de eigenaresse. de eigenaresse wil haar voorwaarts neerwaart en de instructrice wil kort teugeltje en veel contact met de mond.
zaterdag krijg ik les van de eigenaresse daar kijk ik wel naar uit Pling dat rijd veel fijner en dolce vita reageert daar ook veel beter op.
gisteren heb ik op de manier van de instructrice gereden en dat was net een gevecht Lips are sealed tussen mij en dolce vita en ze werd dus ook steeds heter.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 12:32

Moeilijk hoor, maar als ze op voorwaarts neerwaarts zo veel beter reageert zou ik proberen een instructrice te vinden die ook op deze manier rijdt. Of meer les krijgen van de eigenaresse?
Succes.

JessicaG

Berichten: 1482
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 12:53

Als ik zo je verhaal moet geloven denk ik dat de eigenaresse het bij het rechte eind heeft. Ik zie wel vaker mensen dezelfde methode als je instructrice zegt opvolgen maar vaak zie je dat het paard er gespannen van gaat lopen omdat je zijn nek bij wijze van spreken dan in elkaar trekt en dat werkt door in de rug. Ik weet niet hoever je bent met je africhting en op welk punt in de les je je teugels van je instructrice strak moet zetten en vraag haar waarom je dat moet doen want voor alles is een reden.

Bij sommige paarden moet je wel eens eerst even wat harder optreden voordat je hem/haar weer laat ontspannen maar dat moet geen gevecht van een heel uur zijn. Als ik paarden wat meer bij elkaar probeer te rijden worden ze ook wel eens wat heter omdat ze je voelen drijven, dat betekent voorwaarts maar tegelijkertijd vang je het paard van voren op, sommige paarden hebben dan het idee geen kant uit te kunnen en willen in drukke bui dan nog wel eens een bokje geven.

Maar als het bij jou zo is dat hij de hele les gespannen gaat lopen en vurig wordt is dit denk ik niet helemaal de goede methode voor jouw paardje,
sowieso hoor je je paard in het begin voorwaarts neerwaarts te rijden, ik vind het persoonlijk ook fijner om met een iets langer teugeltje te rijden maar dat verschilt wel es per paard.
Groetjes van Jessica

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

jong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-02 13:09

ze is pas zes jaar en nog aan het begin van haar africhting ik zelf ben ook geen ervaren ruiter dus samen moeten we het leren.

ik heb het er uitgebreid met de eigenaresse over gehad en ze zei dat ik maar even moest stoppen met de instructrice ze gaat me nu zelf les geven.

JessicaG

Berichten: 1482
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 13:12

Laat je wel even horen hoe het met de instructie van de eigenaresse gegaan is? Ben benieuwd wat er beter werkt... ik denk dat het nu beter zal gaan.
Groetjesssss

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 13:27

jeetje Diana, dat wist ik niet

de oplossing is inderdaad simpel, andere instructrice..
Dit is absoluut niet goed
Je laat het me wel even weten he, hoe de les gegaan is?
enne wat dacht je van Benjamin Bloos Haha! grapje
maar hij heeft iig wel dezelfde mening als angelique als het gaat over het rijden van jonge paarden Knipoog
succes meid!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 13:28

Ik hoop voor je dat het met de lessen van de eigenaresse beter gaat. Maar het gaat vast goed komen met Vita en zeker nadat ze weer wat kilo's kwijt is na 't veulenen. Lovers

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 13:41

Mhh ik zou de mening van de eigenaresse volgen. Je rijdt haar paardje en zij kent hem het beste. Als je er toch geen goed gevoel bij hebt moet je al helemaal stoppen ??? Dan schiet het helemaal niet op.

He diana welkom op bokt trouwens. Heb je al de nodige waarschuwingen gehad dat het hier verslavend is ?? Haha! .

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 13:43

Prisca schreef:
He diana welkom op bokt trouwens. Heb je al de nodige waarschuwingen gehad dat het hier verslavend is ?? Haha! .


maar natuurlijk!
dat heb ik haar al verteld Knipoog

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 13:47

Klinkt echt heel herkenbaar.
Ik reed ooit een paard dat (nog) niet zo getraind was, slecht voor het been en niet aan de teugel.
Toen kregen we een nieuwe instructrice voor de dressuurles, die wist niet hoe dit paard was en wilde dat ik i.p.v. voorwaarts neerwaarts meteen korte teugel en meer opgericht ging werken met hem.
Het was één en al gevecht!
Ik wilde het paard eerst wat beter zijn rug en achterhand leren gebruiken, dat leerde ik van de vorige instructeur, en in die ene les moest het plotseling heel anders... dus het paard shagrijnig en daardoor ik ook onrustig... Frusty
Gelukkig was dit maar 1 les, en later toen het paard wat 'verder' was wilde ik hem best korter nemen en meer oprichten, maar hij was er nu gewoon nog niet aan toe.
Ik weet niet wie er gelijk had, de ene of de andere instructrice/teur, maar in elk geval werkte het voorwaarts/neerwaarts beter.
Of dit ook met jouw paard werkt, geen idee, maar wie weet. Zo te lezen lijkt het van wel.

Mocht je ooit een keer les kunnen hebben van een andere/vreemde instructeur, of iemand die er aardig kijk op heeft, vraag zijn/haar mening ook maar eens, kan verhelderend werken.
Veel succes met de les van de eigenaresse! Lachen

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-02 00:39

Prisca schreef:
Mhh ik zou de mening van de eigenaresse volgen. Je rijdt haar paardje en zij kent hem het beste. Als je er toch geen goed gevoel bij hebt moet je al helemaal stoppen ??? Dan schiet het helemaal niet op.

ben ik het helemaal mee eens, zeker als haar manier van rijden een beter gevoel geeft! waarom vechten met een paard als het ook op een eerlijke manier kan Verward werkt ook en werkt zeker langduriger! succes!

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

les gehad ging super!!!!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-02 10:17

hoi bokkers,

zaterdagochtend om 8 uur zat ik op la dolce vita en heb les gehad van de eigenaresse. het ging echt geweldig ik moest wel even streng zijn omdat ze natuurlijk donderdag onder het werk uitgekomen was maar daarna liep ze op vier benen en heel nagefelijk ik kon lekker zitten.
ze gaat me nu vaker les geven.